ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κώστας Αχ. Καραμανλής στο Newsbomb.gr: Ο ΣΥΡΙΖΑ επί 5 χρόνια δεν έφερε ούτε ένα νέο λεωφορείο

Κώστας Αχ. Καραμανλής στο Newsbomb.gr: Ο ΣΥΡΙΖΑ επί 5 χρόνια δεν έφερε ούτε ένα νέο λεωφορείο
INTIME NEWS

Για τις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, την αντιμετώπιση του κορονοϊού σε συνάρτηση με τον τουρισμό, την αντιπαράθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ για το νερό και τα ΜΜΜ αλλά και τις πρόσφατες ανακοινώσεις για την ηλεκτροκίνηση, μίλησε ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Αχ. Καραμανλής. - Συνέντευξη στον Γιώργο Μιχαηλίδη

Το Newsbomb.gr συνάντησε -διαδικτυακά- τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, λίγα 24ωρα μετά τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τα κίνητρα αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να σημειώνει χαρακτηριστικά πως «ηλεκτροκίνηση από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε προτεραιότητα για εμάς».

Την ίδια ώρα απαντώντας σε ερώτημα του Newsbomb.gr σχετικά με την λεπτή ισορροπία μεταξύ της προστασίας της δημόσιας υγείας και της επανεκκίνησης της οικονομίας αναφέρει πως «αυτή τη στιγμή, καλούμαστε να κρατήσουμε μια αναγκαία ισορροπία. Ανάμεσα στον τουρισμό που έχει ανάγκη η οικονομία μας και την προστασία της δημόσιας υγείας που αποδεδειγμένα θέτουμε σε απόλυτη προτεραιότητα. Δεν είναι εύκολο, αλλά πιστεύω ότι προχωρώντας με προσεκτικά βήματα θα τα καταφέρουμε».

Παράλληλα ο αρμόδιος υπουργός σχολιάζει την συμπεριφορά των πολιτών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και την μέχρι τώρα αντίδραση της Πολιτείας τονίζοντας πως τις τελευταίες ημέρες οι έλεγχοι έχουν γίνει ακόμη πιο εντατικοί.

«Οι περισσότεροι επιβάτες εξακολουθούν να φορούν μάσκα, αλλά βλέπουμε μια μικρή αλλά αυξανόμενη μερίδα να αμελεί το μέτρο» αναφέρει. Απευθύνει έκκληση μάλιστα σε όλους, λέγοντας πως «στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου πολλές φορές είναι αντικειμενικά αδύνατη η τήρηση αποστάσεων, πρέπει να φοράμε πάντα μάσκα».

Ο κ. Καραμανλής εξαπολύει επίσης επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ για την αντιπολιτευτική του τακτική και τα fake news όσον αφορά στην «ιδιωτικοποίηση του νερού» -όπως λέει η Κουμουνδούρου- και την κρικτική για τα ΜΜΜ τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «η προηγούμενη κυβέρνηση, επί 5 χρόνια δεν έφερε ούτε ένα καινούργιο λεωφορείο. Δεν ξεκίνησε καν έναν σωστό διαγωνισμό για αυτό το θέμα, δεν άφησε πίσω της απολύτως τίποτα…».

Ολόκληρη η συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή στο Newsbomb.gr

• Οι έλεγχοι στα ΜΜΜ είναι εντατικοί εδώ και λίγες μέρες. Οι πολίτες τηρούν τα μέτρα προστασίας;

Πράγματι αποφασίσαμε τις τελευταίες μέρες οι έλεγχοι να γίνουν ακόμα πιο εντατικοί. Ιδίως για τη χρήση μάσκας. Γιατί ναι μεν οι περισσότεροι επιβάτες εξακολουθούν να φορούν, αλλά βλέπουμε μια μικρή αλλά αυξανόμενη μερίδα να αμελεί το μέτρο, όπως συμβαίνει και σε άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις.

Ας το ξεκαθαρίσουμε για άλλη μια φορά λοιπόν: Ιδίως στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου πολλές φορές είναι αντικειμενικά αδύνατη η τήρηση αποστάσεων, πρέπει να φοράμε πάντα μάσκα. Κι αυτό δεν το λέμε με διάθεση τιμωρίας, αλλά με διάθεση προστασίας. Καμία χαλάρωση δεν επιτρέπεται να υπάρξει. Για το καλό όλων μας. Τα έχουμε πάει σπουδαία ως χώρα μέχρι τώρα με τον κορονοϊό, αλλά η πανδημία δεν έχει λήξει. Και βλέπετε ότι αυτή ακριβώς είναι και η λογική της κυβέρνησης συνολικά.

Ένας από τους βασικότερους λόγους που η Ελλάδα τα πήγε καλά σε αυτή την κρίση, είναι ότι δεν κάναμε στο κάθε Υπουργείο του κεφαλιού μας. Υπήρχε ένα συνολικό σχέδιο, το οποίο βασιζόταν στις εισηγήσεις των ειδικών επιστημόνων και, βέβαια, έφερε την προσωπική σφραγίδα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Έτσι συνεχίζουμε και τώρα. Επενδύοντας στον πιο κρίσιμο παράγοντα, την ανταπόκριση των πολιτών.

Για να είμαστε αντικειμενικοί, πάντως, νομίζω ότι συνολικά η εικόνα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχει θετικό πρόσημο. Και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Τα δρομολόγια γίνονται με τη μεγαλύτερη δυνατή συχνότητα, αυτή την εβδομάδα μάλιστα έγιναν ακόμα πιο πυκνά στο Μετρό. Οι βοηθοί επιβατών διευκολύνουν ουσιαστικά την κατάσταση, γι’ αυτό αποφασίσαμε και συνεχίζουν και τον Ιούνιο.

Η Αστυνομία βοηθάει πολύ επίσης. Το προσωπικό είναι εξοπλισμένο με τα αναγκαία μέσα ατομικής προστασίας και, βέβαια, απολυμάνσεις γίνονται παντού εντατικά. Είμαστε συνεχώς από πάνω για να παρακολουθούμε την κατάσταση και όπου χρειαστεί παρεμβαίνουμε για να γίνει το καλύτερο δυνατό. Και επιπλέον, όπως ξέρετε, ως ελάχιστη στήριξη στο επιβατικό κοινό, εδώ και λίγες μέρες έχει μειωθεί η τιμή του εισιτηρίου.

• Παρά το γεγονός πως η χώρα έχει ανάγκη την ένεση ρευστότητας από τον Τουρισμό, υπάρχει ανησυχία και ήδη έχουν εντοπιστεί εισαγόμενα κρούσματα. Πόσο εντατικοί είναι οι έλεγχοι των πτήσεων;

Στην παρούσα φάση γίνονται έλεγχοι σε όλους, στην επόμενη φάση, σύμφωνα με την εισήγηση των επιστημόνων, θα γίνονται δειγματοληπτικά σε ορισμένους επιβάτες των πτήσεων.

Να είστε σίγουρος, κύριε Μιχαηλίδη, ότι η κυβέρνηση δεν παίρνει αποφάσεις βιαστικά και αβασάνιστα. Αντιθέτως, ο Πρωθυπουργός αποφασίζει μετά από ενδελεχή προβληματισμό και με βάση πάντα, όπως σας είπα, τις οδηγίες των ειδικών.

Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, καλούμαστε να κρατήσουμε μια αναγκαία ισορροπία. Ανάμεσα στον τουρισμό που έχει ανάγκη η οικονομία μας και την προστασία της δημόσιας υγείας που αποδεδειγμένα θέτουμε σε απόλυτη προτεραιότητα. Δεν είναι εύκολο, αλλά πιστεύω ότι προχωρώντας με προσεκτικά βήματα θα τα καταφέρουμε.

Όπως ξέρετε, άλλωστε, και σε αυτό το επίπεδο ήμασταν από τις πρώτες χώρες που έλαβαν μέτρα. Δεν περιμέναμε, δράσαμε άμεσα και από τότε παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις, παρεμβαίνουμε όπου χρειαστεί και βέβαια ακούμε τους ειδικούς και εφαρμόζουμε τις οδηγίες τους.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής

• Τα τελευταία 24ωρα προέκυψε νέα πολιτική αντιπαράθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ για «ιδιωτικοποίηση του νερού». Τελικά τι ακριβώς έχει συμβεί;

Έχει συμβεί απλούστατα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με τη γνωστή…«αξιοπιστία» του, άρχισε πάλι το παιχνίδι της αστήρικτης κινδυνολογίας και των fake news. Πόσο υποκριτικό είναι να κατηγορεί εμάς για την ΕΥΔΑΠ ο ΣΥΡΙΖΑ, που την έβαλε στο Υπερταμείο ενώ η δική μας κυβέρνηση είχε αρνηθεί να πράξει κάτι ανάλογο... Και πόσο κωμικό να μιλάει τώρα για δήθεν ιδιωτικοποίησή της, ενώ πρόκειται για εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο στην οποία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο ότι το Δημόσιο θα έχει πάντα την πλειοψηφία.

Για να το ξεκαθαρίσουμε λοιπόν: Το νερό ήταν, είναι και θα παραμείνει δημόσιο κοινωνικό αγαθό. Το δημόσιο έργο που προωθούμε αφορά στη διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση του δικτύου που ανήκει στο Δημόσιο και όχι στην ΕΥΔΑΠ.

Κι αυτό το κάνουμε γιατί η εικοσαετής σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΕΥΔΑΠ –η οποία εκτελεί μέχρι σήμερα τις σχετικές εργασίες και πληρώνεται από το Δημόσιο για αυτό 26,5 εκατομμύρια το χρόνο- λήγει στο τέλος του 2020. Μόνο μια διαφανής διαγωνιστική διαδικασία μπορεί να εγγυηθεί ότι για τα επόμενα χρόνια οι εργασίες θα παρέχονται στο καλύτερο δυνατό επίπεδο και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Και δεν μας ενδιαφέρει αν αυτό θίγει κατεστημένα συμφέροντα… Σήμερα άλλωστε, όλοι συμφωνούν ότι το δίκτυο του νερού χρειάζεται πλέον επεμβάσεις, συντήρηση και αναβάθμιση.

Το έργο αυτό σχεδιάζουμε να γίνει με ΣΔΙΤ γιατί πιστεύουμε στον υγιή ανταγωνισμό και εκτιμούμε ότι έτσι το σχετικό κόστος μπορεί να μειωθεί σημαντικά, δηλαδή να υπάρχει άμεσο όφελος για τον φορολογούμενο. Γιατί να ξέρετε πως δεν ξεχνάμε ένα πράγμα: Ότι είμαστε εδώ για να υπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον. Δηλαδή τον πολίτη. Όχι τις συντεχνίες, ούτε όσους έχουν βολευτεί με μια κατάσταση.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

• Την ίδια ώρα η κριτική από την αξιωματική αντιπολίτευση είναι έντονη και για την στήριξη που παρέχει η κυβέρνηση σε εργαζομένους και επιχειρήσεις κατά την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών αναγνωρίζει ότι η κυβέρνηση έκανε το καλύτερο δυνατό στην απρόσμενη υγειονομική κρίση και τώρα βρίσκεται επίσης στο σωστό δρόμο για να αντιμετωπίσει μια οικονομική κρίση για την οποία δεν ευθύνεται. Και εσείς και εγώ και όλοι μας μιλάμε καθημερινά με συμπολίτες μας και νομίζω ότι θα συμφωνήσετε πως οι περισσότεροι, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης, πάνω-κάτω συμφωνούν σε αυτά. Το επιβεβαιώνουν και όλες οι έρευνες άλλωστε.

Από την άλλη πλευρά, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι προφανές ότι αναζητεί ρόλο. Όμως δεν θα τον βρει μηδενίζοντας και λαϊκίζοντας. Δεν μπορεί να φέρει τον χρόνο πίσω, γι΄αυτό και αν επιχειρήσει σήμερα να επαναλάβει την ανέμελη και ανεύθυνη αντιπολίτευση της δήθεν «αντιμνημονιακής» περιόδου του, θα πείσει ελάχιστους αυτή τη φορά… Η χώρα, όμως, βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Και εκτός από μια σοβαρή κυβέρνηση, χρειάζεται και μια σοβαρή αντιπολίτευση. Που δεν θα διστάζει να αναγνωρίζει κάποια σωστά στην κυβέρνηση και να βάζει πλάτη. Και που θα καταθέτει σοβαρές, ρεαλιστικές προτάσεις. Μέχρι τώρα, η αλήθεια είναι ότι δεν το έχουμε δει αυτό από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αν το κάνουν, θα κερδίσουν και οι ίδιοι και ο τόπος.

• Ο στόλος των αστικών λεωφορείων είναι αρκετά μεγάλος σε ηλικία. Πότε θα δούμε νέα οχήματα στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης και τι συμβαίνει με την λύση του leasing που συζητείται;

Από τις πρώτες προτεραιότητες που θέσαμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να βελτιώσουμε την κατάσταση στα ΜΜΜ. Και το προσπαθούμε. Γιατί έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα του πολίτη –και μάλιστα ιδίως του μη προνομιούχου.
Μέρα με τη μέρα, η κατάσταση γίνεται και λίγο καλύτερη. Δεν έχει φτάσει εκεί που θέλουμε όμως. Δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση, επί 5 χρόνια δεν έφερε ούτε ένα καινούργιο λεωφορείο. Δεν ξεκίνησε καν έναν σωστό διαγωνισμό για αυτό το θέμα, δεν άφησε πίσω της απολύτως τίποτα…

Εμείς έχουμε ήδη καταφέρει να βγάλουμε περισσότερα οχήματα στους δρόμους, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Έχουμε προχωρήσει και σε έξυπνες λύσεις ανάγκης, όπως είναι η ανάθεση μέρους του έργου του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη στα ΚΤΕΛ.

Και για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος, προχωράμε με δύο παράλληλες δράσεις: Ετοιμάζουμε για το φθινόπωρο τον νέο διαγωνισμό, τον οποίον θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Πολλά από αυτά τα νέα λεωφορεία θα είναι ηλεκτροκίνητα. Έως τότε, όμως, προχωράμε άμεσα και στην προμήθεια λεωφορείων με leasing.

Γιατί οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν και δική μας ευθύνη είναι να βρίσκουμε έξυπνες, γρήγορες, εφαρμόσιμες και συμφέρουσες λύσεις. Χωρίς να κοιτάμε αν θίγουμε κατεστημένα συμφέροντα.

• Πρόσφατα είδαμε να ανακοινώνονται από τον πρωθυπουργό τα κίνητρα για την τόνωση της αγοράς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μπορείτε να μας παρουσιάσετε συνοπτικά το σχέδιό σας για την ηλεκτροκίνηση;

Η ηλεκτροκίνηση από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε προτεραιότητα για εμάς. Γιατί μπορεί να υπάρχουν δυσκολίες που όλοι αντιλαμβανόμαστε σήμερα, και να θεωρείται ότι είναι ακόμα «για λίγους», όμως, η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Γι’ αυτό και το σχέδιό μας θέτει στόχους σε 4 επίπεδα:

Πρώτον, ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων μας. Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Το σχέδιό μας, λοιπόν, καλύπτει κάθε κατηγορία: Από ΙΧ, επαγγελματικά οχήματα και ταξί, για τα οποία όπως είδατε ανακοινώσαμε συγκεκριμένα κίνητρα, έως λεωφορεία για τα οποία σας είπα ήδη ότι θα προμηθευτούμε ηλεκτρικά. Μάλιστα, από Ιούλιο ως Οκτώβριο, θα κυκλοφορήσουν δοκιμαστικά δυο διαφορετικού τύπου ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας, για να δούμε πόσο ταιριάζει το καθένα στις ανάγκες της πόλης.

Δεύτερον, υποδομές για εύκολη φόρτιση. Γιατί είναι αυτονόητο πως ηλεκτροκίνηση χωρίς εύκολη φόρτιση δεν γίνεται!

Τρίτον, λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης. Στο Υπουργείο μας θα λειτουργεί Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης.

Και τέταρτον, εκσυγχρονισμός όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών. Όπως είναι η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, ή το πλαίσιο για την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου. Δηλαδή κάνουμε ό,τι είναι αναγκαίο ώστε να είμαστε όλοι έτοιμοι για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της νέας εποχής.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Επιβεβαίωση Newsbomb.gr: Άμεσο το λουκέτο στα μπαρ του συνωστισμού - Τα πρόστιμα