MEDIA

Η Μενδώνη δίνει στον Δημήτρη Μάρη τη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων;

Η Μενδώνη δίνει στον Δημήτρη Μάρη τη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων;

Τεράστιο σάλο με οσμή σκανδάλου έχει προκαλέσει η πρόθεση του υπουργείου Πολιτισμού να παραχωρήσει την εκμετάλλευση των καλλιτεχνικών και πνευματικών δικαιωμάτων σε εταιρεία που φέρεται να εμπλέκεται ο γνωστός στοιχηματζής Δημήτρης Μάρης - Στα κάγκελα καλλιτέχνες και δημιουργοί για την απόφαση της κυρίας Μενδώνη - Το θέμα ανέδειξαν με εκτενή ρεπορτάζ η εφημερίδα «Αυγή» και η ιστοσελίδα tvxs.gr - Τον βιο και την πολιτεία του κ. Δημήτρη Μάρη την έχει αναδείξει με εκτενή ρεπορτάζ το Newsbomb.gr 

Με δημοσίευμα της η εφημερίδα «Αυγή», αποκάλυψε πριν λίγες μέρες, πως η υπουργός Πολιτισμού κυρία Μενδώνη εξουσιοδότησε την εταιρεία IP HUB Α.Ε, να λειτουργήσει ως νέα ΑΟΔ (Ανεξάρτητη Οντότητα Διαχείρισης).

Να λειτουργήσει δηλαδή περίπου όπως η «αμαρτωλή ΑΕΠΙ» που κατέρρευσε υπό τον κρότο του μεγάλου σκανδάλου για τα υπέρογκα ποσά με τα οποία αμειβόταν η οικογένεια Ξανθόπουλου, την ώρα που στη μισθοδοσία των δημιουργών δεν υπήρχε ίχνος διαφάνειας. «Μας ξαναγυρνούν σε εποχές αποικιοκρατίας του δικαιώματος» λένε δημιουργοί.

Το ρεπορτάζ της «Αυγής» έχει προκαλέσει σεισμό αφού όπως προκύπτει η έκδοση διαπιστωτικής πράξης από την υπουργό Πολιτισμού για τη δραστηριοποίηση της Ανώνυμης Εταιρείας IP HUB Α.Ε. ως Ανεξάρτητης Οντότητας Διαχείρισης (ΑΟΔ), έρχεται την ίδια ακριβώς ώρα που οι καλλιτέχνες και οι δημιουργοί αναμένουν εδώ και έξι μήνες την αδειοδότηση του δικού τους αυτοδιαχειριζόμενου οργανισμού συλλογικής διαχείρισης, της ΕΔΕΜ, αντιμετωπίζοντας μια σειρά από προσκόμματα από πλευράς υπουργείου Πολιτισμού.

Στο δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή» αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

«Η έδρα της ΑΟΔ εμφανίζεται στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας 62, στην ίδια διεύθυνση που δραστηριοποιείται και η εταιρεία παροχής λογιστικών υπηρεσιών του Κωνσταντίνου Νανόπουλου. Ο Κ. Νανόπουλος και η εταιρεία του στο παρελθόν είχαν απασχολήσει την κοινή γνώμη. Συγκεκριμένα, το 2012 είχε προκύψει μείζον πολιτικό και ηθικό ζήτημα, καθώς, ενώ ο ίδιος διατηρούσε τη συγκεκριμένη εταιρεία λογιστικών και φορολογικών υπηρεσιών σε ιδιώτες και επιχειρήσεις και διεκπεραίωσης υποθέσεών τους με την εφορία, ο πατέρας του Αντώνης ήταν γενικός διευθυντής Φορολογικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών και εκ της θέσεώς του είχε πρόσβαση σε απόρρητα φορολογικά στοιχεία πολιτών και επιχειρήσεων, αξιολογούσε και αποφάσιζε για ενέργειες του ελεγκτικού μηχανισμού. Στο καταστατικό της συγκεκριμένης ΑΟΔ εμφανίζεται μετοχικό κεφάλαιο 26.000 ευρώ. Ελπίζουμε η κυβέρνηση να μην παρουσιάσει όλη την υπόθεση ως μια επενδυτική δραστηριότητα»

Η είδηση, δεν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Εδώ και μήνες συζητιέται στον χώρο των δημιουργών το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας νέας ΑΕΠΙ. Μάλιστα ακούστηκαν κατά καιρούς διάφορα ονόματα όπως δύο ιδιοκτητών ομάδων, μίας μεγάλης δισκογραφικής εταιρείας, ακόμα και του ίδιου του Ξανθόπουλου τον οποίο φήμες ήθελαν να ξανά μπαίνει στο παιχνίδι, από μια άλλη πόρτα.

Σύμφωνα με το ρεπoρτάζ του Τvxs.gr, ο άνθρωπος που φαίνεται να βρίσκεται πίσω από τη νέα εταιρεία συνδέεται με τον επιχειρηματία Δημήτρη Μάρη.

Συγκεκριμένα ο κύριος Νανόπουλος είναι στενός συνεργάτης του επιχειρηματία, ιδιοκτήτη της 24 Media και συνιδιοκτήτη της Stoiximan.gr. Γεγονός που μάλλον επιβεβαιώνει και τις φήμες που κυκλοφορούν εδώ και έναν μήνα στον χώρο των δημιουργών, ότι ο εν λόγω επιχειρηματίας στοχεύει να μπει δυναμικά στον χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων.

Η εμπλοκή του γνωστού στοιχηματζή κύριου Δημήτρη Μάρη

Την ίδια ώρα εντείνονται οι φήμες και διάφορα δημοσιεύματα που φέρουν τον ιδιοκτήτη της IP HUB A.E. Κωνσταντίνο Νανόπουλο να είναι στενός συνεργάτης του επιχειρηματία Δημήτρη Μάρη, ιδιοκτήτη της 24 Media και συνιδιοκτήτη της Stoiximan.gr., όπως και άλλους επιχειρηματίες, να ετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν στον τομέα των πνευματικών δικαιωμάτων συμπεριλαμβανομένων του ιδιοκτήτη της «αμαρτωλής» ΑΕΠΙ και ιδιοκτητών δισκογραφικών εταιρειών.

Όπως αντιλαμβάνεστε αυτή η εξέλιξη περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα αφού είναι γνωστή η δράση και οι εκκρεμότητες του κ. Μάρη στο χώρο των στοιχηματικών εταιρειών, αλλά και οι αποτυχημένες προσπάθειές του στον χώρο του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου.

Για όσους δεν γνωρίζουν ή κάνουν ότι δεν γνωρίζουν δείτε ποιος είναι ο κ. Δημήτρης Μάρης. Διαβάστε τα σχετικά ρεπορτάζ:

Ο Δημήτρης Μάρης, η Μάλτα και οι «βαθιές αμαρτίες»

Ο Δημήτρης Μάρης, το «κρυφτούλι» με την Κύπρο και οι Ltd αγνώστου... πατρός

Δημήτρης Μάρης: Τα «παιχνιδάκια» στην Αυστρία, η Betkick και τα λογιστικά «φτιασιδώματα»

Ο Μάρης, το ξέπλυμα, τα 35 εκατ. και η «εξαφάνιση» της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων

Ο Μάρης, οι διαφημίσεις της Stoiximan Ltd και το «κοστούμι» της φοροδιαφυγής

Στα κάγκελα οι καλλιτέχνες και οι δημιουργοί

Από την πλευρά τους οι δημιουργοί κάνουν λόγο για «πόλεμο» αναφέροντας σε ανάρτηση του σωματείου ΑΣΜΑ 450+ ότι: «Δυστυχώς, ο πόλεμος για τον ευρωπαϊκό διαφανή οργανισμό μας, αντί να φτάσει σε αίσιο τέλος, τώρα ξεκινάει την πιο άγρια φάση του. Σύντομα οργανώνουμε μεγάλη συνέντευξη Τύπου, όπως όταν ιδρυθήκαμε. Και θα είναι μόνο η αρχή».

Οι δημιουργοί έχουν εξηγήσει πολλάκις γιατί δεν επιθυμούν νέα ΑΟΔ. Πέρα από την πικρή εμπειρία της ΑΕΠΙ, η Ανεξάρτητη Οντότητα Διαχείρισης είναι κερδοσκοπική και δεν ανήκει στα μέλη της, ενώ ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης πρέπει ή να ανήκει στα μέλη του ή να είναι μη κερδοσκοπικός. Επίσης με το νέο τροποποιημένο καταστατικό της CISAC (Διεθνής Ένωση Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης) δεν μπορεί να είναι μέλος της καμία ΑΟΔ πλέον. Οι ΑΟΔ μπορούν να πληρώσουν αδρά για να χρησιμοποιούν τα εργαλεία της, αλλά δεν μετέχουν στις διαδικασίες.

Eπιστολές Ξαρχάκου και Κραουνάκη

Το θέμα έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις και ήδη αρκετοί δημιουργοί έχουν αρχίσει να στέλνουν επιστολές διαμαρτυρίας.

Με επιστολή του, που αναρτήθηκε στις «Τυπολογίες» της ιστοσελίδας της εφημερίδας «Παρόν» και φέρει ημερομηνία 10.1.2020, ο Σταύρος Ξαρχάκος απευθύνει έκκληση στους δημιουργούς «και ιδίως τους εκπροσώπου των σωματείων των δημιουργών να συνεργαστούν από κοινού για τη δημιουργία ενιαίου οργανισμού παραμερίζοντας τις όποιες προσωπικές πικρίες, ανασφάλειες, εγωισμούς και επιδιώξεις».

«Διαφορετικά», όπως σημειώνει, «θα εξακολουθήσουμε να τρώμε τις σάρκες μας μέχρι να εξαντληθούμε τελείως και να καταλήξουμε πολύ αργότερα στη νομοτελειακή δημιουργία του ενιαίου οργανισμού, με πολύ χειρότερες συνθήκες και μεγαλύτερο κόστος». Εκφράζει δε την ελπίδα «την ύστατη στιγμή να πρυτανεύσουν η κοινή λογική και το ήθος».

Ο γνωστός συνθέτης σημειώνει πως «πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό ότι ιδρύθηκε νέος ιδιωτικός φορέας συλλογικής διαχείρισης για να διαχειριστεί στην Ελλάδα τα δικαιώματα των συνθετών και στιχουργών, Ελλήνων και ξένων» χαρακτηρίζοντας το γεγονός «ασύλληπτο μετά τα δεινά που έχουμε υποστεί οι Έλληνες δημιουργοί από τον προηγούμενο ιδιωτικό κερδοσκοπικό οργανισμό, την ΑΕΠΙ, και την καταστροφή που βιώνουμε από την πτώχευσή της, να εμφανίζεται ως λύση και πάλι ένας ιδιωτικός οργανισμός».

Καλεί δε τους συναδέλφους του «να αναλάβουμε τις ευθύνες μας», καθώς "δική μας ευθύνη ήταν η ανοχή επί δεκαετίες του καθεστώτος ΑΕΠΙ και δική μας ευθύνη είναι η αδυναμία συνεννόησης και σύμπνοιας για να φτιάξουμε τον οργανισμό μας. Εάν οι εκπρόσωποι των σωματείων, όλων των σωματείων, νοιάζονται πραγματικά για το συμφέρον των δημιουργών που εκπροσωπούν, θα έπρεπε όχι σήμερα, αλλά χθες, να έχουν κάτσει χωρίς προϋποθέσεις σε ένα τραπέζι που θα τους συμπεριλάβει όλους (δημιουργούς και εκδότες, Έλληνες και ξένους) και να σχεδιάσουν από μηδενική βάση:

Τη δημιουργία ενός οργανισμού με μια Γενική Συνέλευση, ένα Εποπτικό και ένα Διοικητικό Συμβούλιο εκλεγμένο από εμάς. Τη συγκέντρωση στον οργανισμό αυτό όποιων χρήσιμων περιουσιακών ή άλλων στοιχείων και άξιων ανθρώπινων πόρων διαθέτουν σήμερα η ΕΥΕΔ και η Αυτοδιαχείριση. Την επιλογή των καλύτερων επαγγελματιών που διαθέτει η αγορά για να διοικήσουν τον οργανισμό μας. Τη χρηματοδότηση από τα δικαιώματά μας της ανάπτυξης αυτού του οργανισμού. Τη στήριξη της Πολιτείας στο εγχείρημα".

Οι δημιουργοί βέβαια στην πλειονότητά τους έχουν ενωθεί υπέρ της ΕΔΕΜ και επιμένουν να ζητούν την αδειοδότησή της από το υπουργείο.

Επιστολή Κραουνάκη σε Μενδώνη

Σ' αυτή την κατεύθυνση ο Σταμάτης Κραουνάκης με ανοιχτή επιστολή του καλεί την υπουργό Πολιτισμού να ανοίξει τα χαρτιά της. Όπως αναφέρει:

"Παρ' όλες τις συνεχείς μας προσπάθειες για έναν αυτοδιαχειριζόμενο φορέα συλλογικής διαχείρισης των δικαιωμάτων μας, σύμφωνο με τα διεθνή πρότυπα, η δημοσιότητα της αναγγελίας της ΑΟΔ Νανόπουλου δημιούργησε ερωτηματικά και ανησυχία στους δημιουργούς - εργάτες του τραγουδιού την ίδια στιγμή που αναμένουν με αγωνία την πληρωμή των δικαιωμάτων του 2019 και επιτέλους την άδεια της ΕΔΕΜ, για την οποία δεσμευτήκατε κατ' επανάληψη και δημόσια ως ΥΠΠΟ.

Κυκλοφορεί ευρέως ότι αυτή η πρώτη ΑΟΔ, με έδρα την Ελλάδα, μετατοπίζει την ουσία και ότι έρχεται και επίσημη αναγγελία νέων ΑΟΔ, δισκογραφικής προέλευσης, με έτοιμους μηχανισμούς και ότι είναι θέμα ημερών η εμφάνισή τους στην ελληνική μουσική αγορά. Αν σκοπεύει η κυβέρνηση να μας διαλύσει η να μας υποδουλώσει υποχρεωτικά κάπου εκτός από την ανεξάρτητη διαχείριση των εαυτών μας και του έργου μας και προχωράει αυτό το σχέδιο οργανωμένα με το μαρτύριο του Κινέζου, καλό είναι να μας ενημερώσετε επίσημα για τους σκοπούς σας, το ταχύτερο. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι για ΟΛΑ".

Το εκλεγμένο Εποπτικό Συμβούλιο της ΕΥΕΔ θα συνεδριάσει αύριο με το Δ.Σ. της ΕΔΕΜ, ενώ την Πέμπτη αναμένεται να συναντηθεί με τον νέο επίτροπο της ΕΥΕΔ Θόδωρο Κωνσταντακόπουλο. Το υπουργείο Πολιτισμού από πλευράς του τηρεί σιγή ασυρμάτου.

Δεν είναι λίγοι οι δημιουργοί, που εξηγούσαν στο Τvxs.gr, πως ακόμα και η απόφαση της υπουργού να αναστείλει προσωρινά την άδεια του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης, Αυτοδιαχείριση στην ουσία στρώνει επίσης το χαλί για τους νέους επενδυτές. «Από την ημέρα που ανέλαβε η νέα κυβέρνηση, τέθηκαν σε καταστολή όλοι οι οργανισμοί προκειμένου να έρθουν οι νέοι σωτήρες» λένε χαρακτηριστικά, ενώ επιφυλάσσονται να μιλήσουν ονομαστικά μετά την απόφαση των συλλογικών τους οργάνων.