Προτιμούν smartwatches οι Έλληνες!

Προτιμούν smartwatches οι Έλληνες!

Παρά την οικονομική ύφεση, οι Έλληνες δείχνουν πως ανακάλυψαν μία νέα κατηγορία τεχνολογικών gadgets: τις συσκευές που φοριούνται -κατά κύριο λόγο στο χέρι- και είναι πιο γνωστά με την αγγλική ονομασία τους, wearables.

Του Δημήτρη Μαλλά

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εξειδικευμένη εταιρεία ερευνών GfK, τον Φεβρουάριο του 2016, η ελληνική αγορά των wearables κατέγραψε σημαντική αύξηση. Ο όγκο πωλήσεων αυξήθηκε κατά 76,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015, ποσοστό που είναι αντίστοιχο με εκείνο που παρατηρήθηκε στην Ευρώπη και ανήλθε στο +77%.

Σύμφωνα με την άποψη της GfK, o τρόπος που θα λειτουργούμε στην καθημερινότητά μας φαίνεται να αλλάζει σημαντικά στο μέλλον, καθώς όλο και περισσότερες “έξυπνες συσκευές” μπαίνουν στη ζωή μας με στόχο να την κάνουν πιο εύκολη. Ο Έλληνας χρήστης υιοθετεί τη νέα αυτή τάση στους ίδιους ρυθμούς με τoν μέσο Ευρωπαίο, χωρίς ωστόσο να αντιλαμβάνεται πλήρως τα επιπρόσθετα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας συσκευής, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο σχεδιασμό και το προσωπικό στυλ.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η χρήση των wearables δεν περιορίζεται πια στην απλή καταγραφή μίας οποιαδήποτε δραστηριότητας, αλλά επεκτείνεται και στους τομείς της υγείας, της ασφάλειας και στην εύρεση τοποθεσίας. Η δυνατότητα να προσαρμόζει κανείς τις λειτουργίες ενός wearable στις προσωπικές του επιθυμίες και ανάγκες, αποτελεί το μέλλον αυτών των συσκευών.

Η βιομηχανία της μόδας αρχίζει να εισέρχεται κι αυτή σταδιακά στην αγορά, ενσωματώνοντας τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε ρούχα, υποδήματα, και κοσμήματα.

Σε αντίθεση με την Ευρώπη, ο ανταγωνισμός στον ελληνικό χώρο των wearables παραμένει χαμηλός αλλά σταδιακά αυξανόμενος, καθώς όλο και περισσότεροι νέοι παίκτες έρχονται να καλύψουν τη ζήτηση, σε μια αγορά που συνεχώς μεγαλώνει.

Τα “έξυπνα ρολόγια” (smartwatches) και τα health & fitness trackers (σ.σ. συσκευές που παρακολουθούν βιομετρικά στοιχεία του κατόχου τους) παραμένουν οι δυο μεγαλύτερες κατηγορίες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας αγοράς, καταγράφοντας διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης (+50% και +93% αντίστοιχα, η αύξηση του όγκου πωλήσεων το Φεβρουάριο του 2016 συγκριτικά με το 2015), ενώ με συνεχώς αυξανόμενους ρυθμούς κινείται και η κατηγορία των Wrist Sport Computers.

Αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχει μία σημαντική διαφορά της ελληνικής από την ευρωπαϊκή αγορά. Στην Ελλάδα 1 στους 2 χρήστες wearable αγοράζει κάποιο “έξυπνο ρολόι”, όταν στην Ευρώπη 1 στους 2 προχωρά σε αγορά ενός health & fitness tracker. Αυτό ενδεχομένως να οφείλεται και στο γεγονός ότι στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, πάνε πολύ καλά οι πωλήσεις του Apple Watch.

Σημαντικό ρόλο στη ζήτηση των smartwatches, παίζουν οι βασικές λειτουργίες της κάθε συσκευής, προσφέροντας διαφορετικές εμπειρίες στο χρήστη. Συναντάμε λοιπόν συσκευές που του επιτρέπουν να μένει συνδεδεμένος με το κινητό του, έχοντας τη δυνατότητα ανάγνωσης ενημερώσεων και μηνυμάτων απευθείας από τον καρπό του, ενώ παράλληλα εστιάζουν και στη συνεχή καταγραφή οποιασδήποτε σωματικής δραστηριότητας. Συγχρόνως, η αγορά συμπληρώνεται με συσκευές που ενσωματώνουν ένα ανοιχτό λειτουργικό σύστημα (δηλαδή, όπου ο χρήστης μπορεί να εγκαταστήσει εφαρμογές τρίτων στη συσκευή), και οι οποίες συμβάλλουν σημαντικά στην υγιή ανάπτυξη του όγκου των πωλήσεων της κατηγορίας.

Σε επίπεδο τζίρου, τα σmartwatches κατέγραψαν μερίδιο 67,3% της συνολικής αξίας για το μήνα Φεβρουάριο 2016, λόγω της υψηλότερης μέσης τιμής πώλησης, συγκριτικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες.