ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αισχροκέρδεια στα καύσιμα: Οι διεθνείς τιμές έπεσαν κατά 12,7% αλλά στις αντλίες κατά... 1 σεντς

Αισχροκέρδεια στα καύσιμα: Οι διεθνείς τιμές έπεσαν κατά 12,7% αλλά στις αντλίες κατά... 1 σεντς

Άλυτο φαίνεται το πρόβλημα της αισχροκέρδειας στα καύσιμα, αφού όταν οι διεθνείς τιμές ανεβαίνουν αυτό γίνεται αντιληπτό την επόμενη μέρα στα ελληνικά βενζινάδικα, ενώ όταν αντίστοιχα πέφτουν, τότε... για κάποιον «μαγικό» λόγο, παραμένουν υψηλές...

Τους τελευταίους δύο μήνες η τιμή της βενζίνης πέφτει διαρκώς, καθώς μειώνεται η τιμή του βαρελιού πετρελαίου και ενώ η ενεργειακή κρίση του χειμώνα, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, φαίνεται ότι αποτελεί οριστικά παρελθόν.

Ωστόσο, ένα φαινόμενο που παρατηρούμε διαρκώς στη χώρα μας, συμβαίνει και αυτό το διάστημα, με τις απορίες των οδηγών και των καταναλωτών να είναι εύλογες και τους ειδικούς να κάνουν λόγο για αισχροκέρδεια την οποία αδυνατεί το κράτος να αντιμετωπίσει.

Στο ρεπορτάζ του OPEN αποδεικνύεται του λόγου το αληθές: Στις 25/1 η τιμή του πετρελαίου ανερχόταν στα 86 δολάρια το βαρέλι. Στις 23/3, δύο μήνες μετά, είχε πέσει στα 75 δολάρια, δηλαδή μια πτώση της τάξης του 12,7%.

Αυτή η πτώση όμως δεν ίσχυσε για την τσέπη του οδηγού. Ενώ η τιμή αμόλυβδης στις 25/1 και με την υψηλότερη τιμή του βαρελιού ανερχόταν στο 1,909 ευρώ το λίτρο, τώρα κυμαίνεται στο 1,894, δηλαδή μιλάμε για μια αμελητέα πτώση κατά 0,78% ή κατά 1,5 σεντς!

Πρόκειται για το φαινόμενο της «ρουκέτας και του φτερού» όπως χαρακτηριστικά το λένε οικονομολόγοι, δηλαδή όταν οι διεθνείς τιμές ανεβαίνουν, η τιμή της βενζίνης στη χώρα μας ακολουθεί σαν... ρουκέτα, ενώ όταν αντίστοιχα πέφτουν, στη χώρα μας η πτώση έχει την ταχύτητα του... φτερού.

Η επιτροπή ανταγωνισμού ερευνά αυτό το φαινόμενο από το περασμένο καλοκαίρι, αλλά... πόρισμα δεν έχουμε δει ακόμα.

Δείτε το ρεπορτάζ:

Σημειώνεται ότι παράπονα έχουν και οδηγοί με αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο. Συγκεκριμένα, πριν τον πόλεμο της Ουκρανίας, η τιμή στα πρατήρια κυμαινόταν στα 0,83 σεντς το κυβικό. Στην κορύφωση της ενεργειακής κρίσης η τιμή αυτή υπερδιπλασιάστηκε και έφτασε το 1,75 ευρώ, και θα ήταν ακόμα υψηλότερη αν δεν είχε επιδοτηθεί τότε το συγκεκριμένο καύσιμο από το κράτος.

Σήμερα, και παρά τη ραγδαία διεθνή πτώση της τιμής του φυσικού αερίου στα... προπολεμικά επίπεδα περίπου, οι οδηγοί των οχημάτων με CNG γεμίζουν με τι τιμή το 1,16 ευρώ το κυβικό, κόστος δηλαδή κατά 40% περίπου υψηλότερο από πριν.