ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Geely έχει στην ιδιοκτησία της τη Volvo αλλά δεν διστάζει να αντιγράψει τη BMW X4

Η Geely έχει στην ιδιοκτησία της τη Volvo αλλά δεν διστάζει να αντιγράψει τη BMW X4

H Κίνα και οι εταιρείες της θεωρούνται οι μεγαλύτεροι αντιγραφείς σε παγκόσμιο επίπεδο και οι αυτοκινητοβιομηχανίες της κάνουν ότι μπορούν για να το δικαιολογήσουν.

Του Γιάννη Σκουφή

O κινεζικός όμιλος της Geely είναι από τους μεγάλους παίχτες στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή, μιας και έχει και την κατοχή του μεγάλες μάρκες όπως τη Volvo, μικρούς σχετικά κατασκευαστές με ειδίκευση στα σπορ μοντέλα όπως τη Lotus, ποσοστό συμμετοχής σε εταιρείες όπως η Daimler (Mercedes), καθώς και δικά της σήματα. Μεταξύ αυτών το Geely που δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά αλλά και το Lynk & Co που στοχεύει κυρίως εκτός Κίνας.

Η μάρκα Geely λοιπόν θα επεκτείνει τη γκάμα της στη μεγάλη ασιατική χώρα με ένα καινούργιο μοντέλο. Πρόκειται για ένα κουπέ SUV -για πρώτη φορά θα παρουσιαστεί ένας τέτοιος τύπος αμαξώματος- που ονομάζεται FY11 και βασίζεται στο μεταβλητό πλαίσιο CMA (Compact Modular Archtecture) της Volvo. Tο οποίο πέρα από το XC40 χρησιμοποιείται και στα μοντέλα της Lynk & Co. Από τη Volvo θα προέρχεται και ο κινητήρας, ένας τετρακύλινδρος turbo βενζίνης 2.000 κυβικών με απόδοση 238 ίππων που θα κινεί όλους τους τροχούς.

Από το FY11 λοιπόν η Geely έχει δώσει στο παρελθόν στη δημοσιότητα τρεις teaser εικόνες, ενώ πρόσφατα το China’s Autohome δημοσίευσε τις φωτογραφίες που μπορείτε να δείτε στην παρακάτω gallery και το δείχνουν ολόκληρο.

Οι φωτογραφίες αποκαλύπτουν πως οι σχεδιαστές της κινεζικής εταιρείας είχαν σαν πρότυπό τους την X4 της BMW. Όπως φαίνεται τους άρεσε τόσο πολύ που έχουν υιοθετήσει σχεδόν απόλυτα το προφίλ της μαζί με τη διαμόρφωση του πίσω μέρους της οροφής που άλλωστε αποτελεί και την ειδοποιό διαφορά των κουπέ SUV.

Γεγονός είναι πάντως πως πρόσθεσαν και κάποιες δικές τους πινελιές, όπως τη μάσκα που υπάρχει σε όλα τα μοντέλα της Geely, αλλά και με το χρωμιωμένο τμήμα της πέμπτης πόρτας που ενώνει τα πίσω φώτα, προκειμένου ενδεχομένως να έχουν θεωρητικά το επιχείρημα πως τα δύο αυτοκίνητα δεν είναι ίδια.

Το Geely FY11 θα πωλείται μόνο στην Κίνα και έτσι όποια νομική κίνηση από πλευράς της BMW θα είναι μάλλον χωρίς αποτέλεσμα, όπως χωρίς αποτέλεσμα ήταν και άλλες ενέργειες αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως π.χ. η Land Rover, που μοντέλα τους είχαν πέσει θύμα αντιγραφής από κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σχετικές ειδήσεις