ΕΛΛΑΔΑ

Πώς θα γίνεται η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τα σχολεία – Στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση

Πώς θα γίνεται η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τα σχολεία – Στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση

Η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει στον εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας μόνο, ενώ η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος δεν αφορά μέρος της διδακτικής ώρας που σχετίζεται με τυχόν εξέταση μαθητών.

Αυτό ορίζει η Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, μεταξύ άλλων, για τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων, σε περίπτωση απουσίας μαθητή λόγω υγείας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εν λόγω απόφαση έχει ισχύ μέχρι τη λήξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την Απόφαση, σε περίπτωση ζωντανής μετάδοσης, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να μεριμνά ώστε η συσκευή να είναι σταθερά τοποθετημένη κοντά στον εκπαιδευτικό, για την καλύτερη μετάδοση του ήχου και έχει το δικαίωμα σίγασης της φωνής μαθητή/τριας ή ακόμα και διακοπής της μετάδοσης, εάν το κρίνει απαραίτητο.

Στην περίπτωση που πραγματοποιείται μετάδοση εικόνας, η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στον εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται να εστιάζει σε μαθητές που βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας.

Η ζωντανή μετάδοση αφορά μόνο το μέρος της διδακτικής ώρας που αφιερώνεται στην παράδοση μαθήματος και δεν αφορά μέρος της διδακτικής ώρας που σχετίζεται με τυχόν εξέταση μαθητών.

Επιπλέον, η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (δηλαδή η απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό με τη χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας) μπορεί να πραγματοποιείται για τα σχολεία που τελούν σε καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τον Διευθυντή σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που ισχύουν μέχρι σήμερα.

Για τα σχολεία που δεν τελούν υπό καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας λόγω του COVID-19, η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να πραγματοποιείται σύμφωνα με το ισχύον εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολικής μονάδας ανά τμήμα, το οποίο δύναται να υποστεί τροποποιήσεις από τον διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων για την κάλυψη των αναγκών της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.

Στην περίπτωση αυτή, προβλέπεται να παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δηλαδή ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές, οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές, οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη από COVID-19, όπως αυτές ορίζονται από τους αρμόδιους φορείς για την παροχή ειδικής άδειας, ή ήδη νοσούν, ή έρχονται σε στενή επαφή με άτομο του οικογενειακού του περιβάλλοντος που ανήκει στην παραπάνω ομάδα αυξημένου κινδύνου, ή ήδη νοσεί.

Ήχος ή/και εικόνα

Η υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως ρυθμίζεται από την Απόφαση, προβλέπεται να πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση (ήχου ή/και εικόνας) του μαθήματος από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς προς τους μαθητές τους.

Για τον σκοπό αυτό, το υπουργείο Παιδείας θα θέσει στη διάθεση των διδασκόντων και των μαθητών όλων των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας την υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings (Cisco Hellas AE), η οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το υπουργείο και για τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και παρέχεται δωρεάν.

Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό, και στην περίπτωση των μαθητών/τριών και σταθερό τηλέφωνο) που ανήκει στο σχολείο ή στους ίδιους.

Ιδιωτικά Σχολεία

Επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης να επιλέξουν για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη χρήση άλλης αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας ανάλογα με τις ανάγκες τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή.

Στην περίπτωση που ιδιωτική σχολική μονάδα επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που προσφέρεται δωρεάν από το υπουργείο Παιδείας, επιβαρύνεται η ίδια με τα τυχόν σχετικά έξοδα/κόστη και με την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων της ΕΕ.

Απενεργοποιημένη η καταγραφή/αποθήκευση

Στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα της Webex, είναι ενεργοποιημένη η διαδικασία ταυτοποίησης εκπαιδευτικών και της διασύνδεσής τους με τους μαθητές τους. Βασικά χαρακτηριστικά της είναι ότι έχει απενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής/ αποθήκευσης και έχουν δημιουργηθεί «κλειδωμένες» ψηφιακές αίθουσες, στις οποίες ο εκπαιδευτικός έχει τον αποκλειστικό έλεγχο εισόδου.

Η διαδικασία

Αρχικά, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν ηλεκτρονικό μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν καταχωρισμένη στην πλατφόρμα του myschool από την πλατφόρμα του Webex με τον ατομικό/προσωπικό τους σύνδεσμο για την ενεργοποίηση του λογαριασμού τους και τη χρήση της εφαρμογής Webex Meetings. Με τον τρόπο αυτό, ο εκπαιδευτικός αποκτά την προσωπική του ψηφιακή τάξη και τον μοναδικό, προσωπικό σύνδεσμο που τη συνοδεύει.

Στη συνέχεια, ο διευθυντής του κάθε σχολείου αναλαμβάνει να συντονίσει την επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους, μετά από ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων.

Ο εκπαιδευτικός, με τη σειρά του, αποστέλλει το σύνδεσμο της προσωπικής του ψηφιακής τάξης στους μαθητές ή στους γονείς/κηδεμόνες τους μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές θα μπορούν να συμμετέχουν στα μαθήματα πατώντας απλώς τον αντίστοιχο σύνδεσμο, χωρίς να απαιτείται η δημιουργία προσωπικού λογαριασμού στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Ο μαθητής θα μπορεί να συνδεθεί στην ψηφιακή τάξη μέσω υπολογιστή, ταμπλέτας, κινητού ή και σταθερού τηλεφώνου.

Πριν την εκκίνηση της προγραμματισμένης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η ρύθμιση προβλέπει να πραγματοποιείται προεπισκόπηση του ήχου ή/και της εικόνας, ώστε να επιβεβαιώσει ο εκπαιδευτικός ότι ο ήχος ή/και η εικόνα λειτουργούν σωστά. Τότε, ο εκπαιδευτικός, όπως και ο κάθε μαθητής, θα έχει την επιλογή να απενεργοποιήσει τον ήχο ή/και την εικόνα του. Για τον έλεγχο πρόσβασης, οι τάξεις θα είναι κλειδωμένες και οι μαθητές θα περιμένουν στην αίθουσα αναμονής ώσπου να τους επιτραπεί η συμμετοχή. Ο εκπαιδευτικός καλείται να εγκρίνει την είσοδο κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά.

Δυνατότητα απενεργοποίησης

Καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος, εκπαιδευτικός και μαθητής έχουν τη δυνατότητα να απενεργοποιούν και να επανενεργοποιούν την μετάδοση του ήχου ή/και της εικόνας τους.

Ο εκπαιδευτικός έχει, κατά την κρίση του, τη δυνατότητα διακοπής μετάδοσης ήχου (σίγαση) από μαθητή ή /και αποβολής του από την ψηφιακή τάξη. Στην τελευταία περίπτωση, είναι δυνατή η εκ νέου συμμετοχή του μαθητή στην ψηφιακή τάξη, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού. Για τον σκοπό αυτό, απαιτείται ο εκπαιδευτικός να εγκρίνει σχετικό αίτημα του μαθητή εκ νέου.

Διαβάστε περισσότερα στο Cnn.gr

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Οι Αθηναίοι σε οργανωμένες και μη, παραλίες – Μέτρα ασφαλείας, συνωστισμός και μπλόκα στους δρόμους