Πειραιώς Σεραφείμ: Οι 3 παγίδες που πρέπει να αποφύγουμε τη Σαρακοστή

Πειραιώς Σεραφείμ: Οι 3 παγίδες που πρέπει να αποφύγουμε τη Σαρακοστή

Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ στην εγκύκλιό του για την Σαρακοστή αναφέρεται στις τρεις παγίδες που πρέπει να αποφύγουν πιστοί και κληρικοί την Σαρακοστή.

«Ας υπερπηδήσουμε τον πρώτο λάκκο, ο οποίος προσπαθεί να μας εγκλωβίσει στον λογισμό ότι «εγώ δεν μπορώ να νηστεύσω», λέει χαρακτηριστικά ο μητροπολίτης Πειραιώς και επισημαίνει ότι  «οι υποχρεώσεις, η υγεία, η αδυναμία, η καθημερινότητα έρχονται να συμμαχήσουν σε τούτη την παγίδευση. Όμως τίποτα από όλα αυτά δεν μπορεί να σταθεί ουσιαστικά ως εμπόδιο στην επιθυμία του πιστού να νηστεύσει».

Ως δεύτερο εμπόδιο χαρακτηρίζει ο μητροπολίτης Πειραιώς, τη νόθευση.  «…Τούτη η νόθευση μπορεί να είναι γέννημα είτε της αυθαιρεσίας είτε της υποκρισίας. Ο τρόπος της αυθαιρεσίας είναι αυτός που μας κάνει να ενεργούμε τη νηστεία με κριτήριο το ίδιον θέλημα. Νηστεύω όπως μου αρέσει, όποτέ μου αρέσει, χωρίς καμία αναφορά και χωρίς καμία ευλογία. Έτσι ο όποιος κόπος, η όποια προσπάθεια καταβάλουμε με την εγωκεντρική αυτή «νηστεία» γίνονται τροφή για τα πάθη μας. Οι αρετές πνίγονται μέσα στα ζιζάνια των παθών μας που θεριεύουν και ο άνθρωπος απογοητεύεται και θυμώνει, χωρίς να κατανοεί το γιατί.

Ως τρίτη παγίδα, ως τρίτο «λάκκο»  χαρακτηρίζει ο μητροπολίτης Πειραιώς, τον κίνδυνο της έπαρσης που γεννούν η προσπάθεια, η ανταπόκριση, η επιτυχία από τη νηστεία.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ιερώνυμος: Εννέα χρόνια στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο: 8+1 αλλαγές στην Εκκλησία

Ιερώνυμος: Εννέα χρόνια στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο: 8+1 αλλαγές στην Εκκλησία

«Τούτος ο λάκκος είναι πιο φοβερός από τους άλλους, γιατί δεν είναι απότομος, αλλά κατέρχεσαι σε αυτόν σταδιακά, όπως κατεβαίνει κανείς σε μία κατηφόρα…  Για να διασωθεί κανείς από τούτη την πλάνη, πρέπει να καλλιεργήσει την αυτομεμψία... Ο διαρκής αυστηρός έλεγχος του εαυτού μας, οδηγεί στην αγία ταπείνωση, η οποία καταξιώνει τον πνευματικό μας αγώνα. Όταν αποκτηθεί η ταπείνωση ο άνθρωπος κατανοεί πως ο,τι καλό υπάρχει σε αυτόν είναι δώρημα θεϊκό, το οποίο έχει χορηγηθεί για να προσφερθεί στη διακονία των αδελφών μας», αναφέρει ο μητροπολίτης Πειραιώς.