ΓΥΝΑΙΚΑ

Πρωτεΐνη: Πόση πρέπει να προσλαμβάνεις κάθε μέρα;

Πρωτεΐνη: Πόση πρέπει να προσλαμβάνεις κάθε μέρα;

Τι λένε οι ειδικοί;

Η πρωτεΐνη είναι ένα από τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σε αρκετά μεγάλες ποσότητες. Σε αντίθεση με τους υδατάνθρακες και το λίπος, η πρωτεΐνη δεν είναι σημαντική πηγή ενέργειας και μας παρέχει τέσσερις θερμίδες ανά γραμμάριο. Δεν είναι τυχαίο ότι αναφέρεται συχνά ως δομικό στοιχείο του σώματος λόγω του κεντρικού ρόλου της στην ανάπτυξη.

Σχεδόν όλα τα ζωικά προϊόντα όπως κρέας, πουλερικά, αυγά, γαλακτοκομικά και ψάρια περιέχουν σημαντική ποσότητα πρωτεϊνών και είναι απαραίτητα για τη διατροφή μας. Επίσης τα φασόλια, τα μπιζέλια, τα καρύδια και αρκετοί σπόροι είναι εξίσου καλές πηγές.

Οι πρωτεΐνες είναι κατασκευασμένες από μικρές μονάδες που ονομάζονται αμινοξέα. Υπάρχουν 20 διαφορετικά αμινοξέα συνολικά τα οποία χωρίζονται σε δύο κύριες ομάδες.

Εννέα από τα 20 είναι αυτά που αναφέρονται ως απαραίτητα αμινοξέα, πράγμα που σημαίνει ότι το σώμα δεν είναι σε θέση να τα παράγει το ίδιο και έτσι πρέπει να τα πάρουμε από τα τρόφιμα.

Η ποσότητα πρωτεΐνης που χρειάζεται το σώμα σου για την ανάπτυξη και την επισκευή των ιστών καθορίζεται από παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, το ύψος, το βάρος, η υγεία, το επίπεδο δραστηριότητας και η συνολική ανάγκη θερμίδων.

Δες περισσότερα εδώ.