ΣΠΥΡΟΣ ΚΤΕΝΑΣ

Ποια ελληνική εταιρεία προσέλαβε επιπλέον 800 άτομα στην κρίση;

Ποια ελληνική εταιρεία προσέλαβε επιπλέον 800 άτομα  στην κρίση;

Την διετία 2011-2012 αύξησε τον αριθμό των εργαζομένων του κατά 800 άτομα για να φτάσει τα 6.050 άτομα. Μόνον το 2012 επένδυσε 90 εκατομμύρια ευρώ ενώ το 2013 υλοποιεί επενδυτικά προγράμματα της τάξης των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτά τα πέτυχε κάτω από την ασφυκτική πίεση πολυεθνικών θηρίων και με σημαία της το «οικονομικά και ελληνικά». Η επιτυχία της εν λόγω επιχείρησης είναι ασφαλώς μεγαλύτερη αν λάβει κανείς υπόψη ότι πρόκειται για μια εταιρεία που ανδρώθηκε στη Βόρεια Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση αποτελεί μία ακόμη απόδειξη ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες – Μαρινόπουλος, Σκλαβενίτης, Παντελιάδης – ενισχύουν τις θέσεις τους έναντι των μεγάλων πολυεθνικών στον στρατηγικής σημασίας κλάδο των σούπερμάρκετς. Ας στρέψουμε, όμως, τους προβολείς προς την συμπρωτεύουσα…

Αντιμετώπισε τις «επιθετικές προτάσεις» εξαγοράς από μεγάλα σπίτια του παγκόσμιου λιανεμπορίου. Αρνήθηκε. Ακολούθησε ένας κρυφός πόλεμος σημείο-σημείο με τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές της στην πόλη της Θεσσαλονίκης, στις άλλες μεγάλες πόλεις της Βορείου Ελλάδος, της Ηπείρου. Στο τέλος των πρώτων μαχών η ελληνική αλυσίδα «Μασούτης» όχι μόνον άντεξε αλλά και εμφάνισε ανοδικούς ρυθμούς ανόδου. Το επιβεβαίωσε ο κ. Ιωάννης Μασούτης (photo) ο οποίος μιλώντας στην εκδήλωση της STATBANKμε θέμα DiamondsoftheGreekEconomy2013 ενημέρωσε τους ανταγωνιστές του ότι η βορειοελλαδίτικη επιχείρηση θα «ρίξει» στο ελληνικό λιανεμπόριο άλλα 40 εκατομμύρια ευρώ το 2013.

Γιατί όμως είναι σημαντικό να βελτιώνει τα μεγέθη της μια ελληνική αλυσίδα σουπερ μάρκετς; Γιατί έχει σημασία ότι η επιχείρηση Μασούτης αύξησε τον τζίρο της από 702 εκατομμύρια ευρώ το 2011 σε 734 εκατομμύρια ευρώ το 2012; Γιατί έχει νόημα ότι η εταιρεία αύξησε τα κέρδη EBIDTAαπό 39,5 εκατομμύρια ευρώ το 2011 σε 40,7 εκατομμύρια ευρώ το 2012; Απαντώντας σε αυτό το ερώτημα ο κ. Μασούτης ανέφερε ότι αυτό «μεταφράζεται» σε αντίστοιχη ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής παραγωγής. Υπονοώντας ασφαλώς ότι μια ελληνική αλυσίδα σουπερμάρκετς μπορεί να έχει ισχυρότερους δεσμούς ανάπτυξης με τους έλληνες παραγωγούς σε σχέση με μία ξένη πολυεθνική αλυσίδα.

Ας δούμε, όμως, την πορεία της εταιρείας το 2012. Στον τομέα της επέκτασης, η αναπτυξιακή δραστηριότητα της εταιρίας συνεχίστηκε με τη λειτουργία 9 νέων καταστημάτων, από τα οποία τα έξι είναι λιανικής πώλησης και τα τρία χονδρικής (Cash-and-Carry). Στο τέλος του έτους, το δίκτυο καταστημάτων λιανικής πώλησης που φέρουν την επωνυμία «ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε.» περιλαμβάνει 243 καταστήματα, από τα οποία τα 224 είναι λιανικής πώλησης και τα 19 καταστήματα χονδρικής πώλησης (Cash-andCarry). Η εταιρεία έδωσε ιδιαίτερη σημασία στη λειτουργία «πράσινων» σημείων πώλησης και μάλιστα λειτούργησε στο τέλος του 2010 στη Λάρισα το δεύτερο πράσινο κατάστημα στο οποίο χρησιμοποιείται η τεχνική της γεωθερμίας για θέρμανση και ψύξη, έχει βιοκλιματική αρχιτεκτονική, οικολογικά υλικά και χρησιμοποιούν ανακυκλώσιμες πηγές ενέργειας.

Σε ότι αφορά το τρέχον έτος (20130, η «Διαμαντής Μασούτης ΑΕ Σούπερ Μάρκετ», επιταχύνει την ανάπτυξή της με την προσθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυό της. Στον εμπορικό τομέα δίνει προτεραιότητα ί στην πολιτική των τιμών καθώς ο «πόλεμος των λιανικών τιμών»… μόλις ξεκίνησε.

Who is Who

Πριν από 37 χρόνια, το 1976, ο ιδρυτής της εταιρείας κ. Διαμαντής Μασούτης εγκαινίασε το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στην οδό Κ. Κρυστάλλη, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης.

Σήμερα, η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο καταστημάτων στη Βόρεια Ελλάδα και σημαντική θέση στο χώρο του λιανικού εμπορίου, ενώ σε πανελλαδικό επίπεδο βρίσκεται ανάμεσα στις τέσσερις μεγαλύτερες αλυσίδες. Με243καταστήματα,224 σούπερ μάρκετκαι19 καταστήματα χονδρικήςCash & Carry, καλύπτει γεωγραφικά όλες τις περιφέρειες της Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλίας, της Ήπειρου και τα νησιά Λήμνο και Λέσβο. Απασχολεί περισσότερους από 5.900 εργαζόμενους, οι οποίοι κατά τη θερινή περίοδο 2012 έφτασαν τους 6.050.

Η εταιρεία είναι αμιγώς ελληνική, έχει οικογενειακό χαρακτήρα και εφαρμόζει πρότυπη στρατηγική ανάπτυξης που χαρακτηρίζεται από σταθερά και μεθοδικά βήματα εξέλιξης,πάντα με επίκεντρο το ανθρωπινο δυναμικόκαι το συμφέρον του καταναλωτή