Έτσι θ' αποβάλλεις το άγχος όταν πρόκειται να μιλήσεις μπροστά σε πολύ κόσμο

Έτσι θ' αποβάλλεις το άγχος όταν πρόκειται να μιλήσεις μπροστά σε πολύ κόσμο

newsbomb

Εδώ είναι μερικές συμβουλές που δίνουν οι ψυχολόγοι όταν έχουν απέναντί τους έναν αγχωμένο ομιλητή.

Η ομιλία σε δημόσιο χώρο είναι κάτι που μπορεί να προκαλέσει άγχος στις περισσότερες από εμάς. Παρόλο που οι ομιλίες μπορεί να είναι μια καλή ευκαιρία να ακουστεί η φωνή σου, τα στατιστικά δείχνουν πως ένας στους τέσσερις ανθρώπους φοβάται να μιλήσει μπροστά σε κοινό. Ίσως αυτό να μας φοβίζει περισσότερο από ό, τι να δούμε ένα φίδι, να πεθάνουμε, να περπατάμε τη νύχτα στο σκοτάδι ή να δούμε ένα έντομο, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Chapman του 2018. Αλλά οι ειδικοί μας συμβουλεύουν πως υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ηρεμήσεις και ν' αποβάλλεις το άγχος από μέσα σου. Εδώ είναι μερικές συμβουλές που δίνουν οι ψυχολόγοι όταν έχουν απέναντί τους έναν αγχωμένο ομιλητή.

1)Μετάτρεψε τα νεύρα σου σε ενθουσιασμό.
Προσπάθησε να «αγκαλιάσεις» τις ιδρωμένες παλάμες σου και τον παλμό σου -που χτυπά σαν τρελός-, ως ενδείξεις ενθουσιασμού. Αυτή η επανεξέταση του άγχους μπορεί στην πραγματικότητα να σε βοηθήσει να σταματήσει το άγχος σου, σύμφωνα με μελέτη του Harvard Business School του 2014. Ο τρόπος που διαχειρίζεσαι το άγχος σου μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που αντιδράς υπό πίεση. Σ' ένα πείραμα που διενήργησε η καθηγήτρια Alison Wood Brooks, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να δώσουν μια σύντομη δημόσια ομιλία αφού τους συνέστησαν να λένε από μέσα τους "είμαι ήρεμος" ή "είμαι ενθουσιασμένος".Η ομάδα "ενθουσιασμένος" έδωσε καλύτερες ομιλίες. Η Brooks εξήγησε ότι αυτό συμβαίνει επειδή η ενθάρρυνση του ενθουσιασμού μπορεί να σε βοηθήσει να δεις το γεγονός αυτό ως ευκαιρία, ενώ η προσπάθεια να ηρεμήσεις μπορεί να σε κάνει να δεις την πρόκληση ως απειλή.

2) Δες το σαν μια ευκαιρία να μοιραστείς τις ιδέες σου και όχι τα προσωπικά σου.
Ναι, όταν σου ζητούν να μιλήσεις μπροστά στους συναδέλφους σου,είναι τιμή. Αλλά μην σκέφτεσαι τι θα πουν οι άλλοι για εσένα ή πως θα σε χαρακτηρίσουν. Αυτό που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου είναι να μοιραστείς τις απόψεις και τις εμπειρίες σου μαζί με το κοινό. Η Amanda Hennessey, ιδρύτρια του Boston Public Speaking, προπονούσε ανθρώπους για περισσότερο από μια δεκαετία. Συμβουλεύει λοιπόν να εστιάσεις την προσοχή σου στις πολύτιμες πληροφορίες που πρόκειται να μοιραστείς. Με αυτό τον τρόπο, η ομιλία γίνεται «ανταλλαγή ιδεών και όχι δημοψήφισμα για την αξία μας», είπε.Η Hennessey δήλωσε ότι οι δημόσιοι ομιλητές στο γραφείο μπορούν να επικεντρωθούν στο γιατί οι ομιλίες έχουν σημασία για την ομάδα και "τι σημασία έχει για το κοινό που παρακολουθεί". Η Hennessey προτείνει μια φυσική τεχνική γείωσης για να σε βοηθήσει να μείνεις συνεχώς εστιασμένη χωρίς να σε καταβάλει το άγχος. «Νιώστε τα πόδια σας στη γη και αρχίστε να παρατηρείτε τα πράγματα γύρω σας, κοιτάξτε κάτι στο γραφείο σας που σας κάνει ευτυχισμένους και πραγματικά θα το δείτε», είπε η Hennessey.

3) Μην έχεις εμμονή σε κάθε λέξη.
Εάν έχεις κάνει την απαραίτητη προετοιμασία, μην σκέφτεσαι τι πρόκειται να πεις αμέσως μετά, συμβουλεύει ο ψυχολόγος και συγγραφέας Sian Beilock. «Πολλές φορές, αρχίζουμε και χάνουμε τα λόγια μας όταν στεκόμαστε στις λεπτομέρειες», δήλωσε ο Beilock. «Όταν εστιάζετε σε κάθε βήμα αυτού που θα πείτε παρακάτω, μπορεί να σας δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Ένας τρόπος με τον οποίο -σύμφωνα με έρευνες- έχει διαπιστωθεί ότι βοηθάει ν' απαλλαγούμε από την παγίδα των λεπτομερειών είναι να επικεντρωθούμε σε κάτι πιο μεγάλο,πιο ουσιώδες. Μια έννοια για παράδειγμα...», δήλωσε ο Beilock.

Πηγή φωτογραφιών: unsplash.com

Πηγή: Plus.Queen.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

DPG NETWORK

ened ΜΕΛΟΣ ΕΝΕΔ Monetized by DPG Digital Media ©2010-2019 Newsbomb.gr - All rights reserved