Για δεύτερη μέρα δεμένα τα πλοία: Αύξηση μισθών 2% αντιπρότειναν οι ακτοπλοϊκές - «Όχι» από την ΠΝΟ

Για δεύτερη μέρα δεμένα τα πλοία: Αύξηση μισθών 2% αντιπρότειναν οι ακτοπλοϊκές - «Όχι» από την ΠΝΟ

Δεύτερη μέρα ταλαιπωρίας για χιλιάδες ταξιδίωτες μετά την απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων και την Τρίτη (τα πλοία θα είναι δεμένα έως τις 06:00 την Τετάρτη). Η κίνηση αυτή της ΠΝΟ προκάλεσε νέες αντιδράσεις από το ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που είχε καταθέσει αναθεωρημένη πρόταση.

Το πρωί της Δευτέρας ο ΣΕΕΝ κατέθεσε νέες προτάσεις με σκοπό την αποκλιμάκωση της κατάστασης και τον τερματισμό των κινητοποιήσεων.

Ειδικότερα πρότεινε:

ην υπογραφή ΣΣΕ μέχρι 31/12/2019.

- Παροχή αυξήσεων 2% από 1/9/2018 μέχρι 31/12/2019 στους μισθούς των ναυτικών.

Αρχικά είχε προτείνει «παροχή μισθολογικών αυξήσεων 1% από 1/9/2018 και επιπλέον 1% από 1/6/2019».

«Παρόλα αυτά και προς μεγάλη μας έκπληξη οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ αποφάσισαν τη συνέχιση της απεργίας, αδιαφορώντας όχι μόνο για τις τραγικές συνέπειες προς την κοινωνία και την οικονομία της χώρας, αλλά και τη διασφάλιση των συμφερόντων των ναυτικών με την υπογραφή ΣΣΕ μέχρι τέλους του 2019 με αύξηση 2% εν αντιθέσει με άλλους κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΕΕΝ.

«Ο ΣΕΕΝ με την υπογραφή συνεχόμενων ΣΣΕ τα τελευταία χρόνια και δη κατά τη διάρκεια των μνημονίων έχει διασφαλίσει τους υψηλούς μισθούς των ναυτικών που δεν έχουν υποστεί καμία μείωση που να οφείλεται στην εργοδοσία.

Όπως όλοι γνωρίζουμε οι απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου επιφέρουν μεγάλο και μη αναστρέψιμο πλήγμα στον τουρισμό, όχι μόνο για την τρέχουσα περίοδο αλλά και τις επόμενες, λαμβανομένου υπόψη ότι ήδη έχει δημιουργηθεί κλίμα ανασφάλειας, το οποίο επηρεάζει αρνητικά και τη μελλοντική τουριστική κίνηση.

Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι την περίοδο αυτή μετακινούνται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες και νησιώτες και μεταφέρονται χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων και ειδών πρώτης ανάγκης και διατροφής προς και από τα νησιά.

Εκτός από τον Τουρισμό κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα και κυρίως το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο των νησιών θα διακοπεί ή θα ματαιωθεί.

Ιδιαίτερα πρέπει να τονίσουμε τις τραγικές επιπτώσεις στους νησιώτες οι οποίοι στα 76 από τα 100 νησιά που εξυπηρετούνται με ακτοπλοϊκά πλοία επικοινωνούν με την Ηπειρωτική Ελλάδα μόνο δια θαλάσσης.

Ο Σύνδεσμός μας εκφράζει τη λύπη του για την απόφαση της ΠΝΟ αλλά και τη μεγάλη ανησυχία του για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που έχουν ήδη δημιουργηθεί και καλεί την ΠΝΟ να επιδείξει ανάλογο αίσθημα ευθύνης», καταλήγει η ανακοίνωση.

Το Newsbomb.gr βρέθηκε στο λιμάνι του Πειραιά και συνομίλησε με τους εκπροσώπους των ναυτεργατών, Γιώργο Αντωνόπουλο (πρ. μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού), τον Λευτέρη Σαριδάκη (πρ. πανελλήνιας Ναυτικής Ομποσπονδίας), τον Λευτέρη Μπαρμπαρούση (πρ. ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ) και τον Θανάση Ευαγγελάκη (πρ. ΠΕΜΕΝ).

Σημειώνεται, ότι η ΠΝΟ ζητάει 5% αύξηση στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας με το επιχείρημα ότι εδώ και οκτώ χρόνια δεν έχουν λάβει καμία αύξηση παρά τις δυσκολίες του επαγγέλματος, ενώ οι ακτοπλόοι, από την πλευρά τους, ισχυρίζονται ότι δεν μείωσαν τους μισθούς των ναυτικών όπως έγινε σε άλλους κλάδους.