Καύσωνας είναι θα περάσει…

Στο …πικ βρίσκεται σήμερα ο καύσωνας που «χτυπά» όλη...

Στο …πικ βρίσκεται σήμερα ο καύσωνας που «χτυπά» όλη σχεδόν την επικράτεια. Οι καυτές ακτίνες του ήλιου δεν …χαϊδεύουν ντόπιους και επισκέπτες καθώς αναζητούν μια όαση δροσιάς όπου και αν βρίσκονται.

Πριν βγείτε εκτός, ενημερωθείτε σωστά για τους τρόπους προφύλαξης αλλά και σε ποιες περιοχές της χώρας ο ήλιος είναι πιο…κοντά!

Σύμφωνα λοιπόν με έκτακτο δελτίο καιρού που εξέδωσε η ΕΜΥ, οι περιοχές που «επισκέπτεται» ο καύσωνας είναι οι εξής:

Κυριακή 17/7/2011- Δευτέρα 18/7/2011
Μακεδονία-Θράκη: 38 βαθμοί κελσίου.
Δυτική Ελλάδα: 36 βαθμοί κελσίου.
Θεσσαλία-ανατολική Στερεά-ανατολική Πελοπόννησος: έως 38 βαθμούς κελσίου.
Ανατολική Στερεά-ανατολική Πελοπόννησος: 38-40 βαθμοί κελσίου.
Νησιά ανατολικού Αιγαίου- νοτιά Κρήτη: τοπικά 36 βαθμοί κελσίου.

Τρίτη 19/7/2011
Μακεδονία-Θράκη: 38-39 βαθμοί κελσίου.
Δυτική Ελλάδα: 38-39 βαθμοί κελσίου.
Θεσσαλία-ανατολική Στερεά-ανατολική Πελοπόννησος: 38-40 βαθμοί κελσίου.
Νησιά ανατολικού Αιγαίου-Κυκλάδες- Κρήτη -Δωδεκάνησα: 36-38 βαθμοί κελσίου και στην Κρήτη τοπικά 39-40 βαθμοί κελσίου.

Προφυλαχτείτε από τον καύσωνα
Παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη αποφεύγοντας τους χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
Αποφύγετε τη βαριά σωματική εργασία, ιδιαίτερα μάλιστα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.

Αποφύγετε το βάδισμα για πολύ ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.
Ντυθείτε ελαφρά, με άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από πορώδες υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Φορέστε καπέλο ή άλλο κάλυμμα από φυσικό υλικό, που να επιτρέπει καλό αερισμό του κεφαλιού.

Προτιμήστε τα ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά και περιορίστε τα λιπαρά. Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν η εφίδρωση είναι έντονη, τότε συστήνεται η πρόσθετη λήψη αλατιού για να κρατηθεί το επίπεδο των υγρών στον οργανισμό. Επίσης, συνιστάται να αποφεύγονται τα οινοπνευματώδη ποτά.
Κάνετε πολλά χλιαρά ντους κατά την διάρκεια της ημέρας. Καλό θα είναι επίσης να τοποθετούνται υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό, σαν προστατευτικά μέτρα.

Αποφύγετε τα πολύωρα ταξίδια με διάφορα μέσα συγκοινωνίας, κατά τη διάρκεια της υψηλής ζέστης.
Τα άτομα που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλπ) θα πρέπει να συμβουλευτούν το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών, κατά περίπτωση.

Προστατέψτε τα παιδιά σας από τη ζέστη
Τα νεογνά πρέπει να είναι ντυμένα όσο γίνεται πιο ελαφρά. Τα χέρια και τα πόδια τους να είναι ελεύθερα και να μην τυλίγονται σε πάνες.

Να πίνουν συχνά, εκτός από γάλα (μητρικό ή άλλο) και άλλα υγρά όπως χαμομήλι, νερό, κλπ.
Τα βρέφη, αλλά και τα μεγαλύτερα παιδιά καλό είναι να τρώνε περισσότερα χορταρικά και φρούτα και λιγότερα λίπη.
Τα παιδιά να μην παραμένουν πολύ ώρα στον ήλιο μετά το μπάνιο και να φορούν πάντα καπέλο.

Οδηγίες προφύλαξης από τον καύσωνα για ηλικιωμένους

Το πολύ ζεστό και υγρό περιβάλλον είναι επικίνδυνο για τους ηλικιωμένους και για το λόγο αυτό αν ο δροσισμός του διαμερίσματος στην μεγάλη ζέστη είναι δύσκολος, προτιμότερη είναι η μετακίνηση των ηλικιωμένων σε δροσερότερες περιοχές της χώρας, όταν βέβαια υπάρχει η δυνατότητα.
Το δωμάτιο ή το σπίτι γενικά, κατά τη διάρκεια των ζεστών ωρών της ημέρας πρέπει να είναι ερμητικά κλειστό, αφού όμως έχει δροσιστεί και μείνει ανοιχτό όλη τη νύχτα.

Οι οικογένειες που έχουν ηλικιωμένα άτομα, καλό θα είναι να φροντίζουν να μην τα εγκαταλείπουν μόνα τους σε περιπτώσεις θερινών διακοπών ή πολυήμερης απουσίας από το σπίτι. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να εξασφαλίσουν κάποιο άτομο για την καθημερινή τους φροντίδα.