ΠΑΙΔΕΙΑ

«Παρελθόν» οι Πανελλήνιες: Nέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ

«Παρελθόν» οι Πανελλήνιες: Nέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ

Εν μέσω Πανελληνίων... ο πρόεδρος του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος προτείνει νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ της χώρας.

Η πρόταση προβλέπει την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ενος συγκεκριμένου συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων για την εισαγωγή, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης ή άλλων κριτηρίων επίδοσης.

Με την πρόταση της Επιτροπής που θα παρουσιασθεί αύριο σε συνάντηση των Επιτροπών του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, παρουσία του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη οι πανελλαδικές εξετάσεις θα αποτελέσουν παρελθόν. Η πρόταση της επιτροπής οδηγεί επιπλέον σε τετραετές γυμνάσιο και διετές λύκειο.

Η εφαρμογή του συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης, ή άλλων κριτηρίων επίδοσης, θα εξασφαλίζει σε ΑΕΙ και ΤΕΙ φοιτητές με γενική αλλά και ειδική επάρκεια. Από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί το Νέο Λύκειο, ο συντελεστής βαρύτητας μπορεί να εφαρμοστεί επί του Εθνικού Απολυτηρίου και έτσι να περάσουν οι πανελλήνιες εξετάσεις στην Iστορία. Ωστόσο η υιοθέτηση του συντελεστή μπορεί να γίνει από τις επόμενες εισαγωγικές εξετάσεις.

Η πρόταση φιλοδοξεί να θεραπεύσει ανατρέπει το κυριότερο ελάττωμα που εμφανίζει το ελληνικό εξεταστικό σύστημα: θα επιτρέψει δηλαδή, την όσο το δυνατό μεγαλύτερη σύμπτωση ανάμεσα στο τι θέλει να σπουδάσει κανείς και στο τι τελικά σπουδάζει.

Επιπλέον, σύμφωνα με την επιτροπή Λιάκου με προτεινόμενο σύστημα περιορίζεται σημαντικά η βαθμοθηρία και ταυτόχρονα ο χρόνος και η ένταση της προετοιμασίας για τα μαθήματα, ενώ -όπως υποστηρίζεται- επιτρέπει την ομαλότερη κατανομή των σπουδαστών στα τμήματα των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων. Βασικός στόχος του νέου συστήματος όμως, είναι και ο περιορισμός της οικονομικής αιμορραγίας των ελληνικών νοικοκυριών,με δεδομένο ότι το κόστος των φροντιστηρίων για τις πανελλήνιες εξετάσεις ανέρχεται, ακομη και εν μέσω κρίσης, σε 1 δισ. ευρώ ετησίως ( 1.058 εκ.€ το 2010, 1.056 εκ.€ το 2011, 1.036 εκ.€ το 2012 και 994 εκ.€ το 2013) και συνολικά επιβαρύνει κάθε οικογένεια κατ’ ελάχιστο με το ποσό 3.500 ευρώ.

Έτσι, βασική πρόβλεψη της πρότασης εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση της επιτροπής Λιάκου είναι εφαρμογή τελεστή βαρύτητας ανά επιλογή και πλήθος επιλογών του υποψηφίου. Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά θα επιβρανεύεται με διαφοροποιημένο ποσοστό η σειρά επιλογής (1η, 2η 3η έως και 10η επιλογή) και το πλήθος των 10 πρώτων επιλογών των υποψηφίων.

Μετά την 10η επιλογή οι επιλογές δεν επιβραβεύονται (η τιμή του συντελεστή θα είναι μηδενική).

1. Πώς θα μπορούσε να εξασφαλιστεί η αντικειμενικότητα στη βαθμολόγηση;

Η Επιτροπή απαντά ότι αυτό θα εξασφαλίζεται μέσω του αναμορφωμένου λυκείου. Η πιστοποίηση του γενικού βαθμού πρόσβασης του αναμορφωμένου λυκείου σε συνδυασμό την ως τότε τετραετή εφαρμογή του συντελεστή βαρύτητας πιθανό να περιορίσει την ανάγκη εισαγωγικών μόνο στα τμήματα υψηλής ζήτησης.

2. Θα ισχύσουν μεταβατικές διατάξεις, ποιες είναι και ποιο το εύρος τους;

Η υιοθέτηση του συντελεστή μπορεί να γίνει από τις επόμενες εισαγωγικές εξετάσεις.

3. Πότε θα ολοκληρωθεί το νέο σύστημα μετάβασης;

Αφενός με τη δημιουργία του Νέου Λυκείου και αφετέρου με το να επιτρέψει το Πανεπιστήμιο, στους φοιτητές να έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν, υπό όρους, κατεύθυνση σπουδών, να αποκτούν πτυχίο από συνδυασμούς επιστημών, και να αποκτούν πρωτεύουσα και δευτερεύουσα ειδικότητα. Με την αλλαγή των εξετάσεων και μεταρρύθμιση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (4 γυμνάσιο και 2 λύκειο) και την καθιέρωση της κινητικότητας στο Πανεπιστήμιο, μεταμορφώνεται εντελώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Σχετικές ειδήσεις