ΓΥΝΑΙΚΑ

Με αυτούς τους τρόπους θα προετοιμάσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού

Με αυτούς τους τρόπους θα προετοιμάσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού

Η Διατροφολόγος, Ευσταθία Παπαδά, συμβουλεύει.

Αν και δεν υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που λειτουργούν μεμονωμένα στην προστασία του οργανισμού από λοιμώξεις, ωστόσο μία πλήρης και ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Ας δούμε παρακάτω σημαντικά σημεία που απαιτούν την προσοχή μας.

1) Εντάσσουμε τα λιπαρά ψάρια στο διαιτολόγιο των παιδιών

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία και βρίσκονται σε λιπαρά ψάρια (σολομός, σκουμπρί, ρέγγα, φρέσκος τόνος), φυτικά έλαια, ξηρούς καρπούς και σπόρους. Πέρα από την ανάπτυξη του εγκεφάλου, τα ω-3 λιπαρά είναι απαραίτητα και για την καταπολέμηση των φλεγμονών μειώνοντας των κίνδυνο λοιμώξεων του αναπνευστικού. Επιλέγετε λοιπόν τα λιπαρά ψάρια για 1-2 φορές/εβδομάδα. Αν τα ψάρια δεν αρέσουν στα παιδιά, μπορείτε να δοκιμάσετε εναλλακτικές συνταγές προσθέτοντας το ψάρι σε sandwich ή κροκέτες, αλλά και να ενισχύσετε την πρόσληψη ω-3 λιπαρών μέσω των υπόλοιπων τροφών που αναφέρθηκαν παραπάνω.

2) Στοχεύουμε στην κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως

Οι επιλογές σε φρούτα και λαχανικά είναι πολλές οπότε σίγουρα θα βρείτε κάποιο είδος που να ικανοποιεί και τους πιο “δύσκολους” ουρανίσκους. Όλα τα φρούτα και τα λαχανικά προσφέρουν διαφορετικές βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία, οπότε είναι σημαντικό το παιδί να καταναλώνει όσο το δυνατό μεγαλύτερη ποικιλία. Ιδίως η βιταμίνη C και τα καροτενοειδή που βρίσκονται στα κόκκινα, κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά φαίνεται να ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Μπορούμε να εντάξουμε τα φρούτα και τα λαχανικά τόσο στα κύρια γεύματα όσο και στα ενδιάμεσα snacks (σε σαλάτες, σάλτσες λαχανικών, μπιφτέκια, smoothies και γλυκά).

Διαβάστε περισσότερα στο Mothersblog.gr