ΠΑΙΔΕΙΑ

Στον «Καιάδα» ρίχνονται οι μαθητές της ειδικής εκπαίδευσης!

Στον «Καιάδα» ρίχνονται οι μαθητές της ειδικής εκπαίδευσης!

Δραματική περιγράφεται η κατάσταση στην ειδική εκπαίδευση. Για άλλη μια φορά, γονείς ΑμεΑ και μαθητές βγαίνουν στους δρόμους!

Της Γεωργίας Λινάρδου

Εκατοντάδες ειδικά σχολεία είναι κλειστά και άλλα μένουν χωρίς δασκάλους. Σα να μην έφτανε αυτό, τα περισσότερα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης του υπουργείου Παιδείας (ΚΕΔΔΥ) είναι υποστελεχωμένα και άλλα κινδυνεύουν με λουκέτο.

Στην τελευταία συνάντηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωση): «... την παρούσα στιγμή κανένα Ειδικό Σχολείο στην Ελλάδα δεν λειτουργεί και, ως φαίνεται, η κατάσταση δεν θα αλλάξει σημαντικά με τις ελάχιστες πιστώσεις που προορίζονται την κάλυψη των κενών».

Η δε συνάντηση φορέων της Ειδικής Εκπαίδευσης με τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, δεν απέδωσε και πολλά πέραν από υποσχέσεις τις οποίες εδώ και χρόνια ακούνε φορείς, γονείς και μαθητές. Ο υπουργός παραδέχθηκε πως «η ευθύνη που έχει η κυβέρνηση είναι με βάση την πολύ σκληρή οικονομική πραγματικότητα που δύσκολα θ' αλλάξει. Προσανατολιζόμαστε σε αλλαγές με κοινωνικό πρόσημο. Είναι προτεραιότητα να ενισχυθεί η Ειδική Εκπαίδευση, η οποία χρήζει οργάνωσης». Υποστήριξε ότι τα κενά στην ειδική εκπαίδευση θα καλυφθούν «σταδιακά» και πως θα δημιουργηθεί Ειδική Επιτροπή για την Ειδική Εκπαίδευση στο υπουργείο Παιδείας με στόχο μεσοπρόθεσμες αλλαγές.

Κι όλα αυτά ενώ η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει, ενώ τα προβλήματα της Ειδικής Εκπαίδευσης είναι χρόνια και δεν προέκυψαν ξαφνικά το τελευταίο τρίμηνο κι ενώ οι φορείς της ειδικής εκπαίδευσης διαρκώς ενημερώνουν τους θεσμικούς παράγοντες για τις δραματικές συνέπειες ενός κλειστού ειδικού σχολείου.

Την ερχόμενη Τετάρτη (07/10/2015) θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Συντάγματος (στις 6 μμ.,) από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής, την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία και άλλους φορείς της Ειδικής Εκπαίδευσης.

Μερικά από τα αιτήματά τους; Τα αυτονόητα! Αυτά που μία ευρωπαϊκή πολιτεία έπρεπε να είχε λυμμένα εξ αρχής, αλλά δυστυχώς δεν τα έχει:

-Άνοιγμα ΤΩΡΑ όλων των σχολείων ειδικής εκπαίδευσης και των ΚΕΔΔΥ, με διορισμούς εκπαιδευτικού προσωπικού, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού στις ΣΜΕΕ, Τ.Ε. της Γενικής Εκπαίδευσης και στα ΕΕΕΕΚ της χώρας.
-Χορήγηση παράλληλης στήριξης στους μαθητές με αναπηρία, βάσει επιστημονικών προϋποθέσεων και κριτηρίων.

- Διάθεση σχολικών προσβάσιμων βιβλίων σε κάθε μαθητή με αναπηρία κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και κατάρτιση αναλυτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης στην Ειδική Εκπαίδευση.

- Διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και όχι αναπληρωτών στην Ειδική Εκπαίδευση.

- Λήψη ειδικών προστατευτικών μέτρων για τους εκπαιδευτικούς-γονείς ατόμων με αναπηρία.

-Λήψη μέτρων για την ασφαλή και δωρεάν μετακίνηση των μαθητών με αναπηρία από και προς τα σχολεία τους.

Ο φιλόσοφος Ραλφ Γουάλντο Εμερσον, πίστευε πως: «Αληθινός δείκτης του πολιτισμού δεν είναι το επίπεδο του πλούτου ή της μόρφωσης το μέγεθος των πόλεων ή αφθονία των προϊόντων ,αλλά το ήθος των ανθρώπων που ανατρέφει η χώρα».

Δυστυχώς, ψιλά γράμματα για μία πολιτεία η οποία εδώ και χρόνια υποκρίνεται ότι στηρίζει την κοινωνία!

Σχετικές ειδήσεις