Η μεγάλη απάτη και γελοιότητα των Χρυσών Σφαιρών

Η μεγάλη απάτη και γελοιότητα των Χρυσών Σφαιρών

"Oι Χρυσές Σφαίρες είναι απέναντι στα Όσκαρ ότι η Κιμ Καρντάσιαν απέναντι στην Κέιτ Μίντλετον". Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος στο δρόμο για τα Όσκαρ, προβάρει τα λαμέ του.

Η παραπάνω φράση ήταν μία από τις καλύτερες στιγμές στην περσινή παρουσίας της βραδιάς του μοναδικός Ρίκι Ζερβέ ο οποίος και συνέχισε ακάθεκτος: "¨Εννοώ ότι είναι λίγο πιο φωνακλάδικες, λίγο πιο φτηνιάρικες και εξαγοράζονται πολύ πιο εύκολα. Και δεν έχει καθ' όλου άδικο.Μόνο οι πραγματικά άσχετοι αναγνωρίζουν στις υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών την παραμικρή καλλιτεχνική αξία. Όλη η δόξα και ο τραχανάς της υπόθεσης, προκύπτει από δύο πολύ απλά γεγονότα: Αφ’ ενός τη λαμπερή δεξίωση που παραθέτει το βράδυ της απονομής των βραβείων η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ που τις απονέμει κι αφετέρου  το γεγονός του ότι οι επιλογές τους, αντανακλούν συνήθως και επικυρώνουν λόγω της γκλαμουράτης μάζωξης που μεταφράζεται σε τηλεοπτικό σόου, ήδη διαμορφωμένες προοσκαρικές τάσεις. Τόσο αυτές που έχουν δημιουργηθεί από άλλα σωματεία, υποψηφιότητες και κριτικούς, όσο κι εκείνες  που προκύπτουν από τις άκρως διαπλεκόμενες σχέσεις των μελών της Ένωσης με τα μεγάλα στούντιο. 

Με βασική τους αξία την διαφημιστική προώθηση μιας ταινίας,  οι επιλογές της Ένωσης, πέφτουν πολύ πιο συχνά έξω από ότι νομίζεις (και προωθεί ο μύθος), στις τελικές οσκαρικές βραβεύσεις και ενίοτε φλερτάρουν με την απόλυτη γελοιότητα. Όπως η αξέχαστη για όλους τους λάθος λόγους υποψηφιότητα στην κατηγορία καλύτερης κωμωδίας – μιούζικαλ, του «Τουρίστα» και των πρωταγωνιστών του Αντζελίνας Τζολί και Τζόνι Ντεπ στις αντίστοιχες κατηγορίες ερμηνείας to 2011. Μια ταινία που κατ’ αρχάς δεν ήταν κωμωδία ή μιούζικαλ και που κατά δεύτερον, συμπεριλαμβανόταν σε όλες σχεδόν τις λίστες με τις χειρότερες ταινίες της χρονιάς. Γελοιότητα που εξελίχθηκε σε σκάνδαλο όταν προέκυψαν φήμες πως η εταιρεία Sony δωροδόκησε πλαγίως τα μέλη της Ένωσης, με ένα VIP ταξίδι και όλα τα έξοδα πληρωμένα σε πεντάστερο ξενοδοχείου του Λος Άντζελες και μία συναυλία της Cher.

Ή τo μέγα σκάνδαλο του 1981, με την εξαιρετικά κακή ερμηνεία, στα όρια της λατρείας, Πία Ζαντόρα, να κερδίζει το βραβείο της καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού για την ταινία «Butterfly» από την Κάθλιν Τέρνερ της θρυλικής «Έξαψης». Κάτι που επετεύχθη όταν ο πολυεκατομμυριούχος σύζυγος της Πία, άρχισε να πηγαινοφέρνει αεροπορικά τα μέλη της Ένωσης στο casino του, στο Riviera Hotel του Λας Βέγκας. Και εξελίχθηκε σε τραγέλαφο όταν αποδείχθηκε πως αφ’ ενός η ταινία δεν είχε καν ακόμα προβληθεί σε έδαφος των Η.Π.Α. όταν η Ζαντόρα πήρε το βραβείο, επομένως δεν μπορούσε να συμμετάσχει στις Χρυσές Σφαίρες, αφ’ ετέρου δεν ήταν η πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση η οποία και είχε πραγματοποιηθεί 17 χρόνια πριν στην ταινία «Ο Άη Βασίλης κατακτά τους Αριανούς».

Όλα τα παραπάνω κάθε άλλο παρά περίεργα θα φανούν σε όποιον γνωρίζει  ποιοι είναι οι μόλις 93 δημοσιογράφοι που απαρτίζουν την Ένωση. Στη μεγάλη τους πλειοψηφία, πρόκειται για κοσμικούς αργόσχολους, από όλα τα μέρη της γης, που διαμένουν μόνιμα στο Χόλιγουντ ασκώντας το επάγγελμα του ανταποκριτή δανεικής γκλαμουριάς και φυσικά του φερεφώνου τζουτζέ των δημοσίων σχέσεων σε στούντιο και σταρ.  Όχι κριτικούς, αλλά κινηματογραφικούς ρεπόρτερ, κάτι που έχει μεγάλη διαφορά. Κοινώς καμία σχέση με τα 6000 μέλη της Ακαδημίας που ψηφίζουν για τα Όσκαρ και πρόκειται για καταξιωμένους ανθρώπους που εργάζονται σε όλους τους τομείς της κινηματογραφικής παραγωγής. Ναι ,αρτηριοσκληρωτικούς πολλές φορές, δεν αντιλέγω, αλλά απόλυτα γνώστες του αντικειμένου για το οποίο ψηφίζουν, από πρώτο χέρι.

Γιατί λοιπόν τους δινουμς τόση σημασία; Μα ακριβώς επειδή αντανακλούν την πραγματική ουσία του Χόλιγουντ. Που ανέκαθεν δεν ήταν άλλη από το φραμπαλά, τη λάψη της επιφάνειας και τα σιγουράκια. Ειδικά όταν αυτά τα σιγουράκια, προκύπτουν από τους "κολλητούς" των εταιρειών παραγωγής και δημοσιοπούνται με τόση λάμψη που δημιουργεί καθοδηγητική τάση. Μολονότι φέτος, η αλήθεια είναι πως απόφεύχθηκαν πολλές από τις κακοτοπιές άλλων ετών χωρίς παρ' όλα αυτά να αποφευχθούν παρατράγουδα (Η Μέριλ Στριπ υποψήφια για το φρικτό "Ποτέ δεν ειναι αργά;" και η Νικόλ Κίντμαν για το κατούρημα που ρίχνει στον Ζακ Έφρον στο "Paperboy"; Έλεος)

Με όλα  τα παραπάνω δεδομένα ας δούμε λοιπόν τις φετινές υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών στις οποίες και εδώ ηγείται ο "Λίνκολν" του Σπίλμπεργκ με 7 συνολικά συμμετοχές. Καμία άλλη ουσιαστικά έκπληξη στις υποψηφιότητες και τα φαβορί που ήδη ξέρουμε από τα σωματεία που έχουν ήδη ανακοινώσει βραβεία και υποψηφιότητες. Με εξαίρεση ίσως τον αποκλεισμό του «The Master» που τελικά εξελίσσεται σε θρίλερ, όσον αφορά τον αν θα τα καταφέρει να φτάσει στην κατηγορία καλύτερης ταινίας στα Όσκαρ ή όχι. Από κει και πέρα, η δεδομένα θεόκουλη συνήθεια των Χρυσών Σφαιρών να χωρίζουν τις ταινίες σε δράμα και σε κατηγορία  - κωμωδία ή μιούζικαλ αναδεικνύει για άλλη μια φορά το γελοίο και παράλογο του πράγματος, με τους «Άθλιους», το δράμα καραδράμα δηλαδή, να βρίσκεται στη δεύτερη κατηγορία μόνο και μόνο επειδή βασίζεται σε μουσικό θεατρικό. Το τι σχέση και με ποιο κριτήριο μπορεί κάποιος να επιλέξει το αν «Οι Άθλιοι» είναι συγκριτικά καλύτερη ή χειρότερη ταινία από το «Εξωτικό Ξενοδοχείο Μάριγκολντ» μόνο οι εγκέφαλοι της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου μπορούν να το δικαιολογήσουν.

Καλύτερη ταινία - Δράμα

ARGO του Μπεν Άφλεκ

DJANGO UNCHAINED του Κουέντιν Ταραντίνο

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΠΙ του Ανγκ Λι

ΛΙΝΚΟΛΝ του Στίβεν Σπίλμπεργ

ZERO DARK THIRTY της Κάθριν Μπιγκελόου

Καλύτερη ταινία Κωμωδία - Μιούζικαλ

ΕΞΩΤΙΚΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΜΑΡΙΓΚΟΛΝΤ του Τζομ Μάντεν

ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ του Τομ Χούπερ

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ του Γουές Άντερσον

ΨΑΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΟΛΩΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΥΕΜΕΝΗ του Λάσε Χάλστρομ

SILVER LININGS PLAYBOOK του Ντέιβιντ Ο Ράσελ.

Η μάχη μεταξύ του “Zero Dark Thirty” του «Αrgo» και του «Λίνκολν» σταθεροποιείται ως το μεγάλο big στοίχημα της φετινής σεζόν, ενώ δεν είναι τυχαίο πως στην κατηγορία σκηνοθεσία, ως  υποψήφιοι βρίσκονται μόνο οι δημιουργοί των ταινιών που βρίσκονται στην πεντάδα του καλύτερου δράματος όμως στην κατηγορία σεναρίου, τη θέση του «Η ζωή του Πι» παίρνει το «Silver Linings Playbook».

Στα ευχάριστα, η επιβεβαίωση της οσκαρικής συμμετοχής της Μαριόν Κοτιγιάρ για το «Σώμα με Σώμα», ανάμεσα στις Τζέσικα Τσάστεϊν (Ζero Dark Thirty), Έλεν Μίρεν (Χίτσκοκ), Ναόμι Γουότς (The Impossible),  Ρέιτσελ Βάιζ – άλλη μια αγαπημένη έκπληξη (Το Βαθύ Μπλέ του Έρωτα) για τον Α Γυναικείο Ρόλο σε Δράμα. Στην κατηγορία Α γυναικείου ρόλου σε κωμωδία - μιούζικαλ, συναγωνίζονται οι Έμιλι Μπλαντ (Ψαρεύοντας Σολομούς στην Υεμένη), Τζούντι Ντεντς (Εξωτικό Ξενοδοχείο Μάριγκολντ), Τζένιφερ Λόρενς (Silver Linings Playbook) και Μέριλ Στριπ (Ποτέ δεν είναι αργά). Όμως μόνο πέντε από αυτές θα φτάσουν στην πεντάδα των Όσκαρ που δεν χωρίζεται σε κατηγορίες, και συνήθως οι πιο αβανταδόρικοι ρόλοι για κάτι τέτοιο στα βραβεία της Ακαδημίας είναι οι δραματικοί.

Το ίδιο ισχύει για τις πέντε + πέντε υποψηφιότητες Α Ανδρικού ρόλου, όπου στην κατηγορία δράμα επανεμφανίζεται ο Χοακίν Φίνιξ (The Master), φυσικά ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις (Λίνκολν), ο Τζον Χοκς (The Sessions), ο Nτένζελ Ουάσιγκτον (Flight) αλλά και ο Ρίτσαρντ Γκιρ (Αrbitrage). Για κωμωδία – μιούζικαλ υποψήφιοι είναι  ο Τζακ Μπλακ (Bernie), o Μπράντλεϊ Κούπερ (Silver Linings Playbook),  o Γιούαν Μακ Γκρέγκορ (Ψαρεύοντας Σολωμούς στην Υεμένη), ο Μπιλ Μάρεϊ (Hyde Park on Hudson) και όλοι αυτοί οι κωμικοί ρόλοι, ενάντια στον δραματικό Χιου Τζάκμαν (Άθλιοι) εξ’ αιτίας της προαναφερθείσας ηλιθιότητας του καταστατικού των βραβείων.

Ευτυχώς στην κατηγορία Β Αντρικού και Γυναικείου ρόλου, δεν υπάρχουν τέτοιοι διαχωρισμοί και όλοι μπαίνουν σε ένα τσουβάλι. Το οποίο από άντρες περιέχει Λεονάρντο Ντι Κάπριο (Django Unchained), Άλαν Άρκιν (Argo), Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν (The Master), Tόμι Λι Τζόουνς (Λίνκολν), Κριστόφ Βαλτζ (Django Unchained). Kι από γυναίκες, Έιμι Άνταμς (The Master), Σάλι Φιλντ (Λίνκολν), Αν Χαθαγουέι (Οι Άθλιοι), Έλεν Χαντ (The Sessions), Nικόλ Κίντμαν (The Paperboy).

*ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ ΚΑΙ ΔΕΣ ΤΑ TRAILER ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ EΔΩ

*ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ CRITIC'S CHOICE AWARDS ΚΑΙ ΜΑΘΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΑ ΟΣΚΑΡ  ME ENA KΛΙΚ ΕΔΩ

***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz, στο twitter  ως klarinabourana, κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb SIGAIKA PRODUCTIONS, για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το       terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.