Η χώρα των λωτοφάγων, η Minerva και η μετακομμουνιστική Ρουμανία

Η χώρα των λωτοφάγων, η Minerva και η μετακομμουνιστική Ρουμανία
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΟΙ ΥΠΕΡΤΙΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΠΟΥ «ΠΡΕΠΕΙ» ΝΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ

Ένα από τα βασικά γνωρίσματα του νεοέλληνα είναι βεβαίως η κοντή μνήμη… Βλέπετε, βολεύει αρκετούς να θυμούνται μόνο αυτά που τους συμφέρουν και όχι τα γεγονότα.

Επίσης ένα βασικό τέχνασμα των φορέων της προπαγάνδας -διαχρονικά στην Ελλάδα - είναι να μπλέκουν το γεγονός με την είδηση και με τον τρόπο αυτό να προκαλούν σύγχυση στην ενημέρωση του ελληνικού λαού.

Πάμε λοιπόν τώρα να… ξαναγνωριστούμε:

Άλλο πράγμα το γεγονός κι άλλο η είδηση.

Το «θάψιμο» της οποιασδήποτε είδησης δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει γεγονός.

Επειδή λοιπόν η ιστορία είναι καταγεγραμμένη στον έντυπο Τύπο και επειδή δεν κατεβήκαμε όλοι από τα… βουνά, έχει ενδιαφέρον να δούμε τις μεγάλες μπίζνες που ανέπτυξαν αρκετοί επιχειρηματίες με χώρες του πρώην Ανατολικού μπλοκ αμέσως μετά την κατάρρευση του λεγόμενου υπαρκτού σοσιαλισμού…

Εις εξ αυτών και ο αξιότιμος κ. Ιωάννης Αλαφούζος για τον οποίο στις αρχές της δεκαετίας του 1990 σύσσωμος ο ελληνικός και ο ξένος Τύπος είχε βουίξει λόγω των δραστηριοτήτων του στη μετακομμουνιστική Ρουμανία.

Αυτό λοιπόν είναι και είδηση και γεγονός εκείνη την εποχή!!!

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων προφανώς και «λούζουν» με κρύο ιδρώτα το σημερινό μεσολαβητή πώλησης της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, αφού όχι μόνο δεν θέλει να τα θυμάται, αλλά θεωρεί πως δεν υπήρξαν ποτέ.

alafoy 5

Ας προχωρήσουμε όμως στην… ταμπακιέρα:

Αμέσως μετά την πτώση του Τσαουσέσκου, η Ρουμανία πέρασε διά πυρός και σιδήρου, αφού άρχισε να εισέρχεται στα σπάργανά της ο ακραιφνής καπιταλισμός.

Βρέθηκε να κατέχει έναν πανίσχυρο εμπορικό στόλο ο οποίος αριθμούσε 310 πλοία, ενώ άλλα 70 πλοία βρίσκονταν υπό κατασκευή σε διάφορα ναυπηγεία.

Η πολιτική αναταραχή, τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1990, ώθησε την τότε κυβέρνηση της Ρουμανίας να επιχειρήσει να βγάλει στο «σφυρί» αυτόν το στόλο.

Για να συμβεί όμως κάτι τέτοιο, έπρεπε πρώτα να υποβαθμιστεί η αγοραστική του αξία.

Το πρώτο πράγμα που έκαναν προς αυτήν την κατεύθυνση οι Ρουμάνοι αξιωματούχοι, ήταν να αφήσουν αυτόν το στόλο να καταρρεύσει, κόβοντας κάθε κονδύλι για τη συντήρησή του. Μέσα σε λίγους μήνες, τα ρουμανικά λιμάνια γέμισαν αγκυροβολημένα πλοία που δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν λόγω προβλημάτων. Κατόπιν, όταν η απαξίωση του στόλου έφτασε σε επιθυμητά επίπεδα, μπήκε μπροστά η διαδικασία ξεπουλήματός του.

Επί σοσιαλισμού, τα ρουμανικά πλοία διαχειρίζονταν από την κρατική εταιρεία Navrom. Επειδή εταιρείες τόσο μεγάλου μεγέθους είναι ευνόητο πως δεν μπορούν εύκολα να πουληθούν υπό το «φως της ημέρας», η τότε κυβέρνηση αποφάσισε να τη «σπάσει» στα τρία, δημιουργώντας από τα «σπλάχνα» της Navrom, τη Romlin και την Petromin.

Στην Petromin, λοιπόν, μεταβιβάστηκαν 89 πλοία πετρελαίου και μεταλλευμάτων. Όμως, πριν προλάβει καλά-καλά να ξεκινήσει την δράση της η νέα εταιρεία, Βακαρόιου (πρωθυπουργός) και Τεοντόρου (υπουργός μεταφορών) άρχισαν να διασπείρουν την είδηση ότι η Petromin πάει για πτώχευση, οπότε το «δημόσιο συμφέρον επιτάσσει την άμεση πώλησή της».

Τότε λοιπόν γίνεται το πρώτο… θαύμα!!!

Εμφανίζονται από το πουθενά κάποιοι Έλληνες επενδυτές διατεθειμένοι να βάλουν ζεστό χρήμα και να δημιουργήσουν κοινοπραξίες με την -υποτίθεται παραπαίουσα και υπό πτώχευση- Petromin.

Η πρώτη κοινοπραξία που στήθηκε με τη συμβολή γνωστού «στρατηγού» με την επωνυμία «Forum Maritime – Petromin», όπου η Forum Maritime ήταν εταιρεία συμφερόντων τού Έλληνα εφοπλιστή Στέλιου Κατούνη.

Δεύτερη έρχεται η κοινοπραξία «Petromin – Minerva».

H Minerva ήταν μια εταιρεία στην οποία ανήκε η εταιρεία Ermis Maritime, η οποία ανήκε στον Γιάννη Αλαφούζο. Απίστευτο!!!

Σύμφωνα με τη σύμβαση αυτή, η Petromin και η Ermis Maritime του Γιάννη Αλαφούζου θα ίδρυαν εξ ημισείας μια νέα εταιρεία με έδρα τη...Μάλτα (!), τη Minerva.

Διαβάζοντας προσεκτικά τα δημοσιεύματα του ξένου Τύπου για την υπόθεση αυτή γίνεται εμφανές ότι η σύμβαση αυτή προέβλεπε ότι πρόεδρος της νέας εταιρείας – με έδρα τη Μάλτα επαναλαμβάνουμε - θα ήταν ο Γιάννης Αλαφούζος.

alafoy 6

Οι όροι των συμβάσεων (όπως προκύπτει από τα δικαστήρια και τις διώξεις που έγιναν μετά) βγάζουν μάτι!

Η εταιρεία θα διοικείτο από εξαμελές διοικητικό συμβούλιο, στο οποίο τοποθετήθηκαν 3 μέλη της Petromin και 3 μέλη της Ermis, ενώ οι αποφάσεις λαμβάνονταν με απόλυτη πλειοψηφία. Σε περίπτωση ισοψηφίας, δε, υπερισχύει η ψήφος τού προέδρου.

Δηλαδή, εμμέσως πλην σαφώς, ο Τράιαν Μπασέσκου (πρώην Πρόεδρος της Ρουμανίας) παραχωρούσε στον Αλαφούζο το δικαίωμα να κάνει στη Minerva ό,τι θέλει!

Σύμφωνα με την ίδια σύμβαση, η Petromin δεχόταν να μεταβιβάσει στη Minerva όσα πλοία επιλέξουν οι επιθεωρητές της Ermis.

Για κάθε πλοίο που θα αποκτούσε η Minerva μ' αυτόν τον τρόπο, θα σύστηνε μια νέα εταιρεία με έδρα τη Μάλτα και θα της ανέθετε την εκμετάλλευσή του.

Οι διαχειριστές όλων αυτών των εταιρειών θα ορίζονταν από την Ermis, ενώ η Petromin διατηρούσε απλώς το δικαίωμα να παρακολουθεί τη λειτουργία αυτού του συμπλέγματος εταιρειών και να κάνει παρατηρήσεις.

Αυτά δεν γίνονται ούτε σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας θα πείτε. Σωστά, δεν γίνονται ούτε στον κινηματογράφο.

Αν κάποιος τώρα αναρωτιέται «με τι κεφάλαιο συμμετείχαν Petromin και Ermis στη Minerva», διαβάστε το ακόλουθο:

Η Ermis διάλεγε τα πλοία που θα θεωρούσε κατάλληλα για τη Minerva (τελικά διάλεξε 13 συνολικά). Αυτά τα πλοία θα πήγαιναν σε επιλεγμένα από την Ermis ναυπηγεία προς επισκευή, ώστε να πάρουν ικανοποιητική κλάση Νηογνώμονα . Ως κεφάλαιο της Minerva θα εθεωρείτο η αξία που θα είχαν τα πλοία μετά την επισκευή.

Το ξαναγράφουμε για να το καταλάβετε: Κεφάλαιο της Minerva θα ήταν τα πλοία μετά την επισκευή!

Η Ermis θα πλήρωνε κατ' αρχάς όλη τη δαπάνη επισκευής και στην συνέχεια θα πλήρωνε στην Petromin τo 50% της αξίας των πλοίων μείον το κόστος επισκευής.

Εδώ κάπου η υπόθεση αρχίζει να μπερδεύεται από τη στιγμή που τα πλοία ήρθαν για επισκευή στον Πειραιά.

Την εποχή εκείνη γίνεται λόγος για όργιο υπερτιμολογήσεων και εικονικών παραστατικών, προκειμένου να εγγραφεί λογιστικά το κόστος επισκευής πολύ πάνω από το 50% της μεταεπισκευαστικής αξίας των πλοίων.

Τα παραπάνω ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από τη ρουμανική εφημερίδα Adevărul (= Αλήθεια) και ακολούθησαν βέβαια και άλλα ρεπορτάζ εκείνης της εποχής, τα οποία έχουν focus στον κύριο Ιωάννη Αλαφούζο.

Τα ρεπορτάζ αυτά (τα οποία προφανώς κάποιοι πολύ θα ήθελαν να εξαφανιστούν, δυστυχώς υπάρχουν και μπορείτε να τα δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ

Αμέσως ξέσπασε σκάνδαλο στη Ρουμανία με ευθείες βολές κατά του Μπασέσκου, οπότε οι άνθρωποι της Petromin αναγκάστηκαν να αντιδράσουν. 

Ο επιθεωρητής της εταιρείας παραδέχτηκε ότι δεν μπορούσε να ελέγξει αν όλες οι δηλωμένες επισκευές ήταν απαραίτητες ή αν είχαν πράγματι γίνει όλες οι επισκευές που δηλώνονταν. Επίσης, δήλωσε ότι ήταν αδύνατον να ελέγξει το ακριβές κόστος των υλικών που δηλώθηκε ότι χρησιμοποιήθηκαν ή να διασταυρώσει ότι είχαν όντως πραγματοποιηθεί όλες οι υπερωριακές εργασίες που δηλώθηκαν ως γενόμενες. Στο πόρισμά του δε, ο επιθεωρητής βεβαίωσε ότι ο έλεγχος όσων στοιχείων τέθηκαν υπ' όψη του πιστοποίησε σωρεία υπερτιμολογήσεων και εικονικών τιμολογήσεων.

Το ξέσπασμα του σκανδάλου πήρε σβάρνα κι ένα σωρό ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες είχαν κόψει τιμολόγια για την επισκευή των πλοίων, καθώς το ΣΔΟΕ άρχισε να ψάχνει τις καταγγελίες για υπερτιμολογήσεις και για εικονικά τιμολόγια…

Στη σκιά αυτού του σκανδάλου, η κυβέρνηση Ρόμαν κατέρρευσε και η Ρουμανία πήγε σε εκλογές. Η νέα κυβέρνηση έστειλε τη «σύμβαση Minerva» σε εξεταστική επιτροπή, η οποία διαπίστωσε τη ζημιά που υπέστη το ρουμανικό κράτος.

Με βάση το πόρισμα της επιτροπής, η εισαγγελία της Κωστάντζας άσκησε διώξεις και εξέδωσε εντάλματα σύλληψης για όλους όσοι εμπλέκονταν στην κατάρτιση της σύμβασης.

Στην Ελλάδα δεν έγινε τίποτα από τα παραπάνω… Κανένας ουσιαστικός έλεγχος από καμία υπηρεσία.

Το πολιτικό κόστος υπερίσχυσε των πάντων… και τα πάντα κρύφτηκαν κάτω από το χαλί.

Δείτε στην γκάλερι περισσότερα άρθρα από εφημερίδες και ιστοσελίδες που προσπάθησαν να ρίξουν φως στο πρωτοφανές σκάνδαλο και κάποιοι εύχονται να μπορούσαν να εξαφανίσουν.

Διαβάστε επίσης:

Ο Αλαφούζος, η Ρουμανία και το πάρτυ... υπόδικων στην ΠΑΕ Παναθηναϊκός

Φάκελος Αλαφούζου στη Ρουμανία 

 

ΥΓ: Και δυο ερωτήσεις για δυνατούς λύτες:

1η. Μήπως θυμάται κανείς ποιος «στρατηγός» είχε μεσολαβήσει στη ρουμανική κυβέρνηση για να γίνουν αυτές οι δουλίτσες;

. Ποιος Έλληνας πολιτικός αρχηγός είχε μεταβεί στη Ρουμανία για να διαπιστώσει και να παραλάβει στοιχεία για τα σκάνδαλα της εποχής εκείνης;

Ελπίζουμε τώρα κάποιοι να θυμήθηκαν…

PHOTO GALLERY