Κασόγκι: Τα φρικτά σενάρια, οι άγριες κραυγές και η εξαφάνιση του πτώματος σε μπανιέρα με οξύ (Vids)

Η εξαφάνιση του Σαουδάραβα αντιφρονούντα δημοσιογράφου Τζαμάλ Κασόγκι από…

ΦιλόΔημος: Νέες εντάξεις Πράξεων για συντήρηση σχολείων και παιδικές χαρές - Δείτε τον πίνακα

Νέες χρηματοδοτήσεις σε Δήμους της χώρας ύψους…

28η Οκτωβρίου: Ελεύθερη η είσοδος στο Μουσείο Ακρόπολης

Ανοιχτοί θα παραμείνουν την Κυριακή 28η Οκτωβρίου,…

Συντάξεις Νοεμβρίου 2018: Αυτές είναι οι ημερομηνίες πληρωμής για όλα τα Ταμεία

Συντάξεις - Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις:…

ΗΠΑ: Τους 30 έφτασαν οι νεκροί του τυφώνα Μάικλ

Τουλάχιστον 30 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους…

Κυβέρνηση: Η τροπολογία του υπουργού Επικρατείας θωρακίζει το τηλεοπτικό τοπίο

Κυβέρνηση: Η τροπολογία του υπουργού Επικρατείας θωρακίζει το τηλεοπτικό τοπίο

Στην τροπολογία του υπουργού Επικρατείας, Νίκου Παππά, «για τη θωράκιση του νέου τηλεοπτικού τοπίου» αναφέρονται κυβερνητικοί κύκλοι σημειώνοντας πως η τροπολογία Παππά αποβλέπει, στην κατοχύρωση της επένδυσης των υπερθεματιστών και την ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου.

Συγκεκριμένα, αναφέρουν πως η τροπολογία κατατέθηκε σήμερα (14/10) στη Βουλή και περιλαμβάνει τα εξής 6 σημεία:
 
1. "Ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για μετάδοση μη αδειοδοτημένου σήματος . Ίσχυαν μόνο για τον πάροχο δικτύου. (Digea). Τώρα επεκτείνονται και στον πάροχο περιεχομένου (κανάλι). Επίσης αυστηροποιούνται κάποιες από αυτές. Συγκεκριμένα.
 
- Ποινικές κυρώσεις: Φυλάκιση έως 12 μήνες. Χρηματική ποινή από 20.000 έως 1.5εκατ. Κατάσχεση εξοπλισμού. (για το κανάλι)
 
- Διοικητικές κυρώσεις: Σύσταση (με πρόστιμο 3 εκατ. εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση). Αναστολή ή ανάκληση της άδειας. (Αυτό προφανώς ισχύει για τον πάροχο αφού το κανάλι δεν θα έχει ούτως ή άλλως άδεια. Θα ισχύσει μελλοντικά, εφόσον θα υπάρξει και δεύτερος πάροχος).
 
Οι κυρώσεις θα ισχύσουν πέντε ημέρες μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης που θα καθορίζει οριστικά τους αδειούχους.
 
2. Η εκπομπή των αδειοδοτημένων σε σήμα υψηλής ευκρίνειας. Ο νόμος προβλέπει ότι οι αδειοδοτημένοι πρέπει να εκπέμψουν από την πρώτη στιγμή σε HD.
 
Η τροπολογία δίνει μεταβατική περίοδο, ως εξής:
 
- Οι αδειοδοτημένοι έχουν 6 μήνες προθεσμία να εκπέμψουν και σε σύστημα HD.
 
- Κατόπιν έχoυν 2 χρόνια περιθώριο να εκπέμπουν και σε HD και σε SD. (Standard Definition)
 
- Μετά την παρέλευση της διετίας, θα πρέπει να εκπέμπουν αποκλειστικά σε HD.
 
- Παράλληλα δίνεται διετής προθεσμία, μέχρι το παραγόμενο πρόγραμμα να είναι εξ αρχής σε HD.
 
3. Η διαφημιστική δαπάνη σε μη αδειοδοτημένο σταθμό δεν εκπίπτει.

Εδώ υπάρχει ερώτημα για το τι θα γίνει αν ένας σταθμός εκπέμπει χωρίς άδεια (οπότε η δαπάνη δεν εκπίπτει), αλλά ταυτόχρονα εκπέμπει και νόμιμα σε ψηφιακή πλατφόρμα (nova, ote tv κλπ- οπότε η δαπάνη εκπίπτει). Ο Τρύφων Αλεξιάδης έχει φτιάξει έναν μηχανισμό ελέγχου, για το ποιο κομμάτι της δαπάνης αντιστοιχεί σε μη αδειοδοτημένη και ποιο σε αδειοδοτημένη εκπομπή.
 
4. Βεβαίωση συμμόρφωσης των αδειδοτημένων με τις ρυθμίσεις του νόμου (κατανομή προσωπικού ανά κλάδο, αριθμός απασχολούμενων, εγκαταστάσεις κλπ).
 
Η αρμοδιότητα αυτή (του να βεβαιώνει ποιος είναι σύννομος) ανήκει στο ΕΣΡ. Μεταβιβάζεται στην ΓΓΕ, μέχρι να συγκροτηθεί το ΕΣΡ.
 
5. Περιορισμός της δικτύωσης μεταξύ περιφερειακών σταθμών. Ένας περιφερειακός σταθμός δικτυωμένος με πολλούς άλλους περιφερειακούς, μπορεί να λειτουργεί ντε φακτο ως σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας. Η τροπολογία περιορίζει την δικτύωση ως εξής:
 
- Κάθε περιφερειακός σταθμός μπορεί να διασυνδέεται μόνο με έναν άλλον περιφερειακό σταθμό.
 
- Η διασύνδεση δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τρεις ώρες ημερησίως.
 
6. Παράταση, για ένα τρίμηνο, της έναρξης ισχύος του νόμου για απευθείας τιμολόγηση του διαφημιζόμενου.
 
Ο νόμος αυτός φτιάχτηκε το καλοκαίρι του 2014, με στόχο να παρακάμψει τους ενδιάμεσους στην διαφήμιση (media shops). Δεν εφαρμόστηκε, καθώς η έναρξη ισχύος του έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις. Η τελευταία παράταση λήγει σε λίγο καιρό.
 
Ο λόγος που παρατείνεται για ένα τρίμηνο είναι ότι μέσα στο διάστημα αυτό, (έως τον Δεκέμβριο του 2016) θα έχει έρθει στην Βουλή ο νόμος για την ηλεκτρονική πλατφόρμα ηλεκτρονικών συναλλαγών. (Ένα ηλεκτρονικό «χρηματιστήριο», όπου ο καθενός, διαφανώς, θα αγοράζει και θα πουλάει διαφημιστικό χρόνο). Κρίνεται επομένως, περιττό, να αλλάξει τώρα το ισχύον καθεστώς, για να αλλάξει και πάλι μέσα στο επόμενο τρίμηνο, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά.