ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Επιδειξιομανής» καλλιτέχνης «κατέβασε» το φερμουάρ κτηρίου (Pics)

«Επιδειξιομανής» καλλιτέχνης «κατέβασε» το φερμουάρ κτηρίου (Pics)

Κοντά στο καινούργιο στούντιο του Βρετανού γλύπτη Άλεξ Τσίνεκ στο Άσφορντ (Κεντ, Αγγλία) είναι ένα κτήριο εδώ και χρόνια άδειο. Παλιά ήταν βυρσοδεψείο και υφαντήριο, τώρα προορίζεται για κατεδάφιση. Ο Άλεξ αποφάσισε να του «κατεβάσει το φερμουάρ».

Η εγκατάσταση που δημιούργησε αποτελείται από ένα τεράστιο διπλό φερμουάρ που «ανοίγει» στην πρόσοψη του κτηρίου (οικοδομήθηκε τη δεκαετία του '60) και από ένα όμοιο μονό φερμουάρ που διατρέχει μία πλευρά του κτηρίου.

Ο Τσίνεκ, που είναι μέλος της Βασιλικής Βρετανικής Εταιρείας Γλυπτών, βάφτισε την εγκατάστασή του «Ανοιχτό στο Κοινό».

Τη χαρακτηρίζει «θεατρική και σουρεαλιστική» και εξηγεί: «Κομμάτι της ιστορίας της υφαντουργίας έχει να κάνει με το φερμουάρ. Το κτήριο έδινε μια καλή ευκαιρία γιατί, μιας και αντιμετωπίζει κατεδάφιση, μας έδινε την ελευθερία ως γλύπτης να το “ανοίξουμε” στα στοιχεία της φύσης.»

Συνέλαβε την ιδέα και την υλοποίησε μέσα σε δύο μήνες. Η εγκατάσταση έγινε μέσα σ' ένα βράδυ, και το «Ανοιχτό στο Κοινό» εγκαινιάστηκε χθες 2 Αυγούστου.

Πηγή: Kentonline, Thespaces, ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters