45.000 νέες θέσεις εργασίας μπλοκάρουν οι τράπεζες!

45.000 νέες θέσεις εργασίας μπλοκάρουν οι τράπεζες!

Κι όμως. Στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αισιοδοξούν ότι μέσα στο 2012 θα δημιουργηθούν 45.000 νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες μπλοκάρουν τώρα οι τράπεζες.

Ο λόγος για τα πέντε μεγάλα οδικά έργα που σήμερα έχουν τελματώσει, γιατί οι τράπεζες -παρότι είναι υποχρεωμένες από τις συμβάσεις που έχουν υπογράψει- δεν τα χρηματοδοτούν. Άλλες -κυρίως οι ελληνικές- γιατί, απλά, δεν έχουν χρήματα, αφού όλα τα προηγούμενα χρόνια πίστεψαν ότι θα παραμείνουν κράτος εν κράτει για πάντα και δε νοιάστηκαν να συμμαζευτούν ώστε να αντεπεξέλθουν και στην επόμενη (δύσκολη) μέρα. Άλλες -κυρίως οι ξένες- γιατί είναι βέβαιες πως η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει και δε θέλουν να διαθέσουν ούτε ένα ευρώ σε ό,τι κι αν έχει να κάνει με το ελληνικό Δημόσιο. Και, όλες μαζί, εγείρουν απίστευτες απαιτήσεις για επιτόκια απολύτως απαγορευτικά, μόνο και μόνο για να οδηγούν τις σχετικές διαπραγματεύσεις σε αδιέξοδο και να συνεχίζουν να μην ανταποκρίνονται στην υποχρέωσή τους να διαθέσουν τα δανειακά κεφάλαια.

Κι έτσι η «Ολυμπία Οδός» (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα), ο «Μορέας» (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη), ο αυτοκινητόδρομος «Αιγαίου» (Μαλιακός μέχρι το Κλειδί), Κεντρικής Ελλάδας (από τη Λαμία μέχρι την Εγνατία) και η «Ιόνια Οδός» (από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα) έχουν κατεβάσει κεπέγκια. Το υπουργείο Υποδομών υπολογίζει ότι, αν οι τράπεζες ήταν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, αν υλοποιούσαν τα όσα οι ίδιες έχουν συμφωνήσει και υπογράψει (προσέξτε: απλά αν ήταν συνεπείς, όχι να μας έκαναν και καμιά χάρη…), αυτή τη στιγμή μόνο στα πέντε μεγάλα οδικά έργα θα απασχολούνταν 45.000 άνθρωποι. Χώρια οι δουλειές δορυφόροι (μαγαζιά, ταβέρνες κ.λπ.)…

Η ελπίδα να πάρουν ξανά μπροστά οι εκσκαφείς έρχεται από τον Ράιχενμπαχ. Ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης της Κομισιόν για την Ελλάδα, στην πρόσφατη συνάντησή του με τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη δεσμεύθηκε ότι μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου θα αλλάξει τον κανονισμό του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ή, αλλιώς, του περιβόητου μηχανισμού διάσωσης EFSF, ώστε 1 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ να μπορέσει να διατεθεί ως εγγύηση στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Μια τέτοια εξέλιξη -που σήμερα δεν προβλέπεται- θα επιτρέψει στην ΕΤΕπ να μοχλεύσει περί τα 4-5 δισ. ευρώ και, με αυτά, να ξεμπλοκάρει τα πέντε μεγάλα οδικά έργα στην Ελλάδα, αγοράζοντας ουσιαστικά τα δάνεια που έχουν εκχωρήσει οι συμβεβλημένες τράπεζες και αρνούνται σήμερα να διαθέσουν.

«Εφόσον οι εξελίξεις αυτές συνοδευτούν και από μια πολιτική μείωσης των διοδίων, ώστε να γίνουν αποδεκτά από τον κόσμο, μπορούν -μέχρι το καλοκαίρι του 2012- να δημιουργήσουν την ελπίδα για ανάπτυξη που τόσο έχει ανάγκη ο τόπος», τονίζει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.

Γιώργος Ε. Χριστοφορίδης

Κάντε like3 στη σελίδα του blog στο facebook!

Κάντε follow2 στη σελίδα του blog στο twitter!