ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Κριστιάνο Ρονάλντο: Ο σταρ - «χρυσωρυχείο» που γράφει ιστορία (και) στο Instagram

Κριστιάνο Ρονάλντο
Instagram

Ο Κριστιάνο Ρονάλντο κατέκτησε άλλη μια κορυφή στην καριέρα του – Αυτή τη φορά βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας με τις «ακριβότερες» αναρτήσεις στο Instagram

Ο Κριστιάνο Ρονάλντο έχει συνηθίσει στο να φιγουράρει το όνομά του στις λίστες των κορυφαίων – τις περισσότερες φορές, δε, και στην κορυφή τους.

Είναι ο μοναδικός ποδοσφαιριστής που έχει ολοκληρώσει δύο μεταγραφές αξίας περίπου 100 εκατ. δολαρίων η καθεμία (το 2009 από την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ στη Ρεάλ Μαδρίτης και το 2015 από τη Ρεάλ Μαδρίτης στη Γιουβέντους), ο μοναδικός με περισσότερους από 300 εκατ. followers στο Instagram και από φέτος είναι ο κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία των Ευρωπαϊκών Πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου (αφήνοντας πίσω του τον μεγάλο Μισέλ Πλατινί).

Οπότε μάλλον σαν κάτι αναμενόμενο θα πρέπει να θεωρείται το γεγονός ότι εδώ και λίγα 24ωρα είναι ο σταρ με τις «ακριβότερες» αναρτήσεις στο Instagram και ο πρώτος ποδοσφαιριστής που πετυχαίνει κάτι τέτοιο από τότε που καταγράφονται τέτοιες λίστες στις οποίες συνήθως κυριαρχούν διασημότητες από τις ΗΠΑ (από reality shows, κινηματογράφο και μουσική).

Το «άλμα» των τελευταίων 12 μηνών

Σύμφωνα με το HopperHQ.com κάθε ανάρτηση του CR7 στο Instagram που αφορά κάποιο προϊόν «χρεώνεται» για 1,6 εκατομμύρια δολάρια.

Τι κι αν ο Πορτογάλος επιθετικός «τα βάζει» με οικονομικά μεγαθήρια όπως η Coca – Cola, μπουκάλι της οποίας δεν δίστασε να απομακρύνει από μπροστά του σε συνέντευξή τύπου στο EURO2020, o Κριστιάνο Ρονάλντο είναι πλέον ο «βασιλιάς» των influencer σε μια λίστα που περιλαμβάνει σταρ όπως ο ηθοποιός Ντουέιν «the Rock» Τζόνσον και η Αριάνα Γκράντε.

Ο επιθετικός της Γιουβέντους κατάφερε, μάλιστα, να φτάσει σε αυτή την «κορυφή» διπλασιάζοντας μέσα σε έναν χρόνο την «ταρίφα». Συγκεκριμένα το 2019 κάθε εταιρεία που θα ήθελε ο Κριστιάνο Ρονάλντο να προωθήσει ένα προϊόν της γνώριζε ότι θα της «κόστιζε» περίπου 889.000/ανάρτηση. Με το «άλμα» των τελευταίων 12 μηνών ο CR7, ο οποίος ποτέ δεν συμβιβάζεται με κάτι λιγότερο από την πρωτιά, βρέθηκε από την 3η στην 1η θέση της σχετικής λίστας αφήνοντας πίσω του τον Τζόνσον και την celebrity Κάιλι Τζένερ.

Καλύτερος μισθός και από αυτόν της Γιουβέντους

Οι επιδόσεις αυτές έχουν καταφέρει, μάλιστα, να αφήνουν περισσότερα στον τραπεζικό του λογαριασμό από ό,τι ο μισθός του στη Γιουβέντους. Οι μελετητές των social media μέτρησαν ότι οι μόνο οι αναρτήσεις από το Instagram κάνουν πλουσιότερο κατά 40 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο τον Κριστιάνο Ρονάλντο, ποσό πολύ υψηλότερο από αυτό που του καταθέτουν οι «μπιανκονέρι» καθώς η δημοφιλία του Πορτογάλου σούπερ σταρ εκτοξεύτηκε την περίοδο της πανδημίας.

Οι 125 εκατομμύρια followers που προστέθηκαν στον λογαριασμό του στο Instagram από την αρχή του 2020 τον έχουν φέρει στην «κορυφή του Ολύμπου» για το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης καθώς πλέον αριθμεί περισσότερους από 300 εκατομμύρια fans, τριπλασιάζοντας, δηλαδή, μέσα σε τέσσερα χρόνια το νούμερο αυτό καθώς το 2017 (σ.σ. όταν και συντάχθηκε για πρώτη φορά η λίστα των «πλουσίων» του Instagram) ήταν (μόλις) στους 100 εκατομμύρια followers.

Ανάμεσα στα προϊόντα που προωθεί ο μεγάλος Πορτογάλος στο Instagram βρίσκεται σαμπουάν κατά της πιτυρίδας με παραγωγές που ξεκινούν από το επίπεδο της τηλεοπτικής παραγωγής και φτάνουν μέχρι και σε «ερασιτεχνικά» βίντεο που περιλαμβάνουν συμβουλές του τύπου «το να κρατάω το κεφάλι μου καθαρό με βοηθάει να είμαι στην κορυφή του παιχνιδιού».

Αν, δε, προσθέσουμε τους followers του Κριστιάνο Ρονάλντο σε Instagram, Facebook και Twitter η «δεξαμενή» των δυνητικών πελατών – δέλεαρ για μια εμπορική ανάρτηση ξεπερνάει αυτή των 550 εκατομμυρίων.

«Με την έναρξη του EURO2020 και ορισμένες αμφιλεγόμενες κινήσεις μάρκετινγκ τις τελευταίες εβδομάδες ο Κριστιάνο Ρονάλντο "εκτοξεύτηκε"» εξήγησε ο συνιδρυτής του HopperHQ.com, Μάικ Μπάνταρ, της ιστοσελίδας, δηλαδή, που καταρτίζει την (ανεπίσημη) λίστα των πιο προσοδοφόρων διασημοτήτων στο Instagram.

Οι αντίπαλοι και ο... κορονοϊός

Στην 10αδα του 2021 κανείς συναντά μόλις άλλον έναν ποδοσφαιριστή: Τον μεγάλο αντίπαλο του Κριστιάνο Ρονάλντο, τον Λιονέλ Μέσι ο οποίος εκτιμάται ότι χρεώνει σχεδόν 1,2 εκατομμύρια δολάρια την κάθε εμπορική ανάρτηση.

Στις έξι από τις υπόλοιπες οχτώ θέσεις συναντά κανείς γυναίκες – ανάμεσά τους η Κιμ Καρντάσιαν, η Μπιγιονσέ, η Αριάνα Γκράντε και η Σελένα Γκόμεζ.

Αθροιστικά, δε, το ποσό που θα χρειαζόταν κάποιος για μια ανάρτηση και από τις 10 διασημότητες μαζί της σχετικής λίστας αυξήθηκε σημαντικά το 2020 λόγω της παράλληλης αύξησης των διαδικτυακών αναζητήσεων ως αντίδοτο της βαρεμάρας από την καραντίνα που επέβαλε η πανδημία του κορονοϊού.

Χαρακτηριστικά της τάσης αυτής τα παραδείγματα του Ντουέιν Τζόνσον, ο οποίος είδε την «τιμή» να αυξάνεται κατά 500.000 δολάρια (σ.σ. ο συγκεκριμένος ηθοποιός ήταν ο υψηλότερα αμειβόμενος το 2020 βάσει της λίστας του Forbes με 87,5 εκατ. δολάρια), κα της Κιμ Καρντάσιαν η αύξηση για την οποία ήταν ακόμα μεγαλύτερη, της τάξης, δηλαδή, των 560.000 δολαρίων.

Ο Ντουέιν Τζόνσον «νοικιάζεται» από φίρμες όπως η Teremana Tequila, η Σελένα Γκόμεζ συνεργάζεται από την εκπαιδευτική εταιρεία XQ America, η Μπιγιονσέ προωθεί την Adidas και η Κάιλι Τζένερ έχει συμφωνίες με την εταιρεία προϊόντων μέικ απ Moon και αθλητικών ρούχων Alo Yoga.

«Καθώς ο κορονοϊός συνεχίζει να επηρεάζει τις ζωές μας φαίνεται ότι το Instagram είναι ένα από τα λίγα μέρη που δεν επηρεάζονται αρνητικά από την πανδημία. Καθώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα χρησιμοποιείται περισσότερο από ποτέ είναι αναμενόμενο να κορυφωθούν και τα κέρδη. Με τους αριθμούς των followers να αυξάνεται και την καθαρή απήχηση που έχει κάθε ανάρτηση μόνο παράξενο δεν είναι που έχει γίνει τόσο πολύτιμο το περιεχόμενο των αναρτήσεων αυτών των διασημοτήτων» εξηγεί ο Μπάνταρ.

Ρυθμιστικές αρχές ανά τον κόσμο, πάντως, πιέζουν τους σταρ να είναι τελείως ξεκάθαροι ως προς το ποια ανάρτησή τους είναι εμπορική και ποια όχι με τον Κριστιάνο Ρονάλντο να ακολουθεί πιστά τον κανόνα αυτό βάζοντας την «ταμπέλα» της «πληρωμένης συνεργασίας». Στη Βρετανία, αντίθετα, τον Μάρτιο εντοπίστηκαν 122 influencers να μην ακολουθούν τον συγκεκριμένο κανόνα με το 1/3 των αναρτήσεων να «κρύβει» τον εμπορικό σκοπό του με την βρετανική ρυθμιστική αρχή να απειλεί με διαγραφές των συγκεκριμένων posts.

Η λίστα

Το Top 10 του HopperHQ που προκύπτει από την ανάλυση στοιχείων όπως η μέση απήχηση και η συχνότητα των αναρτήσεων αλλά και μεταβλητών όπως ο αριθμός των followers, για το 2021 περιλαμβάνει:

  1. Κριστιάνο Ρονάλντο 1,6 εκατ. δολάρια ανά ανάρτηση
  2. Ντουέιν Τζόνσον 1,52 εκατ. δολάρια ανά ανάρτηση
  3. Αριάνα Γκράντε 1,51 εκατ. δολάρια ανά ανάρτηση
  4. Κάιλι Τζένερ 1,49 εκατ. δολάρια ανά ανάρτηση
  5. Σελένα Γκόμεζ 1,46 εκατ. δολάρια ανά ανάρτηση
  6. Κιμ Καρντάσιαν 1,41 εκατ. δολάρια ανά ανάρτηση
  7. Λιονέλ Μέσι 1,16 εκατ. δολάρια ανά ανάρτηση
  8. Μπιγιονσέ 1,14 εκατ. δολάρια
  9. Τζάστιν Μπίμπερ 1,1 εκατ. δολάρια
  10. Κένταλ Τζένερ 1,05 εκατ. δολάρια

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.