Mobile World Congress: Έκρηξη στις ψηφιακές πληρωμές στην Ελλάδα

Mobile World Congress: Έκρηξη στις ψηφιακές πληρωμές στην Ελλάδα

Πέντε δισεκατομμύρια άνθρωποι θα κάνουν χρήση του διαδικτύου από το κινητό τους τηλέφωνο μέχρι το 2025, ποσοστό που ξεπερνά το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών του GSMA, που διατυπώνονται στο μεγαλύτερο συνέδριο ψηφιακών τεχνολογιών στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα διεθνώς, το Mobile World Congress στην Βαρκελώνη.

Σήμερα ήδη κάνουν χρήση του διαδικτύου μέσω του κινητού τους περίπου τρία δισεκατομμύρια άνθρωποι. Οι αυξητικές τάσεις σύμφωνα με τους αναλυτές οφείλονται στο γεγονός της πτώσης των τιμών σε συσκευές έξυπνων κινητών, στην διείσδυση των υψηλών ταχυτήτων πρόσβασης καθώς και γενικότερα στην αύξηση των συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας που το 2025 θα έχουν φτάσει τα 5,9 δισεκατομμύρια διεθνώς.

«Έκρηξη» στις ψηφιακές πληρωμές

Η ραγδαία αυτή ανάπτυξη που παρατηρείται στην διείσδυση στο διαδίκτυο μέσω κινητών, ταυτόχρονα με την ανάπτυξη του διαδικτύου των πραγμάτων (Internet of Things) που δημιουργεί τον διασυνδεδεμένο κόσμο, δίνει τεράστια ώθηση στις ψηφιακές πληρωμές.

Είναι χαρακτηριστικό όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ ο ανώτερος αντιπρόεδρος στον τομέα της Καινοτομίας της Visa Europe Bill Gajda ήδη σε πόλεις, όπως το Λονδίνο μπορεί κανείς να πραγματοποιήσει το σύνολο των καθημερινών του πληρωμών, ψηφιακά μέσω του κινητού του τηλεφώνου, χωρίς την χρήση καθόλου μετρητών ή ακόμη και πλαστικού χρήματος.

Όπως επισημαίνει ο Bill Gajda, η ανάπτυξη του IoΤ, ταυτόχρονα με τις καινοτόμες ιδέες που γίνονται πράξη στον τομέα των πληρωμών, έχει καθοριστικές αλλαγές στον τομέα των πληρωμών που θα έχουν μαζικές εφαρμογές στη διάρκεια των αμέσως επομένων ετών. Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά σε συνεργασίες που έχει η Visa με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που οδηγούν στην παραγωγή διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων που θα έχουν ενσωματωμένες έξυπνες λύσεις πληρωμών που θα δίνουν την δυνατότητα αυτοματοποιημένων πληρωμών χωρίς την ανθρώπινη μεσολάβηση σε βενζινάδικα, πάρκινγκ, διόδια κλπ.

Αντίστοιχες συζητήσεις και συνεργασίες έχει η Visa και με οργανισμούς μεταφορών, διεθνείς αεροπορικές εταιρίες για την μαζική εφαρμογή έξυπνων αυτοματοποιημένων ψηφιακών λύσεων πληρωμών, καταργώντας τα μετρητά και την ανθρώπινη μεσολάβηση.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, στα κέντρα καινοτομίας που έχει δημιουργήσει η Visa ανά το κόσμο στη διάρκεια των τελευταίων 18 μηνών, αναπτύσσονται καινοτόμες ιδέες σε συνεργασία με νεοφυείς επιχειρήσεις, που σταδιακά θα γίνονται πράξη και θα αφορούν μεταξύ άλλων τομείς όπως η ταυτοποίηση με νέους σύγχρονους βιομετρικούς τρόπους, νέες εφαρμογές σε καθημερινές πληρωμές κλπ.

Αύξηση ψηφιακών πληρωμών και στην Ελλάδα

Θετικό κρίνεται το γεγονός ότι και στην χώρα μας οι συναλλαγές χωρίς την χρήση μετρητών γνωρίζουν ανάπτυξη την τελευταία διετία.

Ειδικότερα όπως αναφέρει ο γενικός διευθυντής της Visa για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Βουλγαρία Νίκος Καμπανόπουλος, οι ψηφιακές συναλλαγές στην Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια έχουν σχεδόν τετραπλασιαστεί σε αριθμό και τριπλασιαστεί σε αξία, ενώ πλέον οι ανέπαφες συναλλαγές αποτελούν το 20% του συνόλου (μία στις πέντε συναλλαγές) με αυξητικές τάσεις, την στιγμή που γίνονται αποδεκτές στο 90% των τερματικών αποδοχής καρτών (POS). Ο κ. Καμπανόπουλος εστιάζει στο γεγονός ότι συναλλαγές με κάρτες στην Ελλάδα γίνονται πλέον και για πολύ μικρά ποσά στις καθημερινές αγορές, ενώ δίνει έμφαση στα σημαντικά οφέλη που έχει η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, κάτι που έχει ήδη φέρει αποτελέσματα με την σημαντική αύξηση των εσόδων από ΦΠΑ για τα δημόσια έσοδα.

Ο κ. Καμπανόπουλος επισημαίνει ότι η ασφάλεια στις ψηφιακές συναλλαγές διασφαλίζεται από την τεχνολογία token, που με απλά λόγια μετατρέπει τα στοιχεία της συναλλαγής σε ένα μοναδικό κωδικό, ο οποίος δεν μπορεί να υποκλαπεί.

Η Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής στην Εθνική Τράπεζα, αναφέρεται στη ραγδαία αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών στην Ελλάδα και την επένδυση της τράπεζας στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες. Μέσα από έναν μακροχρόνιο σχεδιασμό η Εθνική Τράπεζα γίνεται η πρώτη που λανσάρει νέα προϊόντα στην ελληνική αγορά, όπως το I - bank pay band, και αναφέρεται ακόμη στο βραχιόλι ανέπαφων συναλλαγών, η εξέλιξη του οποίου αποτελεί τον καρπό της συνεργασίας με την FF Group και την Visa. Για πρώτη φορά ένα τραπεζικό προϊόν αποκτά φυσική υπόσταση και μάλιστα αυτή ενός κοσμήματος και υπόσχεται περισσότερες εκπλήξεις από την Εθνική Τράπεζα μέσα στο έτος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters