ΕΘΝΙΚΑ

Αστείες δικαιολογίες από Γαβρόγλου: Αφαιρέσαμε τον Παύλο Μελά αλλά μόνο από 74 σχολεία

Αστείες δικαιολογίες από Γαβρόγλου: Αφαιρέσαμε τον Παύλο Μελά αλλά μόνο από 74 σχολεία

Είναι πια φανερό ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ. έχει χάσει κάθε μέτρο: Τη στιγμή που η χώρα μας βάλλεται από παντού στο επίπεδο των εθνικών θεμάτων, το υπουργείο Παιδείας έρχεται να «τραβήξει το αυτί» σε όσους αντέδρασαν στην αφαίρεση από τα σχολικά βιβλία του κεφαλαίου που αφορά στον ήρωα του Μακεδονικού Αγώνα, Παύλο Μελά, χαρακτηρίζοντας τη Δευτέρα (10/12/2018) «fake news» τη συγκεκριμένη είδηση.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΣΚΑΡΦΙΣΤΟΥΝ: «ΤΟΝ ΒΓΑΛΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ… ΚΟΥΡΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ»

Είναι, όμως, ψευδογεγονός – για να χρησιμοποιήσουμε τον αγαπημένο όρο του θεωρητικού της Μαζικής Επικοινωνίας, Γιούργκεν Χάμπερμας – όλα όσα είχαν δει το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες ημέρες;

Όπως αποδεικνύεται βάσει του δελτίου Τύπου που εξέδωσε το υπουργείο, μάλλον όχι. Και αφού «κατακεραυνώνει» όσους διαμαρτυρήθηκαν, χαρακτηρίζοντάς τους «όψιμους Μακεδονομάχους», το υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει:

«Η συγκεκριμένη ενότητα (κεφ. Β, ενοτ. 4, Εθνικά κινήματα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη), μικρό μέρος της οποίας αναφέρεται στον Μακεδονικό Αγώνα, έχει πράγματι αφαιρεθεί ΜΟΝΟ από την ύλη των Εσπερινών Λυκείων. Αυτό σημαίνει ότι από το σύνολο των σχολείων που έχουν Γ΄ ή Δ΄ Λυκείου (ΓΕΛ, Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις, Πρότυπα και Πειραματικά κλπ.), μόνο τα εσπερινά δεν διδάσκονται το εν λόγω κεφάλαιο. Με απλούς αριθμούς: από τα 1.277 σχολεία που έχουν τάξεις Γ΄ ή Δ΄ Λυκείου, η ενότητα αυτή δε διδάσκεται σε 74 σχολεία (49 εσπερινά ΓΕΛ και 25 Εσπερινά Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις). Αλλιώς, 72.500 μαθητές και μαθήτριες τη διδάσκονται, έναντι 1.280 που δεν τη διδάσκονται. Σε ποσοστά, πρόκειται για 97,2% έναντι 1,8%. Δυστυχώς υπάρχουν «ανησυχούντες» που δεν πρόσεξαν (ή έκαναν πως δεν πρόσεξαν) ότι στη σχετική εγκύκλιο διαχωρίζεται σαφώς η ύλη των Ημερησίων από την ύλη των Εσπερινών».

Με απλά λόγια, η αφαίρεση του επίμαχου ιστορικού περιεχομένου έχει γίνει! Μόνο που το πρώτο ζήτημα που οδήγησε στην απομάκρυνση μιας εξαιρετικά μικρής ενότητας και αφορά στον Παύλο Μελά και το Μακεδονικό Αγώνα έγινε πρωτίστως με καθαρά αριθμητική «λογική» του παραλόγου.

Το υπουργείο λέει, δηλαδή, ότι από τα 1.277 σχολεία με τους συνολικά 72.500 μαθητές, δεν θα το διδάσκονται 74 σχολεία Εσπερινά και οι συνολικά 1.280 μαθητές τους! Από πότε η Παιδεία συνιστά αποκλειστικό προνόμιο και όχι καθολικό δικαίωμα;

Το δεύτερο «επιχείρημα» της αφαίρεσης του Παύλου Μελά από τα σχολικά βιβλία είναι χειρότερο από το πρώτο.

Αναφέρει επί λέξει το υπουργείο Παιδείας: «Το μάθημα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου ήταν μέχρι το 2016 πανελλαδικά εξεταζόμενο και ως εκ τούτου η ύλη των Εσπερινών όφειλε να είναι μειωμένη. Γι' αυτό και το συγκεκριμένο κεφάλαιο είχε αφαιρεθεί ήδη από το 2015. Η μείωση αυτή διατηρήθηκε και για το τρέχον σχολικό έτος, σε μια προσπάθεια διευκόλυνσης των μαθητών και μαθητριών των Εσπερινών Λυκείων, λόγω του περιορισμένου χρόνου διδασκαλίας σε σχέση με τα Ημερήσια. Εννοείται εξ άλλου ότι όλοι και όλες ανεξαιρέτως οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν διδαχθεί τον Μακεδονικό Αγώνα στην Γ΄ Γυμνασίου».

Άρα, το δελτίο Τύπου του υπουργείου επιβεβαιώνει – σε δεύτερο χρόνο – την απάντηση του ίδιου του Κώστα Γαβρόγλου, όταν ξέσπασε ο θόρυβος για τον Παύλο Μελά, ότι τον αφαιρέσαμε, για να μην… κουράζονται τα παιδιά!

Ένας νοήμων και εχέφρων άνθρωπος αντιλαμβάνεται αμέσως ότι τέτοιου είδους επιχειρήματα ξεπερνούν κάθε όριο υποτίμησης της νοημοσύνης των ίδιων των πολιτών.

Όταν αυτή τη στιγμή, υπάρχουν σαφείς προσπάθειες υπονόμευσης της ελληνικότητας της Μακεδονίας από τον ίδιο άνθρωπο που μιλούσε για «ελληνοσκοπιανή φιλία», τον πρωθυπουργό της γείτονος, Ζόραν Ζάεφ, όταν υπάρχουν συγκεκριμένα κέντρα και «παράκεντρα» που επιδιώκουν μέσω ΜΚΟ στην Πέλλα να προωθήσουν τη διδασκαλία της «μακεδονικής γλώσσας» , τότε αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σοβαρά είναι τα πράγματα.

Διαβάστε σχετικά:

Πρόκληση: Ίδρυσαν ΜΚΟ για τη διδασκαλία της «μακεδονικής γλώσσας» στην Πέλλα (photos)

Άσσος στην «κωλοτούμπα» ο Ζάεφ: «Είμαστε Μακεδόνες που μιλούν τη μακεδονική γλώσσα»

Να το πούμε και διαφορετικά: Δεν μπορεί να θεωρούνται ανόητοι κατά το υπουργείο Παιδείας ο Ευριπίδης, ο Αριστοτέλης, ο Κικέρωνας ακόμα και ο ίδιος ο Γκαίτε!

  • «Όλβιος όστις της Ιστορίας έσχε μάθησιν» (Ευτυχισμένος όποιος έχει μάθει την Ιστορία - Ευριπίδης)
  • «Όποιος την Ιστορία του την ίδια δεν ξέρει, το πώς και το γιατί εδώ και τρεις χιλιάδες χρόνια, στης αμάθειας το σκοτάδι μένει και ζει μονάχα από την μια μέρα στην άλλη» (Γκαίτε)

Αντί, λοιπόν, να λέμε ότι πρέπει να αφαιρούμε ως κράτος ύλη από τα βιβλία της ελληνικής Ιστορίας, ίσως θα έπρεπε να προσθέσουμε κομμάτια και να γίνει το ίδιο το μάθημα πιο ενδιαφέρον και πιο προσιτό στα παιδιά. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο.

Η γνώση είναι δύναμη και δεν μπορεί κανείς να το αναιρεί αυτό με φανφαρονίστικες ατάκες περί «όψιμων Μακεδονομάχων».

Τα υπόλοιπα είναι, απλώς, προφάσεις εν αμαρτίαις. Η Παιδεία είναι απόλυτη προτεραιότητα κι αυτό οφείλει ο κύριος υπουργός να το αντιληφθεί και να αφήσει κατά μέρος τα περιπαικτικά ευφυολογήματα, όπως η κατακλείδα πρόταση στην ανακοίνωσή του «Εν αρχή είναι ο κύριος…».

Εν αρχή είναι η Παιδεία, εν αρχή είναι η Ιστορία, κύριε Γαβρόγλου!

Διαβάστε επίσης:

Κοινωνικό Μέρισμα: Δείτε ΕΔΩ γιατί απορρίπτεται η αίτησή σας

Συμφωνία Πρεσπών: Βγάζουν εκτός διδακτέας ύλης τον Παύλο Μελά