ΠΑΙΔΕΙΑ

Πανελλήνιες 2023: Βατά θέματα σε Βιολογία και Μαθηματικά - Πιο δύσκολα στα Αρχαία

Πανελλήνιες 2023: Βατά θέματα σε Βιολογία και Μαθηματικά - Πιο δύσκολα στα Αρχαία
Eurokinissi / φωτογραφία αρχείου

Δείτε τις απαντήσεις στα θέματα των σημερινών Πανελλαδικών εξετάσεων.

Βατά και μέτριας δυσκολίας είναι τα θέματα σε Βιολογία και Μαθηματικά σύμφωνα με τον ΟΕΦΕ, ενώ τα Αρχαία ήταν σχετικά πιο απαιτητικά. Οι μαθητές των ΓΕΛ εξετάστηκαν σήμερα στα μαθήματα προσανατολισμού, για τις Πανελλήνιες.

Σημειώνεται ότι την Πέμπτη 8 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Τα θέματα των σημερινών εξετάσεων ανήρτησε το Υπουργείο Παιδείας λίγο μετά τις 10:00.

Δείτε εδώ τα θέματα των Μαθηματικών.

Στα Μαθηματικά προσανατολισμού οι μαθητές κλήθηκαν να λύσουν συναρτήσεις, να διατυπώσουν το θεώρημα του Rolle και να αποδείξουν διάφορες εξισώσεις.

Δείτε εδώ τις απαντήσεις στα Μαθηματικά.

Όπως σχολιάζει ο ΟΕΦΕ, τα θέματα χαρακτηρίζονται ευκολότερα από τα περσινά. Καλύπτουν ευρύ μέρος της ύλης και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα.

Σύμφωνα με το φροντιστήριο ΝΕΟ, με το οποίο συνεργάζεται το Newsbomb.gr, τα σημερινά θέματα στο μάθημα των Μαθηματικών για τους υποψηφίους από τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών και Οικονομίας – Πληροφορικής είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Συγκεκριμένα το Α θέμα κρίνεται βατό με ερωτήματά που δεν αναμένεται να δυσκολέψουν τους υποψηφίους.

Το Β θέμα αφορά βασικές έννοιες και μεθοδολογίες της ανάλυσης πανομοιότυπης και παρόμοιας δυσκολίας όπως των προηγούμενων ετών.

Στο Γ θέμα αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας όμως οι προετοιμασμένοι μαθητές δεν αναμένεται να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα κατά την επίλυση του.

Το Δ1 λύνεται με χρήση κλασικής διδαχθείσας μεθοδολογίας ενώ τα επόμενα ερωτήματα απαιτούν κριτική σκέψη και συνδυασμό θεωρημάτων και εννοιών της διδαχθείσας ύλης.

Δείτε εδώ τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών.

Στο γνωστό κείμενο των Αρχαίων έπεσε απόσπασμα από τα «Πολιτικά» του Αριστοτέλη και στο άγνωστο κείμενο έπεσε ο «Θεάγης» του Πλάτωνα.

Το απόσπασμα του Αριστοτέλη στο διδαγμένο κείμενο θεωρείται από τα πιο απαιτητικά, ενώ το αδίδακτο κείμενο ήταν πανομοιότυπης δυσκολίας με το περσινό.

Δείτε εδώ τις απαντήσεις στα Αρχαία

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο ΟΕΦΕ για το διδαγμένο κείμενο, η ερώτηση κατανόησης κρίνεται σχετικά απλή όπως και οι απαντήσεις της εισαγωγής και της λεξιλογικής παρατήρησης θα θεωρηθούν εύκολες για καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Η ερμηνευτική ερώτηση απαιτεί σύνθεση αρκετών σχολίων από τα σχολικά εγχειρίδια. Το παράλληλο κείμενο από τον «Ανώνυμο Ιαμβλίχου» δεν αναμένεται να προβληματίσει ιδιαίτερα τους εξεταζόμενους.

Στο αδίδακτο κείμενο, η μετάφραση του αδιδάκτου κειμένου κρίνεται απαιτητική. Η ερώτηση κατανόησης χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για έναν διαβασμένο μαθητή. Η
γραμματική και το συντακτικό καλύπτουν μεγάλο εύρος της ύλης και δε δημιουργούν δυσκολίες σε έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο.

Δείτε εδώ τα θέματα της Βιολογίας.

Στη Βιολογία προσανατολισμού έπρεπε να απαντήσουν για τα ένζυμα, την παραγωγή εμβολίων, τον διπλοειδή οργανισμό και το DNA.

Σύμφωνα με τον ΟΕΦΕ, τα θέματα στη Βιολογία ήταν αναμενόμενα και βατά. Γενικότερα, τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα ανταπεξέλθουν.

Δείτε εδώ τις απαντήσεις της Βιολογίας.

Οι χαλαροί και οι αγχωμένοι των Πανελληνίων

Οι μαθητές του 1ου Λυκείου Βριλησσίων λίγο πριν μπουν στις αίθουσες για να εξεταστούν μίλησαν στην κάμερα του Newsbomb.gr.

«Δεν έχω άγχος. Αν αγχωθώ δεν θα γράψω», ανέφερε ένας μαθητής, ενώ ένας άλλος είπε: «Δεν είμαι αγχωμένος. Είμαι καλά διαβασμένος. Όλα τα έχω διαβάσει. Το θέμα είναι να τα θυμηθώ. Αν δεν θυμηθώ και κάτι δεν έγινε και τίποτα».

Ωστόσο, υπήρχαν και μαθητές που δεν πήγαν προετοιμασμένοι.

«Για το 5 πάμε. Άγχος δεν έχω. Πάμε να γράψουμε καλύτερα στα επόμενα μαθήματα», είπε ένας μαθητής.

Δύο μαθήτριες ανέφεραν ότι δεν έχουν διαβάσει καθόλου γιατί δούλευαν και δεν είχαν χρόνο. «Μια χαρά ο Θεός μαζί μας.»

Οδηγίες για τους εξεταζόμενους

Τι μπορούν να έχουν μαζί τους οι υποψήφιοι

Οι εξεταζόμενοι επιτρέπεται να έχουν στυλό μόνο ανεξίτηλης μελάνης (μαύρο ή μπλε), μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα και μπουκαλάκι με νερό ή αναψυκτικό. Υπογραμμίζεται πως το μολύβι γενικά δεν επιτρέπεται στις απαντήσεις, παρά μόνο αν το διευκρινίζουν οι οδηγίες των θεμάτων.

Οι υποψήφιοι γίνονται δεκτοί στις εξετάσεις με βασικό αποδεικτικό στοιχείο το Δελτίο Εξεταζόμενου και δεν είναι απαραίτητο να έχουν άλλο αποδεικτικό στοιχείο (ταυτότητα ή διαβατήριο).

Πανελλήνιες και κινητά τηλέφωνα

Στην περίπτωση που κάποιος εξεταζόμενος, κατά την προσέλευσή του στο Εξεταστικό Κέντρο, φέρει μαζί του κινητό τηλέφωνο, θα το παραδίδει στον Πρόεδρο της Επιτροπής Ε.Κ., ο οποίος θα το φυλάσσει σε ειδικό χώρο.

Μετά τη λήξη της εξέτασης, ο υποψήφιος παραλαμβάνει το κινητό του και αποχωρεί. Πριν την είσοδο στις αίθουσες πρέπει ο πρόεδρος της Επιτροπής του Ε.Κ. πρέπει να υπενθυμίζει στους υποψηφίους την υποχρέωσή τους να παραδίδουν τα κινητά τους και ότι η κατοχή κινητού (έστω και απενεργοποιημένου) μέσα στην αίθουσα συνιστά επαρκή λόγο μηδενισμού του γραπτού τους.

Τόσο κατά την παράδοση όσο και κατά την παραλαβή του κινητού, ο υποψήφιος θα υπογράψει σε ειδική κατάσταση ενώπιον του προέδρου της Επιτροπής Ε.Κ. ότι αναλαμβάνει ο ίδιος την ευθύνη της παράδοσης και παραλαβής του κινητού του.

Τα ανωτέρω ισχύουν επίσης για τους επιτηρητές, το βοηθητικό προσωπικό και τους λοιπούς εμπλεκόμενους σε κάθε Εξεταστικό Κέντρο, καθώς επίσης και για υποψήφιους με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Τέλος, υπογραμμίζεται πως απαγορεύεται η γνωστοποίηση των θεμάτων σε οποιονδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο. Τα θέματα θα αναρτώνται στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Συμβουλές για γονείς

Το Newsbomb.gr επικοινώνησε με την Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγο - παιδοψυχολόγο, ώστε να μας δώσει ορισμένες συμβουλές για πως θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την περίοδο αυτή μαθητές και γονείς.

Αρχικά οι γονείς θα πρέπει:

  • Να διατηρούν την ψυχραιμία τους
  • Να αποφεύγουν την σύγκριση τους παιδιού τους με συμμαθητές του
  • Να λειτουργούν υποστηρικτικά
  • Να είναι πρόθυμοι να ακούσουν το παιδί τους
  • Να διασφαλίζουν την ρουτίνα της οικογένειας (παράδειγμα να μην αποφεύγουν τις επισκέψεις στο σπίτι τους)
  • Να διασφαλίσουν στα παιδιά τους σωστή διατροφή, με περισσότερη πρωτεΐνη, φρούτα και λαχανικά. Δηλαδή να τους δίνουν φαγητά για περισσότερη ενέργεια
  • Να συζητάνε τα συναισθήματα των παιδιών τους, όταν αυτά το έχουν ανάγκη
  • Η στάση των γονιών πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες του παιδιού τους
  • Να έχουν ρεαλιστικές προσδοκίες, που να ανταποκρίνονται με το διάβασμα που έχουν κάνει τα παιδιά τους

Από την άλλη οι μαθητές θα πρέπει:

  • Να διατηρούν την ψυχραιμία τους
  • Να έχουν ρεαλιστικές προσδοκίες σύμφωνα με το διάβασμά τους
  • Να έχουν και δεύτερο πλάνο για την προσπάθειά τους
  • Δεν πρέπει να κάνουν διάβασμα τελευταίας στιγμής (δηλαδή να μην ξενυχτούν το βράδυ την παραμονή των εξετάσεων)
  • Να κάνουν προσεκτική επανάληψη και να μην ασχολούνται μόνο με ένα μάθημα
  • Να τιθασεύσουν το άγχος τους
  • Να ασκούνται ελαφρά, να κάνουν περίπατο, να ακούν μουσική

Σχετικές ειδήσεις