ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι μεγάλες εταιρείες και ο ρόλος τους στη «μετά – covid» κοινωνία: Τι έχει αλλάξει

Οι μεγάλες εταιρείες και ο ρόλος τους στη «μετά – covid» κοινωνία: Τι έχει αλλάξει

Η επίδραση της πανδημίας του νέου κορονοϊού υπήρξε παγκοσμίως «ιστορική». Για πρώτη φορά στα χρονικά, ο κόσμος βρέθηκε μπροστά σε μία απειλή από την οποία δεν μπόρεσε να ξεφύγει. Αντίθετα, η παγκόσμια κοινωνία αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει αυτόν τον «αόρατο εχθρό», όπως πολλοί τον ονόμασαν, με δραστικά, πρωτοφανή μέτρα, ειδικά όσον αφορά στις χώρες του δυτικού κόσμου. Η επιβολή του lockdown, η αλλαγή του τρόπου εργασίας από τη φυσική παρουσία στην τηλεργασία εν μία νυκτί, ο περιορισμός της κυκλοφορίας, ήταν αδιανόητες σκέψεις πριν τον Ιανουάριο του 2020. Ακόμα και όταν τέτοιου είδους μέτρα ελήφθησαν αρχικά από την κυβέρνηση της Κίνας, οι περισσότεροι θεωρήσαμε ότι είναι «ακραία» και ότι «δεν μας αφορούν».

Οι ακραίες καταστάσεις, όπως αποδείχτηκε όμως, απαιτούν ακραία μέτρα κι έτσι αυτή η πραγματικότητα «μεταφέρθηκε» πολύ σύντομα από την Κίνα, σε σχεδόν ολόκληρη την Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, τις ΗΠΑ και τώρα τη Νότια Αμερική, που ακόμα μαστίζεται από τη νόσο COVID-19. Οι δημόσιες υπηρεσίες «έκλεισαν», οι πολίτες κυκλοφορούσαν υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, οι επιχειρήσεις αναμόρφωσαν τη λειτουργία τους αποφασιστικά και άμεσα. Αυτού του είδους την πραγματικότητα ζήσαμε και στην Ελλάδα, επί σχεδόν τρεις μήνες, αλλά και στα περισσότερα δυτικά κράτη.

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη εν μέσω πανδημίας

Οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, ειδικά οι μεγάλες εταιρείες και οι οργανισμοί παγκοσμίως, χρειάστηκε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα με ταχύτητα και ευελιξία. Χρειάστηκε επίσης να αποδείξουν ότι σε αυτή την πρωτοφανούς δυσκολίας κρίσιμη στιγμή για την κοινωνία, ήταν δίπλα της με ουσιαστικό τρόπο και ανακουφιστικά μέτρα. Ήταν η ώρα που χρειάστηκε να αποδείξουν ότι ο όρος «εταιρική κοινωνική ευθύνη (CSR)» είχε κεντρικό ρόλο στις δραστηριότητές τους. Πράγματι, το 2020 έχει ήδη καταγραφεί ως μια νέα εποχή για την εταιρική κοινωνική ευθύνη – ανεξαρτήτως του πόσο αυτή θα διαρκέσει.

Στη σύγχρονη – προ-covid – πραγματικότητα, οι επιχειρήσεις ενέτασσαν την εταιρική κοινωνική ευθύνη στη λειτουργία τους, ώστε να ισορροπούν με τον καλύτερο τρόπο την οικονομική, την κοινωνική, τη δεοντολογική και την περιβαλλοντική τους επίδραση. Για τις υγιείς επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, λειτουργούσε ως ένας από τους πιο δυναμικούς και απαιτητικούς τομείς της δραστηριότητάς τους, με συνεχείς ενέργειες και διαρκή παρουσία, τόσο σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας, όσο και σε κρατικό επίπεδο, εφόσον επρόκειτο για επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας για μία χώρα.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο υποχρεώθηκαν να αλλάξουν την πολιτική τους και τον τρόπο εργασίας των εργαζομένων τους, με βάση αυτή τη φορά την απομακρυσμένη εργασία. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, αυτό έγινε με τρόπο που βοήθησε τις εργασιακές ομάδες να δουλέψουν πιο έξυπνα, ανέδειξε νέα εργαλεία που αξιοποιήθηκαν άμεσα, ενώ, είναι γενική η παραδοχή πως διευκόλυνε τη γονική μέριμνα και έριξε φως στην ισότιμη πρόσβαση στην τεχνολογία και τους πόρους, οδηγώντας σε νέες πολιτικές και οφέλη για τους εργαζόμενους.

Διαβάστε περισσότερα στο Cnn.gr