Τα 9 «υπέρ» της εργασιακής εφεδρείας

Τα 9 «υπέρ» της εργασιακής εφεδρείας
Στο θέμα της εργασιακής εφεδρείας επανήλθε σήμερα ο εκπρόσωπος Tύπου της ΝΔ, Γιάννης Μιχελάκης...

Στο θέμα της εργασιακής εφεδρείας επανήλθε σήμερα ο εκπρόσωπος Tύπου της ΝΔ, Γιάννης Μιχελάκης, παρουσιάζοντας την "γαλάζια" πρόταση αναλυτικά απέναντι στην απειλή μαζικών απολύσεων και έγινε δεκτή από την τρόικα.

«Η ανάγκη για τη μείωση των δαπανών του δημοσίου τομέα δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί με την αιφνίδια απόλυση χιλιάδων εργαζομένων, που από τη μια στιγμή στην άλλη κινδυνεύουν να βρεθούν στην ανεργία και στην έσχατη απόγνωση. Η μέριμνα για τους ανθρώπους αυτούς αποτελεί υποχρέωση μιας δημοκρατικής πολιτείας», σημείωσε απαριθμώντας τις 9 θετικές συνέπειες της:

Πρώτον: Ο εργαζόμενος που μπαίνει σε εργασιακή εφεδρεία παίρνει μόνο τις βασικές αποδοχές, χωρίς υπερεργασία, υπερωρίες, επιδόματα, κ.λπ.

Δεύτερον: Τα Ασφαλιστικά Ταμεία δεν χάνουν τις εισφορές, όπως θα γινόταν σε περίπτωση απολύσεων.

Τρίτον: Το Δημόσιο δεν επιβαρύνεται με τα επιδόματα ανεργίας, που θα κατέβαλλε σε περίπτωση απολύσεων.

Τέταρτον: Το Δημόσιο εξοικονομεί και το λεγόμενο μη μισθολογικό – λειτουργικό κόστος, που φθάνει σχεδόν το 25% του κόστους λειτουργίας ενός Οργανισμού (ενοίκια κτηρίων, θέρμανση, τηλέφωνα, ρεύμα, κόστος καθαριότητας, λειτουργικά κ.λπ.).

Πέμπτον: Η οικονομία βγαίνει κερδισμένη, αφού ο μισθός που παίρνουν όσοι περνούν σε εργασιακή εφεδρεία περνά στην πραγματική οικονομία μέσω της κατανάλωσης από την οποία και το Δημόσιο έχει έσοδα φόρων κ.λ.π.

Έκτον: Δεν πετιούνται στην κοινωνία επιπλέον στρατιές ανέργων και μάλιστα σε μια τόσο δύσκολη περίοδο, όπου η ανεργία έχει ξεπεράσει κάθε αρνητικό προηγούμενο.

Έβδομον: Είναι λογικό πολλοί από αυτούς -ιδιαίτερα οι νεώτεροι- να προσπαθήσουν να βρουν κάπου αλλού δουλειά για να καλύψουν τη διαφορά εισοδήματος που θα προκύψει στην τσέπη τους. Άρα, αντίστοιχα, θα μειωθεί η δημόσια δαπάνη για την εργασιακή εφεδρεία.

Όγδοον: Υπάρχουν ευρωπαϊκά προγράμματα επιμόρφωσης σε νέες δεξιότητες που θα μπορούσαν και το συνολικό κόστος της δημόσιας επιβάρυνσης να ελαφρύνουν και την επαγγελματική επανένταξη να διευκολύνουν.

Ένατον: Για εκείνους που βρίσκονται κοντά στη σύνταξη το κόστος από την εργασιακή εφεδρεία θα είναι μικρότερο από το κόστος της αποζημίωσης λόγω απόλυσης.

Η εξειδίκευση της πρότασης της Νέας Δημοκρατίας

Σύμφωνα με τα όσα εξειδίκευσε για πρώτη φορά σήμερα ο Γιάννης Μιχελάκης, η εφαρμογή του θεσμού ανάλογα με την ηλικία των προσώπων που μπαίνουν σε εργασιακή εφεδρεία, θα έχει ως εξής:

• Για όσους είναι πάνω από τα 50 προτείνεται εφεδρεία με το βασικό μισθό ως τη σύνταξη εκτός κι αν βρει δουλειά αλλού.
• Για όσους είναι από τα 40-50 δύο τριετίες και
• Για όσους είναι από τα 30-40 μια τριετία.

Για τις δυο τελευταίες κατηγορίες, τα όρια εφεδρείας θα ισχύουν, αν υιοθετηθεί αυτή η πρόταση, εφόσον στο μεταξύ υπάρχει ανάκαμψη, δημιουργούνται θέσεις εργασίας και μπορούν να τις διεκδικήσουν. Σε αντίθετη περίπτωση, τα όρια εφεδρείας θα παρατείνονται.

Η ΝΔ εκτιμά έτσι ότι μπορεί να πετύχει ταχύτερη μείωση προσωπικού και ελλείμματος σε σύγκριση με την άμεση απόλυση ενώ αν λάβουμε υπόψη το συνολικό κόστος της ανεργίας, η τριετία επιτρέπει επαρκή χρόνο μαθητείας για μετάταξη.

«Εάν ο θεσμός περιοριστεί στον ένα χρόνο, ουσιαστικά στέλνουμε τον εργαζόμενο σε ανεργία από τώρα. Για παράδειγμα, ένας 30ρης σιδηροδρομικός που πάει στην εφεδρεία μπορεί σε τρία χρόνια να βγει τεχνικός κομπιούτερ ή νοσηλευτής, αν πάει σε πρόγραμμα επιμόρφωσης από τώρα. Σε ένα χρόνο δεν μπορεί», εξήγησε ο Γιάννης Μιχελάκης.

Για τα ταξί

«Επειδή γίνεται πολύς λόγος για συναίνεση. Με ποιόν η κυβέρνηση ζητά να συναινέσουμε; Με τον κύριο Ρέππα ή τον κύριο Ραγκούση;», διερωτήθηκε καυστικά ο εκπρόσωπος της ΝΔ και κάνοντας λόγο για κυβέρνηση σκορποχώρι, πρόσθεσε πως μετά τον ανασχηματισμό, συμβαίνει κάτι ακόμη χειρότερο: «Ο ένας γκρεμίζει όσα έχτιζε ο άλλος».

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων κ. Γ. Ραγκούσης που ακυρώνει ετσιθελικά και χωρίς καμία συνεννόηση με κανένα όσα συμφώνησε και προωθούσε, ως προς την απελευθέρωση των «ταξί», ο προκάτοχός του κ. Δ. Ρέππας. Θυμίζω ότι ο κ. Δ. Ρέππας, ύστερα από διαβούλευση με τον ενδιαφερόμενο κλάδο, είχε στείλει προς επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο ρυθμίζονταν οι όροι απελευθέρωσης των «ταξί». Ο σημερινός αρμόδιος υπουργός, ο κ. Γ. Ραγκούσης αρνείται την υπογραφή του και ανατρέπει την πολιτική που εφάρμοζε ο προηγούμενος υπουργός», είπε και διερωτήθηκε αν ο κ. Ραγκούσης, «ο οποίος -υποτίθεται- είχε και την ευθύνη συντονισμού του κυβερνητικού έργου, δεν ήξερε τι κάνει ο Ρέππας; Υπάρχει κυβερνητική πολιτική ή κάθε Υπουργός πειραματίζεται κατά το δοκούν και κατά περίσταση, εμπαίζοντας τους πάντες; Υπάρχει κυβερνητική συνέχεια και συνέπεια;».

Ο κ. Μιχελάκης, υπογράμμισε ότι διαφωνεί κάθετα με τον κύριο Ραγκούση, αρνήθηκε να σχολιάσει τον χαρακτηρισμό «φιλέλληνας», που απέδωσε ο Ευάγγελος Βενιζέλος στον επικεφαλής του Γιούρογκρουπ, Ζαν Κλοντ-Γιούνκερ ενώ όσον αφορά το ζήτημα των εφημεριδοπωλών, επανέλαβε πως κανένας δεν μπορεί να παρεμποδίζει αυθαίρετα και παράνομα την διακίνησή των εφημερίδων.