Ισχυρή έκρηξη στην Ιαπωνία: Δεκάδες τραυματίες - Δείτε βίντεο από τις σκηνές χάους που ακολούθησαν

Περισσότεροι από 40 άνθρωποι τραυματίστηκαν έπειτα από έκρηξη σε…

Μήνυμα ΗΠΑ προς Τουρκία: Εχθρική οποιαδήποτε παρενόχληση στην Κύπρο

Σαφές μήνυμα προς την Άγκυρα να μην…

Τρόμος στην Αυστραλία: Ο εγκέλαδος χτύπησε με 6,1 ρίχτερ

Σεισμική δόνηση μεγέθους 6,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε…

Δραματική προειδοποίηση: «Η ανθρωπότητα κινδυνεύει, ο τρίτος Παγκόσμιος είναι πιο κοντά από ποτέ»

Προειδοποίηση σε δραματικό τόνο απηύθυνε ο αρχηγός…

Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος: Τα παιδιά μου έκαναν πράγματα που δεν έπρεπε να γίνουν

Την πικρία του για τα «πεπραγμένα» των…

EFFIGIES: Η νέα παράσταση Σύγχρονου Χορού από την Ιωάννα Αγγελοπούλου

EFFIGIES: Η νέα παράσταση Σύγχρονου Χορού από την Ιωάννα Αγγελοπούλου
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Πώς μπορεί να γράψει κανείς μια άυλη ιστορία ενός κτηρίου που δε μένει μόνο σε αρχιτεκτονικές και χωρικές ανησυχίες; Πώς μπορεί το σώμα να μεταδώσει τον κοινωνικό και αστικό ιστό μιας πόλης;

Το Μέγαρο Αθηνογένους είχε πολλές ζωές: ένα τυπικό αθηναϊκό αστικό οικογενειακό σπίτι στην αρχή, που στέγασε μια τράπεζα, καταστήματα, τα κεντρικά γραφεία πολιτικού κόμματος, επιβίωσε στη συνέχεια από ένα σεισμό και τελικά υπέκυψε στη φωτιά.

Το ενδιαφέρον της χορογράφου Ιωάννα Αγγελοπούλου για το διατηρητέο Μέγαρο Αθηνογένους εστιάζει στους κατοίκους αυτού του αρχοντικού που έζησαν στις αρχές του 20ου αιώνα. Ερευνώντας το φωτογραφικό αρχείο της οικογένειας Αθηνογένους από το ΕΛΙΑ (Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο), δημιούργησε αποσπασματικά ένα φανταστικό οικογενειακό άλμπουμ, μια αιθέρια γενεαλογία φαντασμάτων.

Kεντρική

Χτισμένο στο κέντρο της Αθήνας στην οδό Σταδίου το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα, το επιβλητικό Μέγαρο Αθηνογένους, εκφράζει αρχιτεκτονικά τη μετάβαση από τον νεοκλασσικισμό σε εκλεκτικιστικές μορφές και γαλλικές επιρροές νεο-μπαρόκ.

Το αρχοντικό υπήρξε μάρτυρας στα πρώτα βήματα παιδιών, σε διάφορες γενιές «φασμάτων-ειδώλων» που έτρεχαν πάνω και κάτω τις σκάλες, χτυπούσαν πόρτες, καθόταν σε ζωντανά οικογενειακά δείπνα συζητώντας πολιτικά θέματα.

Αυτό που απομένει είναι τα «effigies (ομοιώματα/απεικονίσματα)» που αποτυπώνονται στο φωτογραφικό χαρτί.

Η Ιωάννα Αγγελόπουλου δημιούργησε μια χορογραφία που αναπαριστά τη δημιουργία και την εμφάνιση μιας εικόνας σε ένα συνεχές μπρος και πίσω, μεταξύ της τρισδιάστατης φύσης τους που προηγείται της επιγραφής και των δυσδιάστατων κινήσεων των «effigies» που βρήκαν καταφύγιο (a dwelling) στις φωτογραφίες.

6 – 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018 Ώρα: 21:00, Τοποθεσία: Artiria Athens, Λεωχάρους 13, Αθήνα, Τηλ. 210-3227446

Είσοδος δωρεάν - Απαραίτητη η κράτηση θέσης με email στο effigies2018@gmail.com ή τηλεφωνικά στο 211 4035 789 (Δευτέρα-Παρασκευή, 11:00-17:00)

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σύλληψη, Χορογραφία: Ιωάννα Αγγελοπούλου

Ερμηνευτές/Performers: Ιωάννα Αγγελοπούλου, Μάρθα Πασσακοπούλου, Μαρία Παπαδοπούλου, Σχεδιασμός φωτισμού: Ελίζα Αλεξανδροπούλου, Μουσική σύνθεση: Ilan Manouach, Καλλιτεχνική Σύμβουλος/Eπιμέλεια κειμένου: Yasmina Reggad, Συντονισμός παραγωγής: Delt pi

Σύντομο βιογραφικό:

Η Ιωάννα Αγγελοπούλου είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης και διπλωματούχος καθηγήτρια χορού. Το 2015 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη “Palucca Hochschule für Tanz, Dresden”-«Master of Arts in Choreography». Το 2013 κέρδισε την Esther-Arnhold-Seligmann-υποτροφία για τη συμμετοχή της στο American Dance Festival- International Choreographer’s Residency Program. Το Μάρτιο του 2016 παρουσίασε στο «3ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών το πρώτο της έργο «Παλάμη με Παλάμη». Είναι επίσης απόφοιτος του τμήματος Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Α.Π.Θ. καθώς και του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προστασίας, Συντήρησης και Αποκατάστασης Μνημείων Πολιτισμού» του τμήματος Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ..

PHOTO GALLERY