«Χρησμός» Σολτς για τις περικοπές στις συντάξεις: «Υπάρχουν περιθώρια, αλλά...»

«Αποκύημα φαντασίας» χαρακτήρισε ο υπουργός Οικονομικών της…

Βούτσης: «Ανοησίες» τα περί επιστροφής αναδρομικών σε βουλευτές

Κατηγορηματικά διέψευσε ότι τίθεται ζήτημα επιστροφής αναδρομικών σε βουλευτές…

Επίθεση αντιεξουσιαστών σε αστυνομικούς μέσα στο Εφετείο Αθηνών – Τέσσερις τραυματίες (vid)

Επίθεση από αντιεξουσιαστές, μέσα στο Εφετείο Αθηνών,…

Ανείπωτη τραγωδία στην Πάτρα: Ζευγάρι πέθανε μέσα σε μία ημέρα, 28 μέρες μετά το «χαμό» του γιου του

Ένα απίστευτα τραγικό παιχνίδι της μοίρας, με…

Μάριος Παπαγεωργίου: Ξέσπασε η μητέρα του στη δίκη - «Δολοφόνε, αλήτη θα σε τιμωρήσει ο Θεός»

Υποβασταζόμενη και μέσα σε λυγμούς ολοκλήρωσε την…

Νέα σήραγγα στα Τέμπη: Πότε θα παραδοθεί - Πόσο θα κοστίζουν τα διόδια;

Νέα σήραγγα στα Τέμπη: Πότε θα παραδοθεί - Πόσο θα κοστίζουν τα διόδια;

Τέμπη: Λίγες ημέρες απομένουν μέχρι να παραδοθούν δύο μεγάλα έργα που αναμένεται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο θα κινούνται οι πολίτες στις μεγάλες Εθνικές Οδούς της χώρας.

Η σήραγγα των Τεμπών θα παραδοθεί στις 6 Απριλίου και η Εθνική Οδός Κορίνθου - Πατρών τη Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης. Μαζί θα παραδοθούν και όσα τμήματα άλλων αυτοκινητοδρόμων είναι έτοιμα.

Μιλώντας στην κρατική τηλεόραση, ο υπουργός προσέθσε ότι η σήραγγα στην Κλόκοζα θα έχει ολοκληρωθεί έως την Πρωτομαγιά αν και το χρονοδιάγραμμα έκανε λόγο για Αύγουστο. Τόνισε δε, ότι έως το τέλος του έτους ή τις αρχές του 2018, θα έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τους εργολάβους για τη μείωση των διοδίων στα οδικά δίκτυα.

Πόσο θα κοστίζει πλέον το Αθήνα - Θεσσαλονίκη;

Μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Πρακτορείο 104,9 FM», η υπεύθυνη Τύπου της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», Ειρήνη Ζαβρίδου, δήλωσε: «Όποιος κάνει το κομμάτι με τις καινούργιες σήραγγες θα πληρώνει μια αύξηση 30 λεπτών. Αυτό συμβαίνει γιατί γίνεται αναπροσαρμογή στον σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς για τη διαδρομή από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα (...) Στην έξοδο υπάρχει ο σταθμός του Μακρυχωρίου όπου και εκεί θα υπάρξει αύξηση».

Και πρόσθεσε: «Σήμερα για να κάνει κάποιος αυτή τη διαδρομή, περνούσε μέσα από την κοιλάδα των Τεμπών και είχε να πληρώσει και τα διόδια στον Πυργετό. Αυτός ο σταθμός διοδίων παύει να υφίσταται στον κεντρικό άξονα. Τα διόδια στη Λεπτοκαρυά αυξάνονται στα 3,10 ευρώ από 1,90 σήμερα, ενώ στο Μακρυχώρι το τίμημα αναπροσαρμόζεται επίσης και από 1,40 ευρώ γίνεται 2,50. Αν αφαιρέσουμε τα 2 ευρώ που πληρώνει κάποιος στον Πυργετό σήμερα, η διαφορά που προκύπτει είναι 30 λεπτά».

Σύμφωνα με την ίδια, έχουν κατασκευαστεί πλευρικοί σταθμοί διοδίων, ένας στον Πλαταμώνα (από/προς Λάρισα) και ένας στον Ευαγγελισμό (από/προς Θεσσαλονίκη). «Δηλαδή είναι η είσοδος και η έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο. Κάποιος που είναι στον παράδρομο και θέλει να μπει στον αυτοκινητόδρομο και να κάνει χρήση των σηράγγων, θα πληρώσει», συνέχισε η εκπρόσωπος της εταιρείας.

Ας δούμε, λοιπόν, συνοπτικά πόσο θα κοστίζουν τα διόδια: Σε έναν οδικό άξονα μήκους 507 χιλιομέτρων, με συνολικά 11 σταθμούς διοδίων, το συνολικό κόστος του ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη κοστίζει μέχρι τώρα 28,45 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ανοίγουν» τα Τέμπη με την παρουσία του Τσίπρα

«Ανοίγουν» τα Τέμπη με την παρουσία του Τσίπρα

Δείτε τον πίνακα

diodia

Με το άνοιγμα των σηράγγων στα Τέμπη, ναι μεν οι σταθμοί διοδίων μειώνονται σε δέκα (σ.σ. καταργείται ο σταθμός του Πυργετού), αλλά το συνολικό τίμημα για την ίδια διαδρομή θα ανέρχεται στα 28,75 ευρώ.

Στο μεταξύ, μέχρι και σήμερα, Τρίτη (28/03/2017) αναμένεται ότι θα έχει οριστεί η ακριβής ημερομηνία τέλεσης των εγκαινίων για την ολοκλήρωση των έργων στα Τέμπη, καθώς αυτή μετατέθηκε χρονικά εκ νέου και δεν θα γίνει στις 3 Απριλίου όπως είχε ανακοινωθεί. Ο χρόνος, πάντως, κυλάει αντίστροφα ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα Τέμπη που θα αλλάξει ριζικά τον οδικό χάρτη της Ελλάδας.

Την ημέρα των εγκαινίων δεν θα είναι εύκολη η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου για πρακτικούς λόγους, λόγω της πιθανής προσέλευσης μεγάλου αριθμού πολιτών. «Εμείς έχουμε τη συμβατική υποχρέωση στις 31 Μαρτίου, την Παρασκευή, να έχουμε ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο να μπορεί να μπει σε λειτουργία και αυτό με πιστοποίηση του ανεξάρτητου μηχανικού και του Δημοσίου. Την ημέρα των εγκαινίων δεν ξέρω πόσο εφικτό είναι να δοθεί στην κυκλοφορία, λόγω μεγάλης προσέλευσης κόσμου», σημείωσε η κ. Ζαβρίδου.

Το έργο κατασκευής τμήματος της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, τρεις δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες που θα παρακάμπτουν την κοιλάδα των Τεμπών, αλλά και τις γέφυρες που οδηγούν στις σήραγγες.

Οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα, ενώ ξεχωρίζει αυτή των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.

Διαβάστε εδώ περισσότερα θέματα για τα διόδια