ΕΛΛΑΔΑ

Πρώτο κουδούνι: Πώς θα γίνει η επιστροφή στα θρανία από Δευτέρα

Πρώτο κουδούνι: Πώς θα γίνει η επιστροφή στα θρανία από Δευτέρα
Το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει αύριο, Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου.
INTIME NEWS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Αύριο, Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022, ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αύριο, θα ηχήσει το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς και λίγο πριν οι μαθητές επιστρέψουν στα θρανία, το πρωί της Δευτέρας 12 Σεπτεμβρίου, θα γίνει ο καθιερωμένος αγιασμός, θα δοθούν οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου. Οι μαθητές θα παραλάβουν τα βιβλία τους θα αποχωρήσουν και θα επιστρέψουν την Τρίτη όπου θα ξεκινήσουν κανονικά τα μαθήματα.

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως με αφορμή την αυριανή μέρα ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά στους μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, ενώ αναφέρθηκε στις αλλαγές και στις καινοτομίες που θεσπίστηκαν και θα ισχύουν από φέτος στην εκπαίδευση.

Στα σχολεία θα πραγματοποιηθεί αγιασμός και στη συνέχεια οι μαθητές θα παραλάβουν τα νέα τους βιβλία.INTIME NEWS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών

Μιλώντας στη τηλεόραση του MEGA, σχετικά με τους μόνιμους διορισμούς τόνισε πως από το 2020 έχουν διοριστεί 25.000 εκπαιδευτικοί.

«Για 12 χρόνια δεν είχε διοριστεί ούτε ένας εκπαιδευτικός. Από το 2020 έως το 2022 έχουν διοριστεί 25.000 εκπαιδευτικοί. Επιπλέον, σχετικά με το ολοήμερο, από τις 16:00 που τελείωνε πλέον επεκτείνεται στις 17:30 στα μισά τμήματα ολοήμερων στη χώρα. Μιλάμε για πάνω από 5.000 τμήματα. Τι σημαίνει αυτό για ένα γονέα; Ένας γονέας που έχει το παιδί του στο ολοήμερο σχολείο αντί αν φεύγει στις 15:30 μπορεί αν φεύγει και στις 17:00. Αυτή είναι η πρακτική αναβάθμιση», είπε η υπουργός Παιδείας.

Πώς θα επιστρέψουν μαθητές και εκπαιδευτικοί στα σχολεία

Αναφερόμενη στα μέτρα πρόληψης για τον κορονοϊό η υπουργός δήλωσε: «Η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρίσκει την πανδημία με νέα χαρακτηριστικά. Έχει νοσήσει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού μέσα στο καλοκαίρι, έχει εμβολιαστεί ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, η μετάλλαξη που έχουμε έχει ηπιότερα χαρακτηριστικά σε σχέση με άλλες και η διεθνής στάση πλέον είναι να φύγουν τα υποχρεωτικά μέτρα και να πάμε σε απλές συστάσεις».

Οι τέσσερις σημαντικές αλλαγές

Η ίδια μάλιστα αναφέρθηκε σε τέσσερις νέες καινοτομίες στην εκπαίδευση η κ. Κεραμέως:

  1. Λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων
  2. Προγραμματίζεται η εγκατάσταση διαδραστικών πινάκων σε όλα τα τμήματα Λυκείου, Γυμνασίου, Ε’ και ΣΤ’ τάξεις δημοτικού
  3. 177.000 σετ ρομποτικής στα δημόσια σχολεία, καθώς η ρομποτική έχει ενταχθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα
  4. Μέντορες για τους νέους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν τώρα υπηρεσία
Τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου θα ανοίξουν οι πύλες των σχολείων όλης της χώρας.INTIME NEWS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Μεγάλη αύξηση στο φοιτητικό επίδομα

Δεν δίστασε να σχολιάσει και τα νέα μέτρα για το φοιτητικό επίδομα που ανέφερε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργος από το βήμα της ΔΕΘ το βράδυ του Σαββάτου. Μιλώντας για τις ανακοινώσεις οι οποίες αφορούν το φοιτητικό επίδομα και την φοιτητική στέγη, επισήμανε πως η κυβέρνηση εξετάζει ένα συνολικό σχέδιο για την υποστήριξη δημοσίων υπαλλήλων, όπως εκπαιδευτικών, γιατρών και άλλων.

«Ο πρωθυπουργός είπε στη ΔΕΘ ότι το φοιτητικό επίδομα αυξάνεται από 1000 έως 1500 ευρώ. Μιλάμε για μία μεγάλη αύξηση. Ανακοίνωσε χθες την κατασκευή 8.000 φοιτητικών κλινών, πρόκειται για πέντε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Έχουν ήδη δρομολογηθεί και κάποια είναι ήδη εν εξελίξει. Είναι ένα τεράστιο έργο για την ουσιαστική ενίσχυση της φοιτητικής στέγης», τόνισε.

Κεραμέως: «Θέλουμε πανεπιστήμια που να μην υπάρχουν έκνομες ενέργειες

Τέλος, έκανε λόγο για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία. Όσον αφορά την εφαρμογή του νομοσχεδίου για την πανεπιστημιακή αστυνομία δήλωσε: «Θέλουμε πανεπιστήμια που να μην υπάρχουν έκνομες ενέργειες. Έχουμε ξεκινήσει την αποκατάσταση του ασύλου στην πραγματική του έννοια, οι Αρχές να επεμβαίνουν στα πανεπιστήμια εφόσον τελούνται αξιόποινες δράσεις. Έχει μπει τέλος σε μία σειρά καταλήψεων που διαρκούσαν επί δεκαετίες».

Σχολική άδεια για τον αγιασμό - Πώς μπορούν οι γονείς να είναι παρόντες

Υπενθυμίζεται ότι οι γονείς που θέλουν να δώσουν το «παρών» στην πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς, μπορούν να εξασφαλίσουν άδεια από την εργασία τους. Πρόκειται για την Άδεια Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου που ορίζεται στις 4 ημέρες για κάθε ημερολογιακό έτος και δίνεται χωρίς περικοπή αποδοχών.

Δείτε τι ισχύει σε αυτή την περίπτωση σύμφωνα με την Επιθεώρηση Εργασίας:
«Εργαζόμενοι γονείς (φυσικοί, θετοί, ανάδοχοι, τεκμαιρόμενες μητέρες του άρθρου 1464 του Αστικού Κώδικα, που αποκτούν τέκνο με τη διαδικασία της παρένθετης μητρότητας), πλήρους ή μερικής απασχόλησης, έχουν δικαίωμα για κάθε παιδί, ηλικίας μέχρι δεκαοκτώ (18) ετών συμπληρωμένων, που παρακολουθεί μαθήματα στοιχειώδους ή μέσης εκπαίδευσης, καθώς και γονείς τέκνου με ειδικές ανάγκες, ανεξαρτήτως της ηλικίας του τέκνου, που φοιτά σε δομή ειδικής εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας ή είναι ενταγμένο και παρακολουθεί προγράμματα σε Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΚΔ-ΗΦ ΑμεΑ), Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης ατόμων με ειδικές ανάγκες (κδαπ ΑμεΑ) και ειδικά εκπαιδευτήρια, να απουσιάζουν, χωρίς περικοπή των αποδοχών τους και μετά από άδεια του εργοδότη, ορισμένες ώρες ή ολόκληρη την ημέρα, από την εργασία τους, μέχρι τη συμπλήρωση τεσσάρων (4) εργάσιμων ημερών, κάθε ημερολογιακό έτος, με σκοπό να επισκέπτονται το σχολείο των παιδιών τους, για την παρακολούθηση της σχολικής τους επίδοσης και της εν γένει παρουσίας τους.

Η άδεια χορηγείται έπειτα από κοινές, ως προς το περιεχόμενο, υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων προς τον εργοδότη ή τους εργοδότες τους, για το ποιος γονέας εκ των δύο θα κάνει χρήση της άδειας ή, αν συμφωνούν να τη μοιραστούν, για τη γνωστοποίηση των συγκεκριμένων χρονικών διαστημάτων που θα κάνει χρήση τμήματος της άδειας ο καθένας τους. Οι εργοδότες υποχρεούνται να παρέχουν στους εργαζόμενους, σχετικές βεβαιώσεις (Ν. 4808/2021 άρθρο 38).

Διευκρινίζεται ότι η άδεια μπορεί να χορηγείται και κατά την ημέρα του αγιασμού, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καθώς και κατά τις ημέρες των σχολικών εορτών ή εκδηλώσεων, επειδή ο γονέας μπορεί να ενημερωθεί και κατά τις ημέρες αυτές για θέματα λειτουργίας και οργάνωσης του σχολείου, για τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την επίδοση του παιδιού, ενώ μπορεί να ενημερώσει και να συζητήσει γενικότερα θέματα ή προβλήματα που αφορούν τη φοίτηση, τη συμπεριφορά, την ένταξη του παιδιού στην σχολική μονάδα ή την αλληλεπίδραση με τα άλλα παιδιά (Εγκ. 47972/2021)».

Οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά

Στο πλαίσιο της έναρξης λειτουργίας των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε εγκύκλιο με οδηγίες για το πως θα πρέπει να ξεκινήσει σωστά η λειτουργία των σχολείων.

Η εγκύκλιος

Χρήση Μάσκας

Η χρήση προστατευτικής μάσκας (απλής χειρουργικής ή υφασμάτινης με κατάλληλες προδιαγραφές) είναι προαιρετική για τους/τις μαθητές/τριες σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.

Κατά τη διαδικασία υποστήριξης από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) ή Σχολικό Νοσηλευτή, καθώς και στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), συστήνεται η διαφανής ολοπρόσωπη προστατευτική προσωπίδα ή ειδική υφασμάτινη μάσκα με διαφανές πρόσθιο τμήμα στο μέρος του στόματος για τους μαθητές ή το προσωπικό, για τις περιπτώσεις όπου η χειλεοανάγνωση αποτελεί μέσο εκπαίδευσης και επικοινωνίας.

Οι συνοδοί μαθητών/τριών στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) συστήνεται να φέρουν προστατευτική μάσκα.

Υποχρέωση διενέργειας εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) των μη εμβολιασμένων και μη νοσήσαντων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. και διαχείριση περιστατικών κορωνοϊού COVID-19

Α. Υποχρέωση διενέργειας εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) των μη εμβολιασμένων και μη νοσήσαντων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π.

Οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη Ε.Ε.Π.- Ε.Β.Π., καθώς και το διοικητικό και λοιπό προσωπικό, οι οποίοι είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υπό την έννοια των παραγράφων 2 και 3 αντιστοίχως του άρθρου 9 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ. 43107/22.07.2022 (Β’3891) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως εκάστοτε ισχύει, και διαθέτουν Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 87), που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α΄ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωση εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α΄ 256) ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, εισέρχονται στις σχολικές μονάδες, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.), όπου υπηρετούν με την επίδειξη του εν λόγω πιστοποιητικού ή βεβαίωσης. Υπεύθυνος ελέγχου τήρησης της παραπάνω υποχρέωσης είναι ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας, του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και του Κ.Ε.ΠΕ.Α., αντίστοιχα.

Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη Ε.Ε.Π- Ε.Β.Π., καθώς και το διοικητικό και λοιπό προσωπικό, οι οποίοι δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1, υποβάλλονται υποχρεωτικά σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο μία (1) φορά την εβδομάδα με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο Π.Δ. 84/2001 (Α’ 70), ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη ιατρό, με δική τους δαπάνη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 111 του ν. 4821/2021 (Α΄ 134).

Ο παραπάνω υποχρεωτικός εργαστηριακός διαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται μία (1) φορά ανά σχολική εβδομάδα, πριν από την Τρίτη έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.). Εάν ο διαγνωστικός έλεγχος είναι αρνητικός, τότε εκδίδεται η ανωτέρω βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου και ο/η εκπαιδευτικός ή μέλος ΕΕΠ-ΕΒΠ προσέρχεται στην υπηρεσία του για παροχή διδακτικού ή υποστηρικτικού έργου, με την επίδειξη της εν λόγω βεβαίωσης. Εάν το αποτέλεσμα του εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ.

Υπεύθυνος για τον έλεγχο προσκόμισης πιστοποιητικού εμβολιασμού/νόσησης ή της βεβαίωσης αρνητικού εργαστηριακού ελέγχου ορίζεται ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας, ο/η Προϊστάμενος/η Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ), καθώς και ο/η Προϊστάμενος/η των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.), αντίστοιχα.

Σε περίπτωση μη επίδειξης του πιστοποιητικού εμβολιασμού/νόσησης ή μη διενέργειας εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου και επίδειξης της αντίστοιχης βεβαίωσης αρνητικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου από τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. δεν τους επιτρέπεται η είσοδος στην υπηρεσία τους. Υπεύθυνος ελέγχου τήρησης της παραπάνω υποχρέωσης είναι ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας, ή ο/η Προϊστάμενος/η Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ), καθώς και ο/η Προϊστάμενος/η των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.), ο/η οποίος/α, εφόσον συντρέχει η περίπτωση του προηγούμενου εδαφίου, ενημερώνει εγγράφως, χωρίς καθυστέρηση, τον/την αρμόδιο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης ή Περιφερειακό/ή Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης, προκειμένου να προβούν σε όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειες.

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. υφίστανται, σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 111 του ν. 4821/2021 και τις εξής συνέπειες:

α. Στους μόνιμους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. επιβάλλεται κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής και ειδικής διάταξης, το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης. Κατά τον χρόνο αναστολής καθηκόντων δεν καταβάλλονται αποδοχές και το εν λόγω χρονικό διάστημα δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για κάθε νόμιμη συνέπεια. Εφόσον προσκομίζεται πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου και κατά συνέπεια εκλείψει ο λόγος επιβολής του παραπάνω ειδικού διοικητικού μέτρου της αναστολής καθηκόντων, αυτή αίρεται με όμοια απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης.

β. Στους προσωρινούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ή μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π., όπως αυτοί ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 και 86 του ν. 4547/2018 αντίστοιχα, στην περίπτωση που παραβαίνουν την υποχρέωση διενέργειας και επίδειξης βεβαίωσης αρνητικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου, το χρονικό διάστημα της μη παροχής εργασίας λόγω αδυναμίας εισόδου στη σχολική μονάδα ανάγεται στη σφαίρα ευθύνης του εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. και το Ελληνικό Δημόσιο ως εργοδότης, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον/την αρμόδιο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης ή Περιφερειακό Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης, υποχρεούται να μην κάνει δεκτή την εκ μέρους τους παροχή εργασίας (διδακτικού και υποστηρικτικού έργου) και απαλλάσσεται για το χρονικό διάστημα μη παροχής εργασίας από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών.

Το παραπάνω χρονικό διάστημα μη παροχής εργασίας από τους εν λόγω εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. δεν λογίζεται ως ασφαλιστικός χρόνος για κάθε νόμιμη συνέπεια. Εφόσον, στη συνέχεια επιδεικνύεται πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου και κατά συνέπεια εκλείψει ο λόγος μη παροχής εργασίας από τους εκπαιδευτικούς ή μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. κατά τα παραπάνω οριζόμενα, το Ελληνικό Δημόσιο ως εργοδότης, όπως εκπροσωπείται από τον/την Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης ή Περιφερειακό Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης, αποδέχεται εφεξής την παροχή εργασίας και καταβάλλει τις ανάλογες αποδοχές.

Για το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων εφαρμόζεται ό,τι κάθε φορά ισχύει στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, αντιστοίχως.

Β. Διαχείριση μεμονωμένων περιστατικών COVID-19

Διαχείριση μαθητή/μαθήτριας, εκπαιδευτικού και μέλους του προσωπικού με συμπτώματα περιστατικών COVID-19 Εάν ένας/μία μαθητής/τρια εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.

Εάν ο/η μαθητής/τρια βρίσκεται στη σχολική μονάδα, λαμβάνουν χώρα εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 της σχολικής μονάδας τα παρακάτω:

– Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του/ της μαθητή/τριας.

– Απομόνωση του/της μαθητή/τριας σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.

– Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής από τον/την μαθητή/τρια και το/τα άτομο/α που το φροντίζουν.

– Χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από το προσωπικό (μάσκα, γάντια, και σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών ή αναπνευστικών εκκρίσεων- ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου).

– Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του/της μαθητή/τριας με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας.

– Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και σε συνεργασία με αυτούς. Εφόσον, σύμφωνα με την αξιολόγηση αυτή, ο/η μαθητής/τρια χαρακτηριστεί ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR)

Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο/η μαθητής/τρια παραμένει σε απομόνωση κατ` οίκον, ενώ η σχολική μονάδα συνεχίζει τη λειτουργία της. Εάν η ιατρική αξιολόγηση που έγινε σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι δεν προκύπτουν ενδείξεις λοίμωξης COVID-19, τότε ο/η μαθητής/τρια μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο όταν τα συμπτώματα υφεθούν ή παρέλθει τυχόν άλλο, πέρα από COVID-19, πρόβλημα υγείας, χωρίς να είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Εάν από την ιατρική αξιολόγηση προκύπτει ότι ο/η μαθητής/τρια είναι ύποπτο κρούσμα συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR).

Εάν ένας εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε άτομο με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και με ευθύνη του ειδοποιείται η σχολική μονάδα. Εάν αυτό συμβεί όταν είναι στο σχολείο, αποχωρεί από το χώρο του σχολείου μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους. Συστήνεται η υποβολή του σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) Εν αναμονή του αποτελέσματος, οι ανωτέρω παραμένουν σε απομόνωση κατ΄ οίκον, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.

Γ. Διαχείριση μαθητή/τριας και μέλους του προσωπικού στην περίπτωση θετικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR)

Ο γονέας/κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού ενημερώνει τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19. Ο/Η μαθητής/τρια και το μέλος του προσωπικού που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα του θετικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου. Κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, ο/η μαθητής/τρια ή το μέλος του προσωπικού με επιβεβαιωμένο COVID-19 πρέπει να απέχει και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός). Ως ημέρα 0 θεωρείται η ημέρα λήψης της θετικής εργαστηριακής διάγνωσης.

Δ. Επιστροφή στο σχολείο ατόμων με επιβεβαιωμένη νόσο COVID-19

Ο/Η μαθητής/τρια ή ο/η ενήλικος/η μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την παρέλευση πέντε (5) ημερών απομόνωσης, εάν δεν υπάρχουν συμπτώματα ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο βελτιώνονται με πλήρη υποχώρηση του πυρετού για ένα 24ωρο χωρίς την χρήση αντιπυρετικών. Αν ο πυρετός επιμένει συστήνεται η παράταση της απομόνωσης εντός της οικείας μέχρι την πλήρη υποχώρηση του πυρετού. Για την επιστροφή στο σχολείο των επιβεβαιωμένων περιστατικών δεν απαιτείται η διενέργεια νέου εργαστηριακού διαγνωστικού τεστ ούτε η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Σε περίπτωση, όμως, που, παρά τις συστάσεις, πραγματοποιηθεί νέος εργαστηριακός διαγνωστικός έλεγχος και είναι θετικός, τότε το γεγονός αυτό δεν αποτελεί λόγο μη επανόδου στο σχολείο. Στην περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το παραπάνω απαιτούμενο διάστημα από την έναρξη των συμπτωμάτων να παραταθεί, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού. Οι μαθητές/τριες καθώς και τα μέλη του προσωπικού όταν επιστρέφουν στο σχολείο ή στην υπηρεσία τους υποχρεούνται στη χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (N95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα λήξης της απομόνωσης.

Ε. Επιστροφή στο σχολείο ατόμων με αρνητικό εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο

Ο/Η μαθητής/τρια ή ο/η ενήλικος/η που χαρακτηρίσθηκε ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 και υποβλήθηκε σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με αρνητικό αποτέλεσμα επιστρέφει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών και την υποχώρηση/βελτίωση των συμπτωμάτων. Για την επάνοδο στο σχολείο δεν απαιτείται η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης ή αρνητικού διαγνωστικού τεστ.

ΣΤ. Απουσία εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π – Ε.Β.Π από την εργασία τους λόγω νόσησης από κορωνοϊό COVID-19

Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π που είναι επιβεβαιωμένα περιστατικά COVID-19 και τίθενται σε κατ΄ οίκον απομόνωση για πέντε (5) ημέρες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφάλαιο Γ της παρούσας, προκειμένου να δικαιολογήσουν την πενθήμερη απουσία από την εργασία τους, λόγω νόσησης από τον κορωνοιό COVID-19, επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα (gov.gr – EΨΠ), και αφού αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α΄ 184), εκδίδουν τη βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου. Ακολούθως, υποβάλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 επιδεικνύοντας ταυτόχρονα στον/στην Διευθυντή/ντρια/Προϊστάμενό/ή τους την αντίστοιχη βεβαίωση θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) ήμοριακού ελέγχου (PCR). Στην περίπτωση που ο/η εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π νοσηλευτεί αποδεδειγμένα σε νοσοκομείο λόγω νόσησης από κορωνοιό COVID-19, η απουσία του δικαιολογείται για όλο το χρονικό διάστημα νοσηλείας του/της με την υποβολή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 και την επίδειξη ταυτόχρονα στον/στη Διευθυντή/ντρια/Προϊστάμενό/ή τους των σχετικών εγγράφων του νοσοκομείου.

Ζ. Απουσίες μαθητών/τριών λόγω νόσησης από κορωνοϊό COVID-19

Για τη μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών/τριών που είναι επιβεβαιωμένα περιστατικά COVID-19 και τίθενται σε κατ΄ οίκον απομόνωση για πέντε (5) ημέρες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφάλαιο Γ του παρόντος, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή ίδιοι αν είναι ενήλικοι/ες επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα (gov.gr – EΨΠ), και αφού αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α΄ 184), εκδίδουν τη βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου. Ακολούθως, υποβάλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 επιδεικνύοντας ταυτόχρονα στον/στη Διευθυντή/ντρια/Προϊστάμενό/ή τους την αντίστοιχη βεβαίωση θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) ή μοριακού ελέγχου (PCR). Στην περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια νοσηλευτεί αποδεδειγμένα σε νοσοκομείο λόγω νόσησης από κορωνοιό COVID-19 οι απουσίες του καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται για όλο το χρονικό διάστημα νοσηλείας του/της, με την υποβολή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 και την επίδειξη ταυτόχρονα στον/στη Διευθυντή/ντρια/Προϊστάμενό/ή τους των σχετικών εγγράφων του νοσοκομείου.

Εφαρμογή και παρακολούθηση τήρησης των μέτρων Ο/Η Διευθυντής/ντρια/Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων, είναι υπεύθυνοι για την ορθή και ενιαία εφαρμογή των μέτρων που περιγράφονται στην παρούσα και για τη λήψη των κατάλληλων μέτρων ασφάλειας και προφύλαξης μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης, ο/η Διευθυντής/ντρια/Προϊστάμενος/η σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων, προβαίνουν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα.

Παρακαλούμε για την ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία

Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2022-2023

Α. Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικής Μονάδας

1. Έναρξη σχολικού έτους 2022 - 2023

Με την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023 και πριν την έναρξη των μαθημάτων, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, γίνονται όλες οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες που σχετίζονται με την οργάνωση και λειτουργία του σχολείου καθώς και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου όπως αναφέρονται στο άρθρο 10 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109 ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Κατά την έναρξη των μαθημάτων, τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022 γίνεται ο καθιερωμένος αγιασμός, δίνονται οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου, οι μαθητές παραλαμβάνουν τα βιβλία τους και αποχωρούν.

2. Ωρολόγια Προγράμματα

Α. Τα Ωρολόγια Προγράμματα των Ενιαίου τύπου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων (4/θ και άνω) συντάσσονται με βάση την παρ. 1 κεφ. Α, του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/2017 (Α’109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) και με τα άρθρα 52 και 54 του ν. 4807/2021(Α΄96) και με το άρθρο 371, ν4957/2022 (ΦΕΚ14/Α’)

Β. Τα Ωρολόγια Προγράμματα των μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων Δημοτικών Σχολείων (ολιγοθέσια) συντάσσονται με βάση την με αρ. πρωτ. 83939/Δ1/19-5-2017 Υ.Α. (Β΄1800) ,όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του σχολείου συντάσσεται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Η σύνταξη του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος συνιστά ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας ή του/της Προϊσταμένου/ης της σχολικής μονάδας και υλοποιείται με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον/στην Προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών Θεμάτων για έγκριση. Ο/Η Προϊστάμενος/η Εκπαιδευτικών Θεμάτων επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα άλλο αντίγραφο αποστέλλει στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του σχολείου αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου παρ. 5, κεφ. Α, άρθρο 11 ΠΔ 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές ώρες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού για την πλήρη ανάπτυξή του, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα αναμορφώνεται προσωρινά ως προς τα διδακτικά αντικείμενα, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τον/την Προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών Θεμάτων και ύστερα από εισήγηση του/της Διευθυντή/ντριας, αξιοποιώντας το σύνολο των προσφερόμενων διδακτικών ωρών με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο και τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα παρ. 12, κεφ. Α’, άρθρο 11 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Κατά τη σύνταξη των Εβδομαδιαίων Ωρολογίων Προγραμμάτων σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, το οποίο ορίζεται από τις σχετικές διατάξεις (εδαφ. η’, παρ. 16, κεφ. Α, άρθρο 11, ΠΔ 79/2017 (Α΄109). Διευθυντές/ντριες και εκπαιδευτικοί καλύπτουν πλήρως το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο. Τα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία ακολουθούν το εκάστοτε ισχύον αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα των αντίστοιχων τύπων δημοσίων σχολείων (αρ. 4 παρ.1 του ν.682/1977- (Α΄244). Πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες μπορούν να παρέχονται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην παρ.2 του άρθρου 4 του ν.682/1977 (Α΄244), όπως αντικαταστάθηκε τελικά με το άρθρο 3 ,περ. 1, του ν. 4713/2020 (Α΄147).

Τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία ακολουθούν το ωρολόγιο πρόγραμμα που ορίζεται στη με αρ. πρωτ. 94189/Δ3/29-07-2021 Υ.Α. (Β΄3540) με θέμα: «Τροποποίηση της με αρ. πρωτ: 85317 /Δ3/29-05-2019 Υ.Α Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου»-«Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».

Επισημαίνεται ότι η λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος στα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία ορίζεται στη με αρ. πρωτ. 85317/Δ3/29-05-2019 Υ.Α (Β΄2171) με θέμα: «Ωρολόγιο πρόγραμμα υποχρεωτικού και ολοήμερου προγράμματος Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου».

Απαλλαγή από ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα

Όσον αφορά στην απαλλαγή μαθητών και μαθητριών από την ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα ισχύουν οι διατάξεις της υπ. αρ. πρωτ. 98268/Δ1/2021 (Β΄3675) Υπουργικής Απόφασης. Συγκεκριμένα οι μαθητές/τριες δύνανται να λάβουν απαλλαγή από την ενεργό συμμετοχή τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, το μάθημα της Μουσικής, καθώς και το μάθημα των Θρησκευτικών, σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες που προβλέπονται στην ανωτέρω αναφερόμενη Υπουργική Απόφαση.

Λειτουργία Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2022-2023

Α. Οργάνωση και Λειτουργία Νηπιαγωγείων

1. Έναρξη σχολικού έτους 2022 - 2023 Με την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023, και πριν την έναρξη των μαθημάτων σε επίπεδο σχολικής μονάδας γίνονται όλες οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες που σχετίζονται με την οργάνωση και λειτουργία του σχολείου καθώς και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, σύμφωνα με το άρθρο 10 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Κατά την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022, ο καθιερωμένος αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές/τριες θα προσέλθουν στις σχολικές μονάδες από τις 8.15 έως τις 8.30 και θα παραμείνουν μέχρι την τέλεση του αγιασμού σύμφωνα με τον προγραμματισμό του κάθε σχολείου που θα περιλαμβάνει οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.

Στην αρχή του διδακτικού έτους και για διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2) εβδομάδων μπορεί να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο για νήπια/προνήπια που φοιτούν για πρώτη φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσαρμογή τους. Το ευέλικτο ωράριο καθορίζεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες του προνηπίου/νηπίου. Μετά την πάροδο των δύο (2) εβδομάδων, το σύνολο των νηπίων/προνηπίων ακολουθεί κοινό ωράριο, σύμφωνα με την παρ. 7, του άρθρου 2, του Π.Δ 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

2. Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου καταρτίζεται σύμφωνα

α) με το κεφ. Β΄ του άρθρου 11 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και

β) με την παρ. 3 του άρθρου 371 του ν. 4957/2022 (Α’ 141).

Ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου περιλαμβάνει:

α) το Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα, που απευθύνεται σε όλους/όλες τους/τις μαθητές/τριες (νήπια/προνήπια), αφορά όλα τα τμήματα και διαρκεί από τις 8:30 μέχρι τις 13:00,

β) το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα που διαρκεί από τις 13:00 μέχρι τις
16:00 και γ) το Νέο, Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου που θα εφαρμοστεί στις σχολικές μονάδες της υπό στοιχεία Φ7/ΦΜ/98404/Δ1/10-8-2022 ΥΑ (Β΄ 4215) από τις 13.00 έως τις 17.30. Στο πλαίσιο του Προαιρετικού και Νέου, Αναβαθμισμένου Ολοήμερου Προγράμματος υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας τμήματος Πρόωρης Υποδοχής από 7:45 μέχρι 8:30.

Από το σχολικό έτος 2022-2023 για τις σχολικές μονάδες της υπό στοιχεία Φ7/ΦΜ/98404/Δ1/10-8-2022 ΥΑ (Β΄ 4215) τίθεται σε εφαρμογή πιλοτικά νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Νηπιαγωγείου καθώς προστίθενται στον διδακτικό χρόνο του ισχύοντος ολοήμερου προγράμματος δύο (2) διδακτικές
ώρες και συγκεκριμένα η πέμπτη (5η) και η έκτη (6η), διάρκειας τριάντα (30) λεπτών η καθεμία. Συγκεκριμένα, στην 5η διδακτική ώρα εντάσσεται ανάπαυση/ελεύθερο παιχνίδι/ενασχόληση στα κέντρα μάθησης, ενώ η 6η διδακτική ώρα δύναται να αξιοποιείται, κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων, από τον εκπαιδευτικό για ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι και ανατροφοδότηση.

Η Πρόωρη Υποδοχή μαθητών/τριών (7:45-8:30), αποτελεί διδακτική ώρα για τον/την εκπαιδευτικό και ανατίθεται σε έναν/μία από τους/τις εκπαιδευτικούς του πρωινού προγράμματος. Η υποδοχή των μαθητών/τριών είναι διάρκειας 15’ λεπτών και γίνεται από 7:45 έως 8:00 για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και από 8:15 έως 8:30 για το Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα.

Η προετοιμασία για την αποχώρηση των μαθητών/τριών

α) από το Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα πραγματοποιείται από τις 12.45 έως τις 13.00 με ώρα αποχώρησης στις 13:00

β) από το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα από τις 15:45 έως τις 16:00 με ώρα αποχώρησης στις 16.00. και

γ) από το Νέο, Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου για την 1η αποχώρηση από τις 15.45 έως 16.00 με ώρα αποχώρησης στις 16.00 και για την 2η αποχώρηση από τις 17.15 έως τις 17.30 με ώρα αποχώρησης στις 17.30 με τη λήξη του προγράμματος.

Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) συντάσσεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Διευθυντή/ντρια – τον/την Προϊστάμενο/η του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με την παρ. 3 άρθρο 1,1 κεφ. Β ΠΔ 79/2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και σύμφωνα με την περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 371 του ν. 4957/2022 (Α΄
141) και αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε Νηπιαγωγείου, ύστερα από συνεργασία με τον/την Προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών θεμάτων, παρ. 3 άρθρο 11 κεφ. Β ΠΔ 79/2017 (A’109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών. Στη συνέχεια, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα για θεώρηση στον/στην Προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών Θεμάτων, σύμφωνα με την παρ. 3 άρθρο 11 κεφ. Β ΠΔ 79/2017 (A’ 109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ο/η οποίος/α επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα αντίγραφο στέλνει για ενημέρωση στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το ΕΩΠΔ αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων.

Με απόφαση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) είναι δυνατό να
τροποποιείται η ώρα έναρξης και λήξης των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου αναλόγως των τοπικών ή άλλων συνθηκών χωρίς να μεταβάλλεται η χρονική διάρκειά τους, σύμφωνα με την παρ. 7 περ. στ του κεφ. Β’ του άρθρου 11 του ΠΔ 79/2017 (Α’109).

Οι Νηπιαγωγοί κατά την εφαρμογή του Ωρολογίου Προγράμματος είναι απαραίτητο να λαμβάνουν υπόψη τους τις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ.) για το Νηπιαγωγείο, καθώς και την πολυμορφία και ανομοιογένεια κάθε τάξης νηπιαγωγείου, δίνοντας προτεραιότητα στα ενδιαφέροντα
και τις ανάγκες των μαθητών/τριών. Οι δραστηριότητες που αφορούν στις μαθησιακές περιοχές των Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ. αναπτύσσονται σύμφωνα με τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και μπορούν να λάβουν τη μορφή Σχεδίου Εργασίας (project), θεματικής προσέγγισης ή/και διαθεματικών οργανωμένων δραστηριοτήτων. Αυτονόητο δε είναι ότι το παιχνίδι (ελεύθερο ή οργανωμένο) κατέχει πρωτεύοντα ρόλο στην εξέλιξη του προγράμματος ως κυρίαρχο μέσο ανάπτυξης, μάθησης και κοινωνικοποίησης των παιδιών.

Η αλλαγή της διδακτικής ώρας δε σημαίνει αλλαγή δραστηριότητας. Ο/Η Νηπιαγωγός έχει την ευελιξία να προσαρμόζει τον χρόνο των οργανωμένων και ελεύθερων δραστηριοτήτων σύμφωνα με το συγκεκριμένο πλαίσιο της τάξης.

Τα Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία ακολουθούν το εκάστοτε ισχύον Αναλυτικό και Ωρολόγιο Πρόγραμμα των αντιστοίχων τύπων δημοσίων σχολείων (αρ. 4, παρ.1, του ν. 682/1977 (Α΄244)). Πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες μπορούν να παρέχονται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην παρ.2 του άρθρου 4 του ν.682/1977 (Α’244), όπως αντικαταστάθηκε τελικά με το άρθρο 3 (περ. 1) του ν. 4713/2020 (Α’147).

Τα Ειδικά Νηπιαγωγεία ακολουθούν το Ωρολόγιο Πρόγραμμα που ορίζεται στην υπό στοιχεία 94189/Δ3/29-07-2021 Υ.Α. (Β’3540) με θέμα: «Τροποποίηση της με αρ. πρωτ: 85317 /Δ3/29-05-2019 Υ.Α (Β’ 2171) με θέμα: «Ωρολόγιο πρόγραμμα υποχρεωτικού και ολοήμερου προγράμματος Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου»-«Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια
Εκπαίδευση».

Οι εγκύκλιοι για τη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων, κατά το νέο σχολικό έτος 2022-23

Δείτε εδώ εγκύκλιο για τα Δημοτικά Σχολεία Δείτε εδώ την εγκύκλιο για τα Νηπιαγωγεία

Απουσίες μαθητών λόγω νόσησης από κορονοϊό

Για τη μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών/τριών που είναι επιβεβαιωμένα περιστατικά COVID-19 και τίθενται σε κατ΄οίκον απομόνωση για πέντε (5) ημέρες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφάλαιο Γ του παρόντος, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή ίδιοι αν είναι ενήλικοι/ες επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα (gov.gr – EΨΠ), και αφού αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση των κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α΄ 184), εκδίδουν τη βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου.

Ακολούθως, υποβάλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 επιδεικνύοντας ταυτόχρονα στον/στη Διευθυντή/ντρια/Προϊστάμενό/ή τους την αντίστοιχη βεβαίωση θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορονοϊού COVID-19 (rapid test) ή μοριακού ελέγχου (PCR).

Στην περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια νοσηλευτεί αποδεδειγμένα σε νοσοκομείο λόγω νόσησης από κορονοιό COVID-19 οι απουσίες του καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται για όλο το χρονικό διάστημα νοσηλείας του/της, με την υποβολή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 και την επίδειξη ταυτόχρονα στον/στη Διευθυντή/ντρια/Προϊστάμενό/ή τους των σχετικών εγγράφων του νοσοκομείου.

Ύποπτο κρούσμα αλλά με αρνητικό αποτέλεσμα

Επίσης, μαθητής/τρια ή ο/η ενήλικος/η που χαρακτηρίσθηκε ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 και υποβλήθηκε σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με αρνητικό αποτέλεσμα επιστρέφει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών και την υποχώρηση/βελτίωση των συμπτωμάτων. Για την επάνοδο στο σχολείο δεν απαιτείται η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης ή αρνητικού διαγνωστικού τεστ.

Αλέξανδρος Κόπτσης: «Με το μεταρρυθμιστικό μας έργο αλλάζουμε το σχολείο»

«Με το μεταρρυθμιστικό μας έργο αλλάζουμε το σχολείο» τόνισε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Σε Διάδραση» με την Αρετή Μπίτα, λίγα 24ωρα πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς.

Οι μεταρρυθμίσεις, σύμφωνα με τον κ. Κόπτση αφορούν σε νέους θεσμούς, στην συνέχιση των καινοτομιών που υπήρχαν από πέρσι αλλά και σε νέες καινοτομίες που εφαρμόζονται φέτος.

«Οι διαδραστικοί πίνακες και τα σετ ρομποτικής θα είναι στα σχολεία σε λίγο, ήδη αρχίζουν να μοιράζονται. Αλλάζει το σχολείο. Φεύγουμε πια από αυτό το γνωσιακό σχολείο και θα φανεί στην πράξη» ανέφερε ο κ. Κόπτσης.

Μεταξύ των νέων θεσμών, ο μέντορας και ο ενδοσχολικός συντονιστής. Ο μέντορας είναι ένας εκπαιδευτικός σε κάθε σχολείο όταν υπάρχουν 1 έως 8 νέοι εκπαιδευτικοί με έως 5 έτη υπηρεσίας είτε αναπληρωτές είτε νέο-διοριζόμενοι που θέλουν υποστήριξη από έναν έμπειρο αστυνομικό που θα τους καθοδηγεί. Ο σχολικός συντονιστής είναι ένα όργανο συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου που θα υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς είτε ανά ομάδες τάξεων με σεμινάρια είτε ανά ειδικότητες και θα εποπτεύει την διδακτέα ύλη και πως όλοι συμβαδίζουν ενώ θα εισηγείται τα καινοτόμα προγράμματα για να έχουν μια ευθυγράμμιση κοινή στο σχολείο.

Ο κ. Κόπτσης αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα «Φιλία», που στην ουσία πρόκειται για την δημιουργία μιας δομής στο σχολείο, την διεύθυνση και την περιφέρεια για να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει φαινόμενα βίας. Ετοιμάζεται επίσης, πρόσθεσε, ένα επιμορφωτικό υλικό για όλους τους εκπαιδευτικούς και επίσης μια πλατφόρμα με αναρτημένο υλικό, σύστημα καταγραφής περιστατικών, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που ολοκληρώνεται και θα ανακοινωθεί από την Υπουργό.

Αναφερόμενος στο ολοήμερο σχολείο, ο κ. Κόπτσης επισήμανε ότι βούληση του Υπουργείου είναι να αλλάξει μορφή, αποτελώντας έναν παιδαγωγικό χώρο δημιουργικής απασχόλησης.

«Μετά το πρωινό πρόγραμμα ακολουθεί η σίτιση των παιδιών, στην συνέχεια δίωρη μελέτη για να τελειώνουν τα παιδιά τουλάχιστον τα βασικά μαθήματά τους και να έχουν το απόγευμα ποιοτικό χρόνο με τους γονείς τους. Μετά υπάρχει ακόμα ένα δίωρο που είναι οι όμιλοι, όπου θέλουμε να ικανοποιήσουμε τις πολλαπλές και σύγχρονες ανάγκες των μαθητών για συναισθηματική-πνευματική ανάπτυξη, που είναι η εκμάθηση μουσικών οργάνων, STEM, δημιουργία εφημερίδας, κατασκευές και ένα πλήθος εκδηλώσεων και δράσεων που θα αναβαθμίσουν το σχολείο να το κάνουν χρήσιμο, χρηστικό και ευχάριστο για τους μαθητές. Να μένουν και να αποκτούν δεξιότητες, γνώσεις και να περνούν ευχάριστα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κόπτσης.

Σχετικές ειδήσεις