ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Συνδρομητική τηλεόραση και συνδέσεις οπτικών ινών ετοιμάζει η Wind

Συνδρομητική τηλεόραση και συνδέσεις οπτικών ινών ετοιμάζει η Wind

Η είσοδος στη συνδρομητική τηλεόραση αλλά και η παροχή συνδέσεων οπτικών ινών περιλαμβάνονται στα πλάνα της Wind Ελλάς για το 2017.

Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια συνάντησης με τα μέσα ενημέρωσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind Ελλάς, Νάσος Ζαρκαλής, η παροχή συνδέσεων οπτικών ινών σε επιλεγμένες περιοχές θα ξεκινήσει στο γ' τρίμηνο, ενώ η παροχή υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης στο δ' τρίμηνο της φετινής χρονιάς.

Ο κ. Ζαρκαλής επεσήμανε ότι η εταιρεία έχει προγραμματίσει επενδύσεις μεταξύ 95 και 100 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ το 2016 οι επενδύσεις είχαν ανέλθει στα 93 εκατ. ευρώ.

Το 2016 εξελίχθηκε σε μία καλή χρονιά για τη Wind, δεδομένου ότι ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση 3% στα 476 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ενισχύθηκαν κατά 7% στα 91 εκατ. ευρώ. “Τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα από τις προβλέψεις μας” επεσήμανε ο κ. Ζαρκαλής, ο οποίος ανέφερε ότι για το 2017 ο στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας κατά ένα μέσο προς υψηλό μονοψήφιο ποσοστό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Wind δείχνει να κινήθηκε λίγο καλύτερα από την υπόλοιπη τηλεπικοινωνιακή αγορά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Wind, συνολικά, η ελληνική τηλεπικοινωνιακή κινήθηκε το 2016 περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2015, δηλαδή στα 4,1 δισ. ευρώ με την κινητή να εμφανίζει έσοδα 1,8 δισ. ευρώ και μία μείωση της τάξεως του 1%-2%, τη σταθερή τηλεφωνία να διατηρείται στα 2,1 δισ. ευρώ και τη συνδρομητική τηλεόραση να εμφανίζει μικρή άνοδο στα 0,2 δισ. ευρώ. Όσον αφορά το 2017, ο κ. Ζαρκαλής επεσήμανε ότι εφόσον υπάρξουν σταθερές οικονομικές συνθήκες δεν αναμένεται να υπάρξει ούτε μεγάλη άνοδο ούτε μεγάλη πτώση με πιο πιθανό ενδεχόμενο να υπάρξει μία μικρή αύξηση.

Πορεία

Όσον αφορά πιο αναλυτικά για το 2016, στην κινητή τηλεφωνία το μερίδιο της Wind στους ενεργούς πελάτες διατηρήθηκε στο 20% ωστόσο η εταιρεία αύξησε κατά 5%, τα λεπτά ομιλίας που καταναλώνουν οι πελάτες της, τα οποία άγγιξαν τα 7 δισ.

Ακόμη, μέσα σε έναν χρόνο, οι χρήστες smartphone που αξιοποιούν υπηρεσίες data στη βάση της Wind αυξήθηκαν κατά 30% στις 793 χιλιάδες, ενώ η χρήση data από χρήστες smartphone διπλασιάστηκε στα 5,2 δισ. MBs.

Στην σταθερή τηλεφωνία οι πελάτες LLU αυξήθηκαν κατά 9% στις 559.000 στο τέλος 2016, με το μερίδιο αγοράς να ανεβαίνει αντίστοιχα κατά 1,8 μονάδες στο 26,8%. Το 49% των συνδρομητών κινητής της Wind έχουν πλέον και συμβόλαιο σταθερής τηλεφωνίας στην εταιρεία, καθώς στρατηγική της εταιρεία είναι να προωθεί τη σύγκλιση των υπηρεσιών.

Πορεία σημαντικής ανόδου κατέγραψαν και οι δείκτες ικανοποίησης των πελατών της Wind. Η ικανοποίηση των πελατών έφτασε το 2016 στο εντυπωσιακό 85% (από 58% το 2013) ενώ μείωση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά είχαν και οι αποσυνδέσεις (churn) σε κινητή και σταθερή.

Στις καλές επιδόσεις του 2016 συνέβαλαν τα νέα καταστήματα της Wind, ήδη 175 σε όλη την Ελλάδα, που σημείωσαν αυξημένες πωλήσεις σε πωλήσεις συσκευών και αξεσουάρ (+46%) και διεκπεραίωσαν περισσότερες από 7,5 εκατομμύρια συναλλαγές στη διάρκεια του περασμένου έτους. Η επένδυση της Wind στη λιανική συνεχίζεται και θα αγγίξει συνολικά τα 20 εκατ. ευρώ.

Δίκτυο

Το 2016 συνεχίστηκαν οι εντατικές επενδύσεις στο μεγάλο έργο ανάπτυξης δικτύου 4G σε όλη την Ελλάδα, πετυχαίνοντας μέσα σε ενάμισι χρόνο τον τριπλασιασμό της κάλυψης 4G που έφθασε στο τέλος της περασμένης χρονιάς στο 78%. Πρόκειται για ανάπτυξη σε χρόνο ρεκόρ και από τις πιο γρήγορες αναπτύξεις δικτύου 4G σε όλη την Ευρώπη. Στο τέλος του 2017 αναμένεται να φθάσει στο 88%, ενώ το δίκτυο 4G της Wind πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2018.

Forthnet

Ερωτώμενος για τη Forthnet, ο κ. Ζαρκαλής επεσήμανε ότι σε κάθε περίπτωση η κατάσταση σήμερα σε σχέση με αυτή που ήταν όταν ξεκίνησε η διαδικασία είναι πολύ διαφορετική, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι η Wind έχει προχωρήσει σε διαγραφή της αξίας της συμμετοχής της στη Forthnet. “Είχα πει στο παρελθόν ότι η Forthnet είναι plan Β” σημείωσε ο επικεφαλής της Wind, προσθέτοντας ότι “αν προκύψει κάποια επιχειρηματική ευκαιρία θα την εξετάσουμε, ενώ γενικότερα είμαστε υπέρ της συγκέντρωσης στην αγορά”. Το τελευταίο σχόλιο αφορούσε ουσιαστικά την περίπτωση της Cyta Ελλάδος, για την οποία ο κ. Ζαρκαλής ότι “όταν και εφόσον ξεκινήσει η σχετική διαδικασία θα εξετάσουμε αυτή την περίπτωση.

Σχετικά με το θέμα της συνεργασίας με τη Vodafone στο χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης, ο κ. Ζαρκαλής σημείωσε ότι υπάρχει ένα μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών, αλλά την παρούσα στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη πολλές συζητήσεις για το πως θα διαμορφωθεί η συνεργασία. Τόνισε πάντως πως η Wind έχει ως βασικό πυλώνα της στρατηγικής να κινείται αυτόνομα.

Σημειωτέον πως Vodafone και Wind, εκτός της συνεργασίας στην κοινή χρήση υποδομών κινητής τηλεφωνίας (2G/3G), έχουν υπογράψει και μνημόνιο συνεργασίας και για τα δίκτυα επόμενης γενιάς (NGA), και αναμένεται να το αξιοποιήσουν όσον αφορά την επιλογή των τμημάτων σταθερών δικτύων που θα αναλάβουν να αναβαθμίσουν οι δύο εταιρείες αξιοποιώντας την τεχνολογία vectoring.

Σχετικές ειδήσεις