ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Κέρκυρα: Έκθεση για τα ταξίδια των Ντόνγουελ και Πομαρντί στο Ιόνιο και τη Δ. Ελλάδα

Κέρκυρα: Έκθεση για τα ταξίδια των Ντόνγουελ και Πομαρντί στο Ιόνιο και τη Δ. Ελλάδα

Σπάνιες πανοραμικές απόψεις πόλεων και λιμανιών του Ιονίου και της Δυτικής Ελλάδας στις αρχές του 19ου αιώνα, εκτίθενται στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, από τις 17 /7.

Σε μια έκθεση με τίτλο «Ιόνια Νησιά και Δυτική Ελλάδα: Έργα από τα ταξίδια των Edward Dodwell και Simone Pomardi, 1801 και 1805-1806», παρουσιάζονται 52 σχέδια και υδατογραφίες που φιλοτέχνησαν ο Ιρλανδός περιηγητής Εντουαρντ Ντόντγουελ και ο Ιταλός ζωγράφος Σιμόνε Πομαρντί, στα ταξίδια τους στην Ελλάδα.

Το μέγεθος των πανοραμικών αποτυπώσεων των Ιονίων, που φτάνει σε περιπτώσεις και τα τέσσερα μέτρα μήκος, η τοπογραφική ακρίβεια των πόλεων και νησιών που συνοδεύεται πάνω στο σχεδιαστικό χαρτί από σημειώσεις-μετρήσεις για τα δομικά χαρακτηριστικά τους, η αποτύπωση των αρχαίων ερειπίων και η εικαστική αξία των έργων με το ανόθευτο φυσικό κάλλος των ελληνικών νησιών, πιστοποιούν εντυπωσιακές οπτικές μαρτυρίες του 19ου αιώνα.

Τα έργα προέρχονται από τη μεγάλη συλλογή του Ινστιτούτου Πάκαρντ της Καλιφόρνιας, που σήμερα κατέχει την πλειοψηφία των έργων, περισότερα από 800 έργα, των Ντόντγουελ -Πομαρντί.

Τμήμα της συλλογής του Packard Humanities Institute, εκτέθηκε πέρσι στο Βρετανικό Μουσείο και στη Ρώμη, στο Φόρουμ Ρομάνο.Τα σχέδια όμως και οι υδατογραφίες που εστιάζουν στα Ιόνια νησιά, παρουσιάζονται πρώτη φορά με αυτή την έκθεση, σε επιμέλεια της διευθύντριας του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, Δέσποινας Ζερνιώτη και του διευθυντή ανασκαφών Αρχαίας Αγοράς της Αμερικανικής Αρχαιολογικής Σχολής, καθηγητή John Camp.

«Το σπάνιο τετράπτυχο πανόραμα της Κέρκυρας την εποχή πριν την Αγγλοκρατία, όψεις της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς, που δεν υφίστανται λόγω των καταστροφικών σεισμών, ένα μεγάλο πανόραμα της Πάτρας όπου εκτός από το κάστρο διακρίνεται και ο τύπος των καραβιών στο λιμάνι, το πανόραμα της Ακρόπολης των Αθηνών από τον Υμηττό όπου φαίνεται και το τουρκικό νεκροταφείο, είναι από τα σπάνια εκθέματα που βλέπει ο επισκέπτης'', σχολιάζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Δέσποινα Ζερνιώτη και προσθέτει η ίδια: «Πολλοί ξένοι περιηγητές επειδή δεν υπήρχε εκείνη την εποχή φωτογραφική μηχανή, είχαν κάποιο βοηθό που έπαιζε το ρόλο της φωτογραφικής μηχανής. Ο Εντουαρντ Ντόντγουελ συνεργάστηκε με τους ζωγράφους Τζελλ και τον Πομαρντί, έργα του οποίου εκτίθενται εδώ. Σχεδίαζαν τα πάντα έως την ώρα που έπεφτε το φως και στη συνέχεια τα ζωγράφιζαν στα εργαστήριά τους. Δεν είναι έργα μόνο τοπιογραφικά, αποτυπώνουν και την καθημερινότητα των πόλεων, τα καλντερίμια, τις ενδυμασίες των κατοίκων της εποχής».

Η έκθεση στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, θα διαρκέσει έως και 25 /9.

Διαβάστε επίσης:

Ναύπλιο: Ρωσικά μαθητικά μουσικοχορευτικά συγκροτήματα