ΥΓΕΙΑ

Οι μύθοι γύρω από τους υδατάνθρακες που δεν ισχύουν

Οι μύθοι γύρω από τους υδατάνθρακες που δεν ισχύουν

Και που οι εξαντλητικές δίαιτες θέλουν να σε κάνουν να τους πιστέψεις.

Ακούς συνέχεια για τους υδατάνθρακες και πως μποϊκοτάρουν την διατροφή σου. Τι ισχύει τελικά και μήπως οι δίαιτες που τους αποκλείουν κάνουν λάθος; Παρακάτω απομυθοποιούμε και επεξηγούμε.

Μύθος 1: Οι υδατάνθρακες δεν είναι ουσιώδεις

Τι ακριβώς σημαίνει ουσιώδη τροφή; Όταν τα συστατικά της δεν παράγονται από το σώμα σου, οπότε αυτό πρέπει να στραφεί σε άλλη πηγή προκειμένου να τα εξασφαλίσει. Τον νάτριο ας πούμε είναι ουσιώδες καθότι το σώμα σου δεν μπορεί να το φτιάξει μόνο του, άρα πρέπει να φροντίζεις να το παίρνεις. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με την βιταμίνη D που το σώμα την παράγει ούτως ή άλλως.

Θα μας πεις «Ναι αλλά το σώμα παράγει υδατάνθρακες με μορφή γλυκόζης. Οπότε γιατί να τους παίρνω;». Υπάρχουν ουσιαστικοί λόγοι ωστόσο που τους χρειάζεσαι και που θα εξηγηθούν παρακάτω. Σε καμία περίπτωση δεν είναι όμως ανούσιοι.

Μύθος 2: Δεν χρειάζεσαι τροφές από σιτάρι, παίρνεις τα συστατικά από αλλού

Μπορεί νπράγματι να βρεις αλλού παρηγοριά για υδατάνθρακα, αλλά αποκλείοντας τα σιτηρά, χάνεις κάτι πολύ παραπάνω. Οτιδήποτε περιέχει σιτηρά, αυξάνει την παραγωγή γλυκόζης που χρειάζεται τόσο εγκέφαλος όσο και τα ερυθρά αιμοσφαίρια ως πηγή ενέργειας. Μάλιστα κάποια σιτηρά όπως είναι οι νιφάδες βρώμης, περιέχουμε και διαλυτές ίνες που εκτός του ότι ισορροπούν τα επίπεδα της γλυκόζης, κάνουν καλό στην ομαλή λειτουργία του εντέρου και κρατάνε χαμηλά τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Διαβάστε τους υπόλοιπους μύθους στο Ratpack.gr

Ροή Ειδήσεων