ΕΛΛΑΔΑ

Ιόνια Οδός: Δείτε πόσο μειώνεται η διαδρομή Πάτρα - Γιάννενα με το νέο τμήμα

Ιόνια Οδός: Δείτε πόσο μειώνεται η διαδρομή Πάτρα - Γιάννενα με το νέο τμήμα

Το οδικό τμήμα της Ιόνιας οδού που παραδόθηκε στην κυκλοφορία και στους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου, εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά έως και τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας.

Το εν λόγω τμήμα, έρχεται να συνδεθεί με το ήδη λετουργούν, Κεφαλόβρυσο έως Κουβαρά, δημιουργώντας ένα αυτοτελές οδικό τμήμα 59 χιλιομέτρων, μέσω του οποίου θα μειωθούν αισθητά οι χρονοαποστάσεις και θα δώσει μια πρώτη ανάσα στους ταξιδιώτες της Πρωτοχρονιάς. Οπως αναμένεται οι οδηγοί θα διανύουν την απόσταση από Κεφαλόβρυσο - Αμφιλοχία περί τα 30 λεπτά.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καταβάλλονται προσπάθειες για να παραδοθεί μέσα στο Φεβρουάριο το τμήμα από την Κλόκοβα μέχρι και τα όρια του τμήματος που παραδόθηκε σήμερα, δίνοντας ουσιαστικά στην κυκλοφορία το μισό αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού, δύο μήνες νωρίτερα από τη συμβατική ημερομηνία περάτωσης του έργου.

Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Ιονίας Οδού δόθηκε από χθες στην κυκλοφορία παρουσία των υπουργών Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, Επικρατείας, Αλέκου Φλαμπουράρη και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγας Γεροβασίλη.

Ο κ. Σπίρτζης, σχετικά είπε πως «δώσαμε πολύ μεγάλη μάχη, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, για να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν τα μεγάλα οδικά έργα». Μάλιστα, σημείωσε ότι «τα έργα αυτά δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, αλλά στον ίδιο τον λαό, αφού αυτός είναι που τα χρηματοδοτεί».

Επανέλαβε ότι η Ιονία Οδός θα παραδοθεί λειτουργική τον Μάρτιο του 2017 και πρόσθεσε πως τα εγκαίνια θα γίνουν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα.

Ο κ. Φλαμπουράρης, στον χαιρετισμό του, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις προσπάθειες που κάνει η κυβέρνηση για την ανασυγκρότηση της χώρας και, όπως επεσήμανε, η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών έργων είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα.

Η Ολγα Γεροβασίλη μίλησε για τα οφέλη που θα έχουν, κυρίως, οι τοπικές κοινωνίες από την ολοκλήρωση των έργων, που θα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη. Ειδικότερα, υπογράμμισε ότι η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος θα βγουν από την απομόνωση, θα προωθηθεί ο τουρισμός, ενώ οι πολίτες θα ταξιδεύουν με ασφάλεια.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρουσία του υπουργού Επικρατείας κ. Αλέκου Φλαμπουράρη και της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Ολγας Γεροβασίλη, πραγματοποίησε τη δέσμευση του απέναντι στους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου την οποία έδωσε στις αρχές του μήνα: Την παράδοση του πρώτου αυτοτελούς τμήματος του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας οδού.

«Μέχρι τέλος του χρόνου γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να δοθεί στους πολίτες ένα τμήμα του δρόμου», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά, κατά τη διάρκεια επιθεώρησης των κατασκευαστικών εργασιών του έργου, στις 9 Δεκέμβρη.

Σε μία συμβολική κίνηση και θέλοντας να καταδείξει τη συλλογική προσπάθεια που καταβάλλει η κυβέρνηση έναντι των Ελλήνων πολιτών μέσω της ολοκλήρωσης μίας σειράς σημαντικών έργων με όρους προστασίας του δημόσιου συμφέροντος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Σπίρτζης, κάλεσε τον υπουργό Επικρατείας κ. Αλέκο Φλαμπουράρη να παραδώσει «εκείνος σε ένδειξη της συλλογικής προσπάθειας που γίνεται το σημερινό τμήμα του δρόμου στους πολίτες της Ηπείρου και της Αιτωλοακαρνανίας». Γιατί όπως είπε, «πρέπει να υπάρχει ο άνθρωπος που θα διαμορφώσει και το κλίμα της καλής συνεργασίας και των καλών σχέσεων. Κι αυτός ο άνθρωπος είναι ο Αλέκος Φλαμπουράρης».

Ο υπουργός Επικρατείας κ.Αλέκος Φλαμπουράρης από την πλευρά του, αναφέρθηκε «στις συνθήκες στις οποίες παραλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας. Στα έργα, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως και συνολικά σε ένα κράτος και μια κοινωνία, τα οποία ήταν στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Καταλαβαίνετε τις δυσκολίες που είχαμε να αντιμετωπίσουμε. Δυσκολίες, οι οποίες δεν προέρχονταν μόνο από τις αντικειμενικές συνθήκες οι οποίες υπήρχαν, αλλά και από αυτούς οι οποίοι τις δημιούργησαν. Από τη μια μεριά εσωτερικές δυνάμεις, αλλά και από τις εξωτερικές δυνάμεις, οι λεγόμενοι δανειστές, οι οποίοι συνεχώς πίεζαν την Κυβέρνησή μας να προχωρήσει σε ακόμη μεγαλύτερα μέτρα, τα οποία θα οδηγούσαν τη χώρα στην καταστροφή».

Νωρίτερα, το λόγο πήρε και η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Ολγα Γεροβασίλη, η οποία ανέφερε μεταξύ άλλων:«Σήμερα ήμουνα από τους πρώτους που περάσαμε αυτό το κομμάτι και αισθάνθηκα τη διαφορά. Ξέρουμε όλοι ότι μια από τις αιτίες που η περιφέρεια και της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Ηπείρου, υστέρησαν αναπτυξιακά τα τελευταία χρόνια, είναι και η οδική απομόνωση».

Η κ. Γεροβασίλη πρόσθεσε επίσης, ότι «Κάθε βήμα λοιπόν που μας φέρνει πιο κοντά στη λύση του προβλήματος, όπως είναι αυτό το σημερινό σημαντικό βήμα, μας φέρνει και πιο κοντά σε άλλους τόπους, τόπους ανάπτυξης. Και βεβαίως όχι μόνο της ανάπτυξης τοπικά, καθώς η ολοκλήρωση αυτού του δρόμου θα σημάνει τη σύνδεση δυο περιφερειών και τεσσάρων νομών».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε από την πλευρά του, ότι η σημερινή παράδοση του πρώτου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού και η εν συνεχεία λειτουργική ολοκλήρωσή του, τον Μάρτιο του 2017 δεν ήταν κάτι αυτονότητο «Δώσαμε μια πολύ μεγάλη μάχη σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Μια μάχη για την ολοκλήρωση των έργων, παράλληλα με τη μεγάλη μάχη για την έξοδο της χώρας από την κρίση».

Στην επιθέωρηση που πραγματοποίησαν κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου ο κ. Σπίρτζης με τον κ. Φλαμπουράρη και την κ.Γεροβασίλη λίγο πριν την παράδοση του ολοκληρωμένου τμήματος, διαπίστωσαν ότι οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς σε όλα τα μέτωπα. Οπως χαρακτηριστικά τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «Το έργο της «Ιόνιας Οδού» βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία της ολοκλήρωσης του. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η Κυβέρνηση μας πέτυχε σε πολύ δύσκολες συνθήκες να βγάλει την «Ιόνια Οδό» από το πλήρες τέλμα». Και πρόσθεσε: «Η συνέχιση των πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων, συνεπαγόταν τη μη ολοκλήρωση των έργων. Και οι συνέπειες θα ήταν τραγικές. Αρκεί κανείς να σκεφτεί, ότι θα επιστρέφαμε 4 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πολλά ακόμη σε ρήτρες».

Εξήγησε ακόμη, ότι «Θα χρειαζόμασταν πάνω από ένα μνημόνιο για τους αυτοκινητόδρομους, για τα πέντε έργα παραχώρησης. Είναι προφανές, ότι μέλημά μας ήταν και είναι η λειτουργική ολοκλήρωση των έργων τέλος Μαρτίου του 2017».

Ο υπουργός ανέφερε επίσης, ότι «με την ολοκλήρωση των έργων θα υπάρχει εντός του 2017 η ολοκλήρωση της μελέτης για το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων και εντός του 2018 η λειτουργία του αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος». Τόνισε δε εμφατικά, ότι είναι

«Είναι καθήκον μας, σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους να βρούμε εκείνες τις λύσεις που θα μειώσουν τα διόδια. Στη συνέχεια είναι επίσης καθήκον μας, να ολοκληρώσουμε τις οδικές συνδέσεις με τα μεγάλα αστικά κέντρα και τους παραγωγικούς και αναπτυξιακούς κόμβους των περιοχών που διέρχεται η Ιόνια Οδός».

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού, μήκους 196 χιλιομέτρων θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής στη Δυτική Ελλάδα, καθώς διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς. Υπογράμμισε ότι έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών, καθώς θα δώσει νέα ώθηση ανάπτυξης, αναβαθμίζοντας σημαντικά τα αστικά και αγροτικά κέντρα των προαναφερθεισών περιοχών.

Το οδικό τμήμα της Ιόνιας οδού που παραδόθηκε στην κυκλοφορία και στους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου, εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά έως και τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας.

Το εν λόγω τμήμα, έρχεται να συνδεθεί με το ήδη λετουργούν, (Κεφαλόβρυσο έως Κουβαρά), δημιουργώντας ένα αυτοτελές οδικό τμήμα 59 χιλιομέτρων, μέσω του οποίου θα μειωθούν αισθητά οι χρονοαποστάσεις και θα δώσει μια πρώτη ανάσα στους ταξιδιώτες της Πρωτοχρονιάς.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καταβάλλονται προσπάθειες για να παραδοθεί μέσα στο Φεβρουάριο το τμήμα από την Κλόκοβα μέχρι και τα όρια του τμήματος που παραδόθηκε σήμερα, δίνοντας ουσιαστικά στην κυκλοφορία το μισό αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού, δύο μήνες νωρίτερα από τη συμβατική ημερομηνία περάτωσης του έργου.

Σχετικές ειδήσεις