Κάλιο: Πόσο σημαντικό είναι για τον οργανισμό μας;

Newsroom Newsroom

Κάλιο: Πόσο σημαντικό είναι για τον οργανισμό μας;
πηγή: Mothersblog/bigstockphoto

Οι ηλεκτρολύτες είναι απαραραίτητα συστατικά για τη λειτουργία του οργανισμού μας και το κάλιο είναι ένας από αυτούς. Γιατί είναι όμως σημαντικό και πώς μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε αυτό;

Το κάλιο αποτελεί ένα απαραίτητο ανόργανο στοιχείο για τον οργανισμό μας, αφού βοηθά στη μετάδοση των ηλεκτρικών σημάτων μεταξύ των κυττάρων. Με τον τρόπο αυτό, κύτταρα όπως τα μυϊκά και τα νευρικά κύτταρα μπορούν να λειτουργήσουν ομαλά.

Ακόμη, είναι σημαντικό για τη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα, αφού βοηθά στην αποβολή της περίσσειας νατρίου από τον οργανισμό.

Επιπρόσθετα, συμβάλλει στη διατήρηση της οστικής υγείας και στην πρόληψη του σχηματισμού νεφρόλιθων, εφόσον βοηθά στην αποβολή των οξέων από τον οργανισμό μας που ευθύνονται για το σχηματισμό τους. Τέλος, προλαμβάνει τις μυϊκές κράμπες και συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία των μυών.

Οι ημερήσιες απαιτήσεις για τις επιμέλους ηλικιακές ομάδες ορίζονται ως εξής:

Για να καλύψουμε τις απαιτήσεις μας σε κάλιο θα πρέπει να συμπεριλάβουμε στο διαιτολόγιό μας μερικές από τις παρακάτω πλούσιες πηγές:

  • Μπανάνα. Μία μέτρια μπανάνα παρέχει περίπου 400mg καλίου, καθιστώντας την μία πολύ καλή πηγή καλίου, την οποία μπορούμε να συμπεριλάβουμε καθημερινά στο διαιτολόγιό μας ως ενδιάμεσο snack ή ως μέρος του πρωινού μας.
  • Πατάτα. Μία μέτρια πατάτα με τη φλούδα είναι μία ιδιαιτέρως πλούσια πηγή καλίου, αφού περιέχει περίπου 900mg κι έτσι μπορούμε να τη συμπεριλαμβάνουμε στο διαιτολόγιό μας ως μέρος ενός κυρίως γεύματος.
  • Ντομάτα. Μία μέτρια ντομάτα παρέχει περίπου 300mg κι έτσι μπορούμε να την προσθέσουμε στις σαλάτες μας απολαμβάνοντας τα οφέλη της. Επιπρόσθετα η προσθήκη της ντομάτας στις διάφορες συνταγές (π.χ. ως σάλτσα), μας βοηθά να φτάσουμε πιο εύκολα το στόχο της ημερήσιας πρόσληψης.
  • Πορτοκάλι. Ένα μέτριο πορτοκάλι αποδίδει περίπου 250mg καλίου, ενώ είναι και πλούσια πηγή βιταμινών όπως η C.

Έτσι λοιπόν προσθέτοντας τα παραπάνω τρόφιμα στο διαιτολόγιό μας, αλλά και ακόμα περισσότερα φρούτα και λαχανικά τα οποία στην πλειοψηφία τους περιέχουν αρκετό κάλιο, μπορούμε να καλύπτουμε τις ημερήσιες ανάγκες μας σε κάλιο.

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com

πηγή: Mothersblog.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
DPG NETWORK
ened ΜΕΛΟΣ ΕΝΕΔ Monetized by DPG Digital Media ©2010-2020 Newsbomb.gr - All rights reserved