ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Τέμπη: Ο επιθεωρητής «τα ρίχνει» όλα στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό

Τέμπη: Ο επιθεωρητής «τα ρίχνει» όλα στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό
Eurokinissi / φωτογραφία αρχείου

Στο μοιραίο δρομολόγιο, τη διαχείριση των γραμμών και το αν υπήρξε βλάβη αναφέρθηκε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που κατέθεσε χθες (8/3) στην ανακρίτρια για την τραγωδία στα Τέμπη.

Στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό επιρρίπτει ευθύνες ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος κατέθεσε ξανά χθες (8/3) στην ανακρίτρια για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς η πρώτη του κατάθεση είχε κάποια κενά.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ισχυρίζεται ο ίδιος ότι ίσχυε, ο σταθμάρχης είχε βάρδια από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το επόμενο πρωί, ενώ 10 με 11 το βράδυ υπήρχε κι άλλος σταθμάρχης στη βάρδια ο οποίος φέρεται να έφυγε νωρίτερα.

Ο κ. Νικολάου επεσήμανε ότι αν ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος έφυγε πριν τις 11 το βράδυ, εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα.

Μεταξύ άλλων, ο επιθεωρητής στην κατάθεσή του αναφέρθηκε στο μοιραίο δρομολόγιο και στο αν είχε ενημέρωση για κάποια βλάβη.

Το τρένο κινούταν στην κάθοδο με εντολή του σταθμάρχη στον κλειδούχο

Όπως ανέφερε, η αμαξοστοιχία Intercity 62 ερχόμενη από Αθήνα, αναχώρησε από τον σταθμό Παλαιοφαρσαλο στις 22:30 περίπου επί μονής γραμμής καθόδου, δηλαδή αντίθετα στην άλλη γραμμή διότι γίνονταν κάποιες εργασίες στη γραμμή ανόδου. Αναχώρησε με υπόδειγμα 1001 μέχρι την 1η αιχμή του σταθμού Λάρισα στην 101. Μέχρι την αιχμή 101 κινήθηκε ανάποδα κι από εκεί με εντολή του σταθμάρχη στον κλειδούχο, διευθετήθηκε να εισέλθει στη γραμμή ανόδου, όπου και εισήλθε και έφτασε στον σταθμό της Λάρισας στις 23:02 στη γραμμή ανόδου, όπως τόνισε.

Ο επιθεωρητής υποστήριξε, επίσης, ότι ο προαστιακός, η αμαξοστοιχία 2597 έφυγε στις 22:15 από τον σταθμό των Νέων Πόρων με κατεύθυνση τη Λάρισα, μια διαδρομή 22 λεπτών. Αναχώρησε και κινήθηκε κανονικά επί της γραμμής καθόδου μέχρι τη Λάρισα. Ο σταθμάρχης για να εισέλθει η 2597, έκανε τοπικό χειρισμό χειροκίνητα και η αμαξοστοιχία μπήκε στη γραμμή και στάθμευσε περί ώρα 22:37.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Νικολάου, το μοιραίο τρένο κινούνταν από τα Παλαιοφάρσαλα στη γραμμή καθόδου. Στην αιχμή 101 υπήρχε κλειδούχος ο όποιος με εντολή του σταθμάρχη γύρισε το κλειδί 101 και η αμαξοστοιχία εισήλθε κανονικά στη γραμμή ανόδου, δηλαδή την 2η. Έφτασε στις 23:02 σύμφωνα με τον σταθμάρχη και αναχώρησε στις 23:04.

Τόνισε, δε, ότι ο σταθμάρχης σε δια ζώσης επικοινωνία με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62, του είπε ότι έχει γραμμή ελεύθερη μέχρι το φωτόσημο στην είσοδο των Νέων Πόρων δίχως να του αναφέρει αν κινείται στη γραμμή ανόδου ή καθόδου.

Ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος να επαναλάβει την οδηγία και να ρωτήσει γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα

Ωστόσο, όπως υποστηρίζει, ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Ο ίδιος δεν γνωρίζει αν το έπραξε. Στην περίπτωση που δεν το έπραξε, ο σταθμάρχης έπρεπε να τον ρωτήσει εάν το κατάλαβε και να επακολουθήσει διάλογος για το αν έχει ακούσει την εντολή.

Σημείωσε πως η αμαξοστοιχία ξεκίνησε κανονικά στη γραμμή ανόδου και φτάνοντας στις αιχμές 118 Α και 118 Β που είχαν αφεθεί στη διαγώνιο από την διέλευση της 2557, εξετράπη και εισήλθε στη γραμμή καθόδου.

Όταν η αμαξοστοιχία μπήκε στη γραμμή καθόδου, όπως προκύπτει από ηχητικά ντοκουμέντα που έχουν βγει στην δημοσιότητα, έγινε ο εξής διάλογος μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού:

Μ: Λάρισα ακούει;

Σ: Ακούει.

Μ: Βασίλη φεύγω;

Σ: Φεύγεις, φεύγεις.

Μ: Καλό βράδυ.

Σ: Καλή συνέχεια.

Ο επιθεωρητής επεσήμανε ότι ο μηχανοδηγός σίγουρα αντιλήφθηκε ότι μπήκε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός, σύμφωνα με τον επιθεωρητή, το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα.

Οι αρμοδιότητες του σταθμάρχη για την κίνηση του τρένου στη σιδηροδρομική γραμμή

Σχετικά με τις αρμοδιότητες του σταθμάρχη υπηρεσίας, ο επιθεωρητής απάντησε ότι ο εκάστοτε σταθμάρχης είναι υπεύθυνος για την διεξαγωγή της κυκλοφορίας των επιβατικών αμαξοστοιχιών, των εμπορικών αμαξοστοιχιών, μηχανημάτων γραμμής και δρεζινών που είναι απαραίτητες για υπηρεσιακές ανάγκες.

Επίσης, ο εκάστοτε σταθμάρχης συνεργάζεται με τους δύο εκατέρωθεν σταθμούς και συγκεκριμένα όσον αφορά στη Λάρισα με το σταθμό Παλαιοφαρσάλων και τους σταθμούς Νέων Πόρων και Λιτοχώρου.

Μάλιστα, είπε ότι δεν αναφέρθηκε κάποια βλάβη στο φωτόσημο, διότι μπορεί να παρουσιάστηκε εκείνη τη στιγμή, οπότε στην περίπτωση αυτή ο σταθμάρχης, όφειλε να επιδώσει υπόδειγμα 1001 στον μηχανοδηγό αμαξοστοιχίας και στον προϊστάμενο βάσει του εσωτερικού κανονισμού κυκλοφορίας.

«Σαν προϊστάμενος, δεν είχα καμία ενημέρωση αν υπήρχε πρόβλημα. Ό,τι πρόβλημα παρουσιάζεται στον εκάστοτε σταθμό, σταθμάρχης αναφέρει την βλάβη διαβιβάζεται στην επιθεώρηση κι εμείς την διαβιβάζουμε στην αρμόδια υπηρεσία στην Αθήνα στην Δ.Κ (Διευθυνση Κυκλοφορίας) και στις εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ και ΑΛΣΤΟΝ», απάντησε.

Παράλληλα, τόνισε πως πριν από την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας, οφείλουν να το υπογράψουν ο μηχανοδηγός και ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας. Υπάρχουν περιπτώσεις που το υπόδειγμα 1001 επιδίδεται και μέσω τηλεφώνου.

«Ο σταθμάρχης μέσω ράδιοτηλεφώνου, επικοινωνεί με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας και τον ενημερώνει για την έξοδο της αμαξοστοιχίας με ερυθρό φωτόσημο και κυκλοφορεί επί της γραμμής ανόδου ή καθόδου μέχρι τον εκατέρωθεν σταθμό εισόδου», είπε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται πως ο επιθεωρητής του ΟΣΕ είναι προσωρινός προϊστάμενος στο τμήμα Επιθεώρησης Λάρισας από τις 20 Φεβρουαρίου 2020. Η ιδιότητά του είναι σταθμάρχης.

Έρχονται νέες ποινικές διώξεις για το δυστύχημα στα Τέμπη

Νέες ποινικές διώξεις για το δυστύχημα στα Τέμπη έρχονται ενώ παράλληλα στο κάδρο των ερευνών μπαίνουν όλοι όσοι εμπλέκονται: από γιατρούς που έδωσαν αναρρωτική άδεια μέχρι και τον τελευταίο σταθμάρχη...

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, οι ανακριτικές διαδικασίες έχουν προχωρήσει για την απόδοση ποινικών ευθυνών σε αυτή τη φάση, τόσο για τον επιθεωρητή που έβαλε τον ακατάλληλο και άπειρο σταθμάρχη στις νυχτερινές βάρδιες, ενώ παράλληλα οι έρευνες στρέφονται και στον σταθμάρχη της προηγούμενης βάρδιας που όφειλε να είναι στο πόστο του ως τις 11 και έφυγε νωρίτερα.

Την ίδια ώρα ενδιαφέρον παρουσιάζουν πληροφορίες από ανακριτικές πηγές, ότι ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα, δεν επικοινώνησε με τον σταθμάρχη της Λάρισας στο ραδιοτηλέφωνο, καθώς τέτοιες κλήσεις δεν έχουν καταγραφεί.

Παραμένει όμως άγνωστο αν προσπάθησε να τον βρει στο κινητό, αν τον πήρε και δεν απαντούσε, κάτι που θα φανεί από τις έρευνες στο τηλέφωνο του σταθμάρχη που έχει ήδη κατασχεθεί.

Σχετικές ειδήσεις