Λύθηκε το μυστήριο του «εξωγήινου» σκελετού

Ευστράτιος Μωραΐτης Ευστράτιος Μωραΐτης

Λύθηκε το μυστήριο του «εξωγήινου» σκελετού

Ένας μουμιοποιημένος σκελετός που βρέθηκε στην έρημο Atacama της Χιλής πριν από 15 χρόνια, προβλημάτιζε για καιρό τους επιστήμονες. Μάλιστα, ορισμένοι έλεγαν ότι έμοιαζε με εξωγήινο.

Ο εν λόγω σκελετός αποτελούσε αίνιγμα, καθώς είχε περίπλοκα χαρακτηριστικά. Είναι μόλις 6 ίντσες ψηλός, ενώ οι αρχικές εκτιμήσεις για τη ηλικία των οστών έδειχναν ότι επρόκειτο για ένα παιδί ηλικίας 6 έως 8 ετών.

Το μακρύ, γωνιακό κρανίο, οι κεκλιμένες οπές των ματιών και τα λιγότερα από το κανονικό πλευρά - 10 ζεύγη αντί για 12 που είναι κανονικά- απλώς επέτειναν το μυστήριο.

Τα ερωτήματα γύρω από την ανακάλυψη του σκελετού οδήγησαν σε εικασίες ότι ήταν ένα προηγουμένως άγνωστο πρωτεύον ή ακόμη και μια εξωγήινη μορφή ζωής.

Ο σκελετός, που ονομάστηκε Ata, παρουσιάστηκε σε τηλεοπτικές εκπομπές και σε ένα ντοκιμαντέρ, το "Sirius", στο οποίο ένας ερευνητής UFO προσπαθεί να καταλάβει την προέλευσή του.

Τώρα, οι συντάκτες μιας μελέτης που βασίζεται σε πέντε χρόνια γονιδιωματικής ανάλυσης προσπαθούν να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα: το Ata είναι ανθρώπινο ον, αν και με πολλαπλές μεταλλάξεις που σχετίζονται με ασθένειες των οστών. Και πιστεύουν ότι τα ευρήματά τους, που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη στο περιοδικό Genome Research, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη διάγνωση γενετικών περιστατικών με βάση τη μετάλλαξη για ασθενείς.

Διαβάστε περισσότερα στο Cnn.gr