FUN TIME

Ζηλιάρηδες οι χρήστες του Facebook, σύμφωνα με έρευνα

Ζηλιάρηδες οι χρήστες του Facebook, σύμφωνα με έρευνα

Το νούμερο ένα Μέσο κοινωνικής δικτύωσης όπως φαίνεται, είναι και κύρια αιτία πυροδότησης της ζήλιας μεταξύ των χρηστών!

Σύμφωνα με Γερμανούς ερευνητές, ένας στους τρεις χρήστες του Facebook δηλώνει ότι αισθάνεται "χειρότερα" αφότου επισκεφθεί το "Facebook" και η αιτία της "μαυρίλας" είναι η ζήλια...

Στη μελέτη των ειδικών του Πανεπιστημίου Χούμπολτ και του Πολυτεχνείου του Ντάρμσταντ, έλαβαν μέρος 600 άτομα.

Φάνηκε λοιπόν, ότι όσοι από τους εθελοντές έμπαιναν στο "Facebook", διάβαζαν δημοσιεύσεις και παρατηρούσαν χαρούμενες φωτογραφίες άλλων, έτειναν να νιώθουν αρνητικά συναισθήματα μετά την ολοκλήρωση της διαδικτυακής τους επίσκεψης.

Οι ερευνητές παρατήρησαν, ότι χαρούμενες φωτογραφίες από τις διακοπές φίλων, σχόλια γύρω από την ευτυχισμένη ζωή τους, όπως την κοινωνική ζωή, την εργασία και την οικογένεια ή ακόμη και φωτογραφίες των κατοικιδίων τους, πυροδοτούσαν στους συμμετέχοντες συναισθήματα ζήλιας, απομόνωσης και μοναξιάς, αναφέρει το radar.gr.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, το 30% των εθελοντών δήλωσε πως μετά από επισκέψεις στο Facebook νιώθει κυρίως ζήλια, ενώ το 36% δήλωσε ότι "κάποιες φορές" ή "πολύ συχνά" νιώθει απογοήτευση μετά το "κοινωνικό" σερφάρισμα.

Ακόμα, τα άτομα που δήλωναν δυσαρεστημένα έτειναν να μην είναι ιδιαίτερα "δραστήρια" στην εν λόγω ιστοσελίδα, αλλά να ακολουθούν μια πιο παθητική στάση διαβάζοντας τις δημοσιεύσεις και βλέποντας τις φωτογραφίες άλλων.

Τα ευρήματα αυτά, εγείρουν για ακόμη φορά το ερώτημα για το αν τα social media σε ρόλο κοινωνικής "όασης" μαγνητίζουν τους μοναχικούς χρήστες, χαρίζοντάς τους την ψευδαίσθηση της κοινωνικής απελευθέρωσης.

Οι ερευνητές πάλι πιστεύουν ότι η δράση των συγκεκριμένων μέσων έχει μάλλον αντίθετα αποτελέσματα, εντείνοντας την απομόνωσή τους.

Όπως εξηγεί η ερευνήτρια Χάνα Κρασνόβα από το Πανεπιστήμιο Χούμπολτ: "Με τη βοήθεια επιστημονικών στοιχείων δείξαμε ότι οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν πρόσβαση σε πολλές θετικές ειδήσεις και στα προφίλ επιτυχημένων "φίλων" πυροδοτώντας έτσι το συναίσθημα της ζήλιας".