ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαίνουν στους αγώνες

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαίνουν στους αγώνες

Η Hyundai ίσως και να γράψει ιστορία με το Ioniq 5 N eN1 Cup Car, ένα ηλεκτρικό αγωνιστικό υψηλών επιδόσεων που θα συμμετάσχει σε σχετικά πρωταθλήματα στη Κορέα.

Του Γιάννη Σκουφή

Είναι θέμα χρόνου πότε θα δούμε και ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις πίστες. Τα μονοθέσια της Formula E μπορεί να μην προσφέρουν το προσδοκώμενο θέαμα, αλλά τα αυτοκίνητα μπορούν να δώσουν το κάτι παραπάνω, όπως διατείνονται οι Κορεάτες.

Τέσσερις μήνες μετά το teaser του, το αγωνιστικό Ioniq 5 N eN1 Cup Car είναι έτοιμο να βάλει φωτιά στις πίστες. Διατηρώντας την ισχύ του μοντέλου παραγωγής, το Ioniq 5 N eN1 Cup Car διαθέτει μια διάταξη με δύο κινητήρες που συνδυαστικά αποδίδει 650 ίππους.

Με μια μπαταρία 84 kWh και μια αρχιτεκτονική 800V, αυτή η αγωνιστική μηχανή επιταχύνει με την ώθηση ενός εμπρός ηλεκτρικού κινητήρα 226 ίππων και ενός πίσω με 384 ίππους.

Πέρα από τις αναβαθμίσεις των ηλεκτρονικών ισχύος για να ανταποκρίνονται στην αγωνιστική χρήση, υπάρχουν πιο δυνατά φρένα, με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες σφυρήλατες πίσω.

Η προσθήκη ειδικών ρυθμιζόμενων αμορτισέρ/ ελατηρίων δύο σταδίων επιτρέπει την εύκολη προσαρμογή της ανάρτησης, επιτρέποντας στους οδηγούς να προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά χειρισμού του αυτοκινήτου στις προτιμήσεις τους.

Επιπρόσθετα υπάρχουν πολλές αεροδυναμικές βελτιώσεις με την προσθήκη πολλών βοηθημάτων που έχουν ως αποκορύφωμα την πίσω τεράστια αεροτομή για μέγιστο κάθετο φορτίο (downforce).

Επιπλέον, η ενσωμάτωση ελαφρών υλικών, όπως το FRP για το καπό και τα πολυκαρβονικά παράθυρα, βελτιστοποιεί περαιτέρω την κατανομή και μειώνει το βάρος στα 1.970 κιλά, που είναι 340 λιγότερα σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του Ioniq 5 N eN1 Cup Car είναι τα προσαρμόσιμα προφίλ ήχου. Αξιοποιώντας τα συστήματα N Grin Boost, N e-Shift και N Active Sound, οι αγωνιστικές ομάδες έχουν την δυνατότητα να αναπτύξουν τους δικούς τους ξεχωριστούς ήχους για εξατομικευμένη αγωνιστική εμπειρία.

Εννοείται πως υπάρχουν όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας, από έναν κλωβό πολλαπλών σημείων μέχρι μπάκετ με ζώνες έξι σημείων.

Με το ντεμπούτο του να έχει προγραμματιστεί στο Hyundai N Festival στη Νότια Κορέα, το Ioniq 5 N eN1 Cup Car αποτελεί ένα πρώτο βήμα για τα ηλεκτρικά αγωνιστικά του μέλλοντος.