Θέλουν να οικοπεδοποιήσουν το Θριάσιο Πεδίο!

Ο καθηγητής του ΕΜΠ στο τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής, Δημήτρης Τσαμπούλας μιλάει στο «Νc» για το Θριάσιο Πεδίο, για τον τουρισμό...
Συνέντευξη στον
Κώστα Τζεβελέκο

Ο καθηγητής του ΕΜΠ στο τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής, Δημήτρης Τσαμπούλας μιλάει στο «Νc» για το Θριάσιο Πεδίο, για τον τουρισμό αλλά και για τα ταξί.

Το Θριάσιο Πεδίο βάση νόμου θεωρείται εμπορευματικό κέντρο. Το γεγονός που μας προβλημάτισε ήταν αφενός μεν οι ακυρώσεις των διαγωνισμών (είναι ο πέμπτος διαγωνισμός που έχει ακυρωθεί) και αφετέρου η πληροφορία που κυκλοφορεί ότι το υπουργείο υποδομών προσανατολίζεται στην οικοπεδοποίηση της περιοχής των 2000 στρεμμάτων. Βέβαια αυτή η ιδέα δεν είναι σημερινή ,αλλά ένα παλιό σχέδιο του πρώην υπουργού Μεταφορών κ. Βερελή .

Ρωτήσαμε έναν εμπειρότατο άνθρωπο τον κ. Δημήτρη Τσαμπούλα , που είναι καθηγητής στο ΕΜΠ στο τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Ένας άνθρωπος που η εμπειρία και η γνώση του είναι καταξιωμένη τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα να μας εξηγήσεις τι φταίει και ακυρώνονται οι διαγωνισμοί . Επίσης πως μπορεί να λυθεί το θέμα των ταξί που μέσα στο καλοκαίρι ταλανίζει τους πολίτες ,αλλά και τη βαριά βιομηχανία του τουρισμού.

Τι συμβαίνει με τις προκηρύξεις των διαγωνισμών και ακυρώνονται κ. Καθηγητά ;

Οι προκηρύξεις έχουν γίνει κατά τέτοιο τρόπο που δεν λαμβάνουν υπόψη της συνθήκες της αγοράς.

Δηλαδή;

Σας αναφέρω ένα παράδειγμα, έχουν προ εκτιμήσει ένα τίμημα για τις αποθήκες Α , και στις γύρο περιοχές οι αποθήκες ενοικιάζονται με τα μισά χρήματα.

Τι άλλο συμβαίνει ;

Κατά την άποψη μου στο διαγωνισμό έχουν βάλει κάποιους όρους που είναι αντίθετοι με την οποιαδήποτε κοινοτική νομοθεσία. Ένας από αυτούς είναι να συμμετέχει ο ΟΣΕ με ποσοστό 15% στο μετοχικό κεφάλαιο και να λαμβάνει κατευθείαν από τις εισπράξεις το 15%. Αυτό είναι παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία. Ο νόμος περί ανωνύμων εταιριών αναφέρει ότι λαμβάνεις το αντίστοιχο ποσοστό σου στα κέρδη , όχι από την αρχή. Το ερώτημα είναι αυτή τη συμμετοχή γιατί δεν την πηγαίνουν με τη διαδικασία του αεροδρόμιου όπου το ελληνικό δημόσιο συμμετέχει με 55%; Φυσικά δεν τολμούν να πουν στους Γερμανούς ότι από τα έσοδα σου το 55% θα τα δίνεις σε εμένα. Άρα εδώ δεν ακολουθείται η διεθνής πρακτική του join inventure . Δικαίωμα του κράτους είναι να κρατήσει ένα τμήμα ,αλλά εφαρμόζει τις διεθνείς διαδικασίες του join inventure και όχι με παραχώρηση όπως είναι η Αττική οδός.

Με αυτούς τους όρους ποιος θα επενδύσει;

Υπάρχει μια άλλη πολύ σημαντική παράμετρος . Ποιος επενδυτής θα πάει να επενδύσει στα 600 στρέμματα που δίπλα του έχει άλλα 1400 που ανήκουν στον ΟΣΕ ο οποίος ακριβώς κάνει την ίδια δουλειά ; Υπάρχει πιθανότητα να επενδύσει κάνεις; Φυσικά όχι.

Διαβάστε περισσότερα στο Newscode.gr