ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Υφαίνοντας το Μέλλον IV»: Ομαδική έκθεση στο Παρίσι με 50 καλλιτέχνιδες

Υφαίνοντας το Μέλλον IV
Η έκθεση Υφαίνοντας το Μέλλον IV ολοκληρώνει τον κύκλο της στο εξωτερικό με το Παρίσι
Υφαίνοντας το Μέλλον IV

Η έκθεση «’Υφαίνοντας το Μέλλον IV» θα πραγματοποιηθεί στο Ελληνικό Σπίτι στο Παρίσι από 18-25 Μαρτίου 2022.

Η dreamideamachine ΑΜΚΕ ολοκληρώνοντας τον κύκλο των εκθέσεων Υφαίνοντας το Μέλλον, οργανώνει την έκθεση Υφαίνοντας το Μέλλον IV στο Παρίσι και το Ελληνικό Σπίτι, από τις 18-25 Μαρτίου 2022.

Η έκθεση Υφαίνοντας το Μέλλον είναι ένα work in progress… εργαστήρι, το concept του οποίου είναι της Κριτικού Τέχνης και Επιμελήτριας Εκθέσεων Έφης Μιχάλαρου, επικεντρώνεται στη γυναικεία φύση και δημιουργικότητα και συνεχώς διευρύνεται, ανανεώνεται και επιμηκύνεται, με στόχο να εξετάσουμε να διευρύνουμε και να εργαστούμε πολυεπίπεδα στις πτυχές του θέματος, της ιδέας, των ζητημάτων και των ερωτημάτων που προκύπτουν, εν τέλει να πάρουμε θέση στα καίρια ερωτήματα που μας ταλανίζουν.

Στο Παρίσι με το Υφαίνοντας το Μέλλον ΙV, ολοκληρώνετε ο κύκλος της περιήγησής, ενός project που ξεκίνησε στην Αθήνα το 2019 και απορρέει από την προσωπική επιθυμία που μεταλλάχθηκε σε συλλογική, να διερευνήσουμε την γυναικεία ταυτότητα, μέσα από αδιόρατες εκείνη την εποχή πτυχές στην Ελλάδα, ορατές και εμφανείς στην διεθνή εικαστική σκηνή…

«Η ιδέα της έκθεσης γεννήθηκε το 1996, όταν συναντήθηκα με την διεθνούς φήμης Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα Janine Antoni και το έργο Slumber που ύφαινε την κουβέρτα των ονείρων της σε έναν μεταμοντέρνο αργαλειό. Η συνάντηση με το έργο της Αιγύπτιας καλλιτέχνιδας Ghada Amer που κεντούσε στον καμβά αποδομημένες φιγούρες από την δική της παράδοση, η εναλλακτική μπουγάδα με τα πολύχρωμα υφάσματα και τα Μποτάρι της Νότιο-Κορεάτισας καλλιτέχνιδας Kimsoojtza, κυρίως όμως τα έργα της Αμερικανίδας καλλιτέχνιδας Sheila Heiks στο Musée d'Art Moderne de la Ville de Paris, στο Παρίσι το 2017, ήταν οι μεγάλοι σταθμοί και οι βασικές επιρροές αυτής της διαδρομής», σημειώνει η Επιμελήτρια της έκθεσης, Έφη Μιχάλαρου.

Μια διαδρομή που ξεκίνησε με 20 καλλιτέχνιδες στην Αθήνα, οι οποίες χρησιμοποιούν τις παραδοσιακές μεθόδους όπως: το κέντημα, το πλέξιμο, το ράψιμο, την ύφανση στον αργαλειό, το μαλλί, τις κλωστές, τα νήματα και τα υφάσματα και μέσα από τα εργαλεία της εικαστικής μεθοδολογίας, μετουσιώνουν την χειρωναξία σε σύγχρονη τέχνη, και την μνήμη σε μνημοτεχνική, στον καμβά, στη φωτογραφία, στο βίντεο, την περφόρμανς, τη γλυπτική και τις εγκαταστάσεις. Διευρύνθηκε με το project Υφαίνοντας το Μέλλον II στην Λάρισα και τη Δημοτική Πινακοθήκη-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα με 29 καλλιτέχνιδες, ενώ στην Galeria e Arteve Shkodër στα Σκόδρα και στο Center for Opening and Dialogue στο Πρωθυπουργικό Γραφείο στα Τίρανα στο Υφαίνοντας το Μέλλον ΙΙΙ, οι καλλιτέχνιδες αυξήθηκαν σε 35 για να κλείσει ο κύκλος στο Παρίσι και το Ελληνικό Σπίτι με το τέταρτο μέρος Υφαίνοντας το Μέλλον IV με 50 καλλιτέχνιδες.

Στο επίκεντρο του project, δεν ήταν μόνον ο κοινός εννοιολογικός άξονας που ενώνει τα έργα μεταξύ τους, μέσα από την προσωπική ιδέα που λειτούργησε ως συνεκτικός κρίκος και η υλικότητα που αναδύεται μέσα από τον πυρήνα των έργων, κυρίως είναι ο τρόπος που συνομιλούν τα έργα μεταξύ τους και με τους διαφορετικούς χώρους. Μία πρόκληση, ένα στοίχημα που κάθε φορά καλείται ο επιμελητής να επιτύχει, κυρίως όμως από τον τρόπο που πραγματεύονται τα σύγχρονα θέματα οι καλλιτέχνιδες όπως είναι: η Κρίση -Οικονομική και Κοινωνική- ο Εγκλεισμός, η Βία, η Έμφυλη Βία, η Διαφορετικότητα, η Οικογένεια και οι σχέσεις της, έτσι όπως μεταλλάσσονται στην μετά-covid εποχή, η Μετανάστευση και οι Καταβολές. Το Τραύμα- το προσωπικό, που μέσα από τις συνθήκες του εγκλεισμού- μετουσιώθηκε σε συλλογικό, ο αόρατος φόβος της εξαϋλοποίησης της τέχνης και η παντελής έλλειψη αγγίγματος, με τον φόβο μεταξύ ζωής και θανάτου να αιωρείται ως δαμόκλειος σπάθα... Σημαίνουσας σημασίας, σε αυτή τη διαδρομή, είναι η συνειδητοποίηση και αφομοίωση του ρόλου που της γυναίκας σε παρελθόντες χρόνους: κοινωνικός, ιστορικός, πολιτικός και οικονομικός, αφού μέσα από την εργασία στο σπίτι, υπήρξε σημαντικός οικονομικός παράγοντας, που συνέτεινε στην εξέλιξη και την ανέλιξη της οικογένειας και της κοινωνίας.

Οι καλλιτέχνιδες που συμμετέχουν στην έκθεση Υφαίνοντας το Μέλλον ΙV είναι οι: Ιάνθη Αγγελίογλου, Άρτεμις Αλκαλάη, Άντα Αναστασέα, Παναγιώτα Αποστολοπούλου, Βίκυ Βασιλείου, Γρηγορία Βρυττιά, Μάρω Γερμανού, Πέννυ Γκέκα, Ανδρομάχη Γιαννοπούλου, Μαρία Γρηγορίου, Αγγελική Δουβέρη, Έλενα Εξάρχου, Μπέτυ Ζέρβα, Μαρία Ζυγομαλά, Μαίρη Ζυγούρη, Σταυρούλα Καζιάλε, Αικατερίνη Κανακάκη, Κατερίνα Καλιτσουνάκη, Μαρίκα Κοένινγκ, Ναταλία Κουρσούμη, Βάλια Καραπιδάκη, Λίλα Καρατζά, Μαριγώ Κάσση, Ευδοκία Κύρκου, Μαρία Λαγού, Ιουλία Λαδογιάννη, Αιμιλία Μπαλάσκα, Μάρω Μιχαλακάκου, Ελένη Μουζακίτη, Ιωάννα Μύρκα, Ευαγγελία Μπασδέκη, Βίκη Μπέτσου, Βιβή Περυσινάκη, Μαργαρίτα Πέτροβα, Λία Πέτρου, Σπυριδούλα Πολίτη, Μαρία Πολυξά, Άρτεμις Ποταμιάνου, Ρενέ Ρεβάχ, Νάντια Σκιαδά, Κωνσταντίνα Συλίκου, Μαρία Σταμάτη, Ιφιγένεια Σδούκου, Φανή Σοφολόγη, Ελευθερία Στόικου, Θεοδώρα Τσιάτσιου, Μάρω Φασουλή, Βούλα Φερεντίνου, Έφη Φουρίκη, Θάλεια Χιώτη.

Την έκθεση θα πλαισιώσει τρίγλωσσος κατάλογος (Ελληνικά, Γαλλικά, Αγγλικά) με αναλυτικά κείμενα και τα έργα των καλλιτεχνιδών.

Η έκθεση πραγματοποιείται με την Αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας στη Γαλλία Και την Οικονομική Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού της Ελλάδας

Διάρκεια Έκθεσης: 8-25 Μαρτίου 2022

Πληροφορίες:
Ελληνικό Σπίτι (9 Rue Mesnil, Παρίσι, Γαλλία)
Δευτέρα-Σάββατο: 15:00-20:00
Κυριακή: Κλειστά
Τηλ: 0753981857

Διαβάστε επίσης:

O Batman απόλυτος κυρίαρχος του ελληνικού box office

Το Rockwave Festival επιστρέφει τον Ιούλιο με Social Distortion και Amenra

Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς θέλει να φιλοξενήσει Ουκρανούς πρόσφυγες