ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1 Grand Prix Αμερικής: Θα πάρει ο Hamilton τον τίτλο; (photos)

F1 Grand Prix Αμερικής: Θα πάρει ο Hamilton τον τίτλο; (photos)

Αυτό το Σαββατοκύριακο θα γίνει στο Austin του Τέξας, o 16ος αγώνας της φετινής σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1, όπου ο Lewis Hamilton έχει τη δυνατότητα να κατακτήσει και μαθηματικά τον τρίτο του τίτλο.

Ο Hamilton θα στεφθεί Πρωταθλητής στην Αμερική εάν καταφέρει να σημειώσει 2 βαθμούς περισσότερους από τον team mate του στη Mercedes AMG GP, Nico Rosberg και 9 βαθμούς περισσότερους από τον Sebastian Vettel. Αν ο Hamilton κατακτήσει τη νίκη στο Austin (όπως έχει κάνει δύο φορές τα τελευταία τρία χρόνια που διεξάγεται GP εκεί), ο Rosberg τερματίσει δεύτερος και ο Vettel συμπληρώσει το podium, ο Βρετανός θα ανακηρυχθεί Πρωταθλητής του 2015. Αν ο Hamilton τερματίσει δεύτερος, για να κατακτήσει τον τίτλο, ο Rosberg θα πρέπει καταταγεί τρίτος και ο Vettel να τερματίσει από την έκτη θέση και κάτω. Αν ο Hamilton τερματίσει τρίτος, για να στεφθεί πρωταθλητής, θα πρέπει ο Rosberg να καταταγεί τέταρτος και ο Vettel να βρεθεί όγδοος ή πιο πίσω.

Το Circuit of the Αmericas είναι η 10η τοποθεσία που φιλοξενεί Grand Prix F1 στις ΗΠΑ. Από το ντεμπούτο του, το 2012 είναι εξαιρετικά δημοφιλές. Η πίστα φημίζεται για τις θεαματικές υψομετρικές διαφορές που έχει με πιο χαρακτηριστική την ανάβαση 40 μέτρων στην στροφή 1, ένας συνδυασμός πετάλου με S.

Η πίστα διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία στροφών συνδυάζοντας μερικά από τα καλύτερα χαρακτηριστικά άλλων διαδρομών. Έτσι δημιουργείται μια ευρεία πρόκληση για τα ελαστικά που δοκιμάζονται σε όλους τους τομείς. Ο καιρός είναι επίσης ευμετάβλητος το απόγευμα έχει συνήθως ζέστη, αλλά το πρωί κάνει κρύο, έτσι είναι δύσκολο να προβλέψεις με ακρίβεια τη θερμοκρασία οδοστρώματος. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος η Pirelli επέλεξε τη μέση και τη μαλακή γόμα P Zero.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Οι ΗΠΑ πάντα μας προσφέρουν ένα θερμό καλωσόρισμα και ένα φανταστικό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Όπως για όλους τους άλλους συμμετέχοντες στη F1 έτσι και για μας, οι ΗΠΑ είναι μια πολύ σημαντική αγορά και είναι κρίσιμο να έχουμε αγώνα εδώ. Ως πίστα περιέχει όλα όσα θα μπορούσε και απαιτεί από τα ελαστικά το μέγιστο σε όλους τους τομείς. Επιλέξαμε τη μέση και τη μαλακή γόμα που έχουν τη δυναμική ν’ αντιμετωπίσουν την ευρεία γκάμα απαιτήσεων και καιρικών συνθηκών. Καθώς το πρωτάθλημα οδηγών βρίσκεται σε καθοριστικό σημείο θα υπάρχει μεγάλη απήχηση και δεν μπορούμε να σκεφτούμε καλύτερο μέρος για να δώσει παράσταση η Formula 1. Η διαμόρφωση της πίστας και η επιλογή των ελαστικών προσφέρει πολλές δυνατότητες για προσπέρασμα αλλά και διαφορετικές στρατηγικές. Καθώς ο χρόνος εισόδου στα pits είναι σχετικά μικρός προβλέπουμε έναν αμφίρροπο αγώνα, αυτό αποζητά και ο κόσμος. Σπάνια βλέπουμε τόσο ανοιχτό και συναρπαστικό ανταγωνισμό όπως εδώ πέρυσι, λόγω της μεγάλης ποικιλίας στρατηγικών».


Υπάρχουν συνολικά 20 στροφές, σ’ αυτές περιλαμβάνεται η ανηφόρα της πρώτης στροφής όπου αν οι οδηγοί ρισκάρουν επιβραδύνουν πιο αργά. Αμέσως μετά η ασυνήθιστη στροφή 1 αλλά και η αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού φορά της πίστας δίνει στους οδηγούς μια διαφορετική αίσθηση. Τα όρια της πίστας είναι ιδιαίτερα πλατιά στις στροφές ώστε να είναι εφικτές διαφορετικές αγωνιστικές γραμμές και να διευκολύνονται τα προσπεράσματα. Υπάρχουν 3 μεγάλες ευθείες στις οποίες ψύχονται τα ελαστικά και στο τέλος τους, το φρενάρισμα είναι κρίσιμο, καθώς μειώνεται λίγο η θερμοκρασία των ελαστικών. Αυτό επηρεάζει επίσης την αλλαγή κατεύθυνσης στις πολύ γρήγορες καμπές, καθώς πρέπει άμεσα ν’ ανέβει πάλι η θερμοκρασία στα ελαστικά.

Στο παρελθόν οι θερμοκρασίες οδοστρώματος κυμαίνονταν από 18 έως 37 βαθμούς Κελσίου μέσα στην ίδια μέρα, καθιστώντας τη διαχείριση των ελαστικών μια δύσκολη άσκηση. Το αεροδυναμικό σετάρισμα τείνει προς μέσο επίπεδο κάθετης δύναμης/απόδοσης με έμφαση στη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά. Ειδικά στο πρώτο μισό της πίστας που υπάρχουν απότομες αλλαγές πορείας υπό υψηλή ταχύτητα αυτό, η πρόσφυση είναι πολύ σημαντική. Οι οδηγοί κινούνται στο 60% της διαδρομής με τέρμα γκάζι και φρενάρουν 10 φορές, τιμές στο μέσο όρο του πρωταθλήματος.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας

Ο Lewis Hamilton κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes το Grand Prix εκκινώντας δεύτερος και υιοθετώντας στρατηγική 2 pit stop ενώ στο παρελθόν γίνονταν μόνο μια αλλαγή στο Austin. Εκκίνησε τον αγώνα των 56 γύρων με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση γόμα στον 16ο και στον 33ο γύρο μολονότι η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή, επηρέασε την στρατηγική του.

Σχετικές ειδήσεις