ΕΛΛΑΔΑ

Παναγοπούλου στο Newsbomb.gr: Θα κινηθούμε σε αστικό και ποινικό επίπεδο για τους εγκλωβισμούς

Παναγοπούλου στο Newsbomb.gr: Θα κινηθούμε σε αστικό και ποινικό επίπεδο για τους εγκλωβισμούς
Υπάρχουν πολλοί πολίτες που θα κινηθούν νομικά.
Intime News

Η αποζημίωση των 2.000 ευρώ που έχει ανακοινωθεί πως θα δώσει η Αττική Οδός στους 2.500 οδηγούς που εγκλωβίστηκαν κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα», δεν ικανοποιεί σε καμία περίπτωση τους επιβάτες. Η δικηγόρος κυρία Γιάννα Παναγοπούλου μίλησε στο Newsbomb.gr για τα δεκάδες τηλεφωνήματα που δέχεται από πολίτες, αλλά και καρδιοπαθή επιβάτη που  «γλίτωσε από θαύμα» όπως ανέφερε. 

Περίπου 4.500 επιβάτες και 2.500 οχήματα εκτιμάται ότι βρέθηκαν εγκλωβισμένοι εντός της Αττικής Οδού το βράδυ της Δευτέρας (25/1), σύμφωνα με στοιχεία της Πολιτικής Προστασίας.

Ανάμεσα στους επιβάτες που έζησαν την ταλαιπωρία και μάλιστα κινδύνεψε και η ζωή του, ήταν ένας καρδιοπαθής άνδρας που έμεινε μέσα στο ταξί για περισσότερες από 20 ώρες! Τα 2.000 ευρώ που θα δώσει η Αττική Οδός, προφανώς δεν «σβήνουν» τον τρόπο και τον κίνδυνο που έζησε ο άνδρας, ο οποίος θα κινηθεί νομικά σε αστικό και ποινικό επίπεδο.

Η δικηγόρος του, κυρία Γιάννα Παναγοπούλου, μίλησε στο Newsbomb.gr για την απίστευτη ταλαιπωρία που έζησε ο άνδρας, που λίγο έλειψε να του στοιχίσει την ίδια του τη ζωή. Μάλιστα η κυρία Παναγοπούλου, ανέφερε πως δέχεται συνεχώς κλήσεις από πολίτες και εκτός Αττικής Οδού, οι οποίοι θέλουν να κινηθούν νομικά.

«Ο άνθρωπος πρόσφατα έκανε επέμβαση στην καρδιά του και δεν έπαιρνε το αυτοκίνητό του, παρά μόνο ταξί. Έτσι έγινε και τη Δευτέρα (24/1) και μπαίνοντας στην Αττική Οδό, κανείς δεν τους ενημέρωσε για το τι συμβαίνει.

Για περισσότερες από 20 ώρες, έμεινε μέσα στο ταξί, χωρίς νερό και χωρίς τα φάρμακά του. Μαζί με τον οδηγό έφυγαν με τα πόδια, μέχρι που τους βρήκε ο Στρατός και οδήγησαν τον άνδρα στο νοσοκομείο», ανέφερε αρχικά η κυρία Παναγοπούλου.

«Γλίτωσε από θαύμα»

Η δικηγόρος ανέφερε στη συνέχεια πως ο εντολέας της γλίτωσε από θαύμα, καθώς υπέστη αφυδάτωση, ενώ το μπαλονάκι στην καρδιά του είχε στεγνώσει. «Ο εντολέας είχε αρχίσει να μαυρίζει όπως ανέφερε. Το μπαλονάκι στην καρδιά του είχε στεγνώσει. Υπέστη αφυδάτωση και παραλίγο να συμβεί το χειρότερο. Θα κινηθούμε νομικά σε αστικό και ποινικό επίπεδο.

Οι υπεύθυνοι γνώριζαν εδώ και μέρες για την κακοκαιρία και δεν έκαναν απολύτως τίποτα, εκθέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Από το πρωί δεχόμαστε τηλεφωνήματα από ανθρώπους που θέλουν να κινηθούν νομικά. Και όχι μόνο από επιβάτες της Αττικής Οδού».

Καραμανλής για Αττική Οδό: Οι εγκλωβισμένοι πολίτες μπορούν να διεκδικήσουν μεγαλύτερη αποζημίωση

O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στις 13:30 στο ρ/σ του ΣΚΑΪ 100.3, δήλωσε ότι σε περίπου δύο με δυόμιση ώρες θα δοθεί στην κυκλοφορία η Αττική Οδός, ενώ ανέφερε ότι από πλευράς εταιρίας έγινε γνωστό ότι θα δοθεί σχετική ανακοίνωση στις επόμενες ώρες.

Σχετικά με την αποζημίωση των 2.000 ευρώ στους πολίτες που εγκλωβίστηκαν στην Αττική οδό, ο κ. Καραμάνης τόνισε ότι θα δοθούν άμεσα.

Τόνισε δε ότι «όσοι το επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη και να διεκδικήσουν μεγαλύτερη αποζημίωση».

Ακόμη, ανέφερε ότι είναι η πρώτη φορά που οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να πάρουν αποζημίωση από εκείνους που ευθύνονται για την ταλαιπωρία τους.

Όπως εξήγησε «αυτή η δυνατότητα δόθηκε με νόμο της σημερινής Κυβέρνησης γεγονός που σημαίνει ότι το κράτος είναι υποχρεωμένο να αναγνωρίζει τις αστοχίες και να τις μετουσιώνει σε ουσιαστικές πράξεις».

Στη συνέχεια, ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ότι εντός 25 ήμερων θα δοθεί το πόρισμα για το τι ακριβώς συνέβη στην Αττική Οδό και αν πρέπει να υπάρξουν κυρώσεις, θα υπάρξουν και θα είναι πολύ αυστηρές.

«Από δω και στο εξής δεν βάζουμε και δεν κρύβουμε τα πράγματα κάτω από το χαλί», τόνισε ο κύριος Καραμανλής και πρόσθεσε:«Με ψυχραιμία θα ερευνήσουμε όλα τα δεδομένα και θα αποδώσουμε ευθύνες οπού και αν υπάρχουν».

Ανάλογη διαδικασία θα ακολουθηθεί κα με τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών το πρόβλημα με τα τρένα δημιουργήθηκε γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέτρεψε την Δευτέρα το απόγευμα να αναχωρήσουν 4 αμαξοστοιχίες, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τα γνωστά προβλήματα.

Ποιες αποζημιώσεις μπορούν να διεκδικήσουν οι επιβάτες που εγκλωβίστηκαν λόγω του χιονιά

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία αναφέρεται στις αποζημιώσεις που μπορούν να διεκδικήσουν οι επιβάτες οχημάτων που εγκλωβίστηκαν σε αυτοκινητόδρομους του Λεκανοπεδίου λόγω της θεομηνίας Ελπίς ή οι επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

«Η κακοκαιρία ΕΛΠΙΣ που ενέσκηψε σε μεγάλο μέρος της Ελλάδας, δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στους σημαντικότερους αυτοκινητόδρομους του Λεκανοπεδίου και κυρίως στην Αθήνα και τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού αλλά και στα μέσα σταθερής τροχιάς (ΤΡΑΙΝΟΣΕ).

Οι καταναλωτές και συγκεκριμένα ο κάθε επιβάτης ξεχωριστά (και όχι μόνο ο κάτοχος του εγκλωβισμένου οχήματος), έχουν τη δυνατότητα να αξιώσουν αποζημιώσεις (για υλικές ζημίες και ηθική βλάβη):

Α. Για τη ζημία που υπέστη από τον πολύωρο εγκλωβισμό στον αυτοκινητόδρομο «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ», από την ανάδοχο-παραχωρησιούχο εταιρεία με την επωνυμία «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.» και την εταιρεία λειτουργίας της οδού με την επωνυμία «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ» η οποία εκμεταλλεύεται την Αττική οδό με βάση το ν. 2445/1996.

Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται ότι ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παίρνει όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίζεται: η ασφαλής, εύρυθμη και σε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης λειτουργία της οδού, η ομαλή και ανεμπόδιστη διεξαγωγή της κυκλοφορίας του κοινού, η άμεση και αποτελεσματική ανταπόκρισή του σε έκτακτες ή/και επείγουσες καταστάσεις. Επίσης, είναι υποχρεωμένος να διασφαλίζει πλήρως την ασφάλεια των χρηστών (ατόμων και οχημάτων) ενώ παράλληλα είναι υπεύθυνος για ζημίες σε περιουσία ή θάνατο ή τραυματισμό των χρηστών και τρίτων προσώπων σε σχέση με τη χρήση/λειτουργία της οδού, που οφείλονται σε σφάλμα ή αμέλεια του. Περαιτέρω, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο αλλά και τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας, η ανάδοχος είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και λειτουργία της οδού, αρμοδιότητες που περιλαμβάνουν και τον αποχιονισμό (Ν2445/96, ΦΕΚ 274/Α΄/1996 – ΠΔ 3/98, ΦΕΚ 14/Α΄/1998 – ΠΔ 75/99, ΦΕΚ 88/Α΄/1999 - ΠΔ 4/2008 – ΦΕΚ 13/Α΄/2008 και ΠΔ 35/2008 – ΦΕΚ 60/Α΄/2008)
Περαιτέρω, ως πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αξιώσουν οικονομική ενίσχυση για την άμβλυνση των συνεπειών της ηθικής και υλικής ταλαιπωρίας που υπέστησαν, από το Δημόσιο (όπως ήδη έχει προβλεφθεί στο παρελθόν με βάσει το Γενικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Χιονοπτώσεων και Παγετού με την κωδική ονομασία «ΒΟΡΕΑΣ»)
Σημειώνεται ότι, η κατάσταση του οδικού δικτύου, ο έλεγχος κυκλοφορίας, η επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλοφορίας σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αποτελεί αρμοδιότητα των κατά τόπους αρμοδίων υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Αντίστοιχα, η Πυροσβεστική Υπηρεσία είναι αρμόδια για τον απεγκλωβισμό των χρηστών των οδών που βρίσκονται σε κίνδυνο. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εποπτεύει τις συμβάσεις παραχώρησης κατά την περίοδο λειτουργίας.

Β. Από την εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει για τη δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης ή αποκατάστασης βλαβών από κατάργηση δρομολογίου, είναι ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 1371/2007 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑÏΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 23ης Οκτωβρίου 2007 σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών Με βάση αυτόν προβλέπεται ότι:

«1. Σε περίπτωση καθυστέρησης στην άφιξη ή στην αναχώρηση, οι επιβάτες τηρούνται ενήμεροι σχετικά με την κατάσταση και σχετικά με την εκτιμώμενη ώρα αναχώρησης και την εκτιμώμενη ώρα άφιξης, από τη σιδηροδρομική επιχείρηση ή από τον υπεύθυνο σταθμού αμέσως μόλις υπάρξει σχετική πληροφορία. 2. Στην περίπτωση τυχόν καθυστέρησης κατά την παράγραφο 1 που υπερβαίνει τα 60 λεπτά, προσφέρονται δωρεάν στους επιβάτες: α) γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με το χρόνο αναμονής, εάν υπάρχουν στην αμαξοστοιχία ή στο σταθμό ή μπορούν να εξασφαλισθούν ευλόγως β) ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα και μεταφορά μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του τόπου καταλύματος, σε περίπτωση που είναι απαραίτητη η παραμονή για μία ή περισσότερες νύκτες ή μια επιπρόσθετη παραμονή, όταν και όπου αυτό είναι υλικά εφικτό γ) εάν η αμαξοστοιχία είναι ακινητοποιημένη εκτός σταθμού, μεταφορά από την αμαξοστοιχία στο σιδηροδρομικό σταθμό, στον εναλλακτικό τόπο αναχώρησης ή στον τελικό προορισμό, όταν και όπου αυτό είναι υλικά εφικτό. 3. Εάν η σιδηροδρομική υπηρεσία δεν μπορεί πλέον να συνεχισθεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση οργανώνει το συντομότερο δυνατόν εναλλακτικές υπηρεσίες μεταφοράς για τους επιβάτες» (άρθρο 18).

Επίσης, ο μεταφορέας είναι υπεύθυνος για τη ζημία που απορρέει εκ του θανάτου, των τραυματισμών ή οποιασδήποτε άλλης προσβολής της φυσικής ή ψυχικής ακεραιότητας του επιβάτη, η οποία προκλήθηκε από ατύχημα σχετικό με τη σιδηροδρομική εκμετάλλευση το οποίο επήλθε ενώ ο επιβάτης παραμένει εντός των σιδηροδρομικών οχημάτων, εισέρχεται ή εξέρχεται από αυτά, οποιαδήποτε και αν είναι η χρησιμοποιούμενη σιδηροδρομική υποδομή (Παράρτημα Ι, άρθρ.26). Τέλος, ο μεταφορέας είναι υπεύθυνος έναντι του επιβάτη για τη ζημία που προκύπτει από το γεγονός ότι, λόγω της κατάργησης, της καθυστέρησης ή της απώλειας ανταπόκρισης, το ταξίδι δεν μπορεί να συνεχιστεί την ίδια μέρα ή η συνέχισή του δεν είναι λογικά απαιτητή την ίδια μέρα λόγω δεδομένων περιστάσεων. Η αποζημίωση περιλαμβάνει τα εύλογα έξοδα καταλύματος καθώς και τα εύλογα έξοδα που προκύπτουν από την ειδοποίηση των προσώπων που αναμένουν τον επιβάτη (Παράρτημα Ι, άρθρ.32 παρ.1)

Γ. Επισημαίνονται και οι ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες των υπαιτίων, με βάση το άρθρ. 290 του Ποινικού Κώδικα περί της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, τις οποίες εξετάζουν τα αρμόδια ποινικά δικαστήρια.

Καλούνται οι καταναλωτές να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ προκειμένου να λάβουν συμβουλευτική υποστήριξη και καθοδήγηση για οποιαδήποτε απαίτηση που θα οδηγήσει στην αποζημίωση για την υλική και ηθική βλάβη τους.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας:


• On line φόρμα υποβολής ερωτήματος: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/
• e-mail: info@eeke.gr
• fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/
• Τel :210-8817730
• Web: www.eeke.gr»

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Ποιες αποζημιώσεις μπορούν να διεκδικήσουν οι επιβάτες που εγκλωβίστηκαν λόγω του χιονιά