ΕΛΛΑΔΑ

Νέα ταλαιπωρία και σήμερα για το επιβατικό κοινό

Νέα ταλαιπωρία και σήμερα για το επιβατικό κοινό
Έξω από το κτίριο του υπουργείου Μεταφορών στου Παπάγου, εκεί όπου...

Έξω από το κτίριο του υπουργείου Μεταφορών στου Παπάγου, εκεί όπου θα κατέλυε η μηχανοκίνητη πορεία των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, βρίσκονται αυτή την ώρα οι διαμαρτυρόμενοι. Νωρίτερα, η πορεία είχε κάνει στάση έξω από τον τηλεοπτικό σταθμό Mega φωνάζοντας συνθήματα όπως "κλέφτες, κλέφτες", με αποτέλεσμα να κλείσει η Μεσογείων δημιουργώντας κυκλοφοριακό χάος.

Μετά την χτεσινή ανάπαυλα των ΜΜΜ, νέες στάσεις εργασίας έρχονται και σήμερα Παρασκευή. Το Μετρό και ο ΗΣΑΠ έμειναν ακινητοποιημένα από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 8.00 το πρωί.

Εν τω μεταξύ, τα λεωφορεία θα παραμείνουν ακινητοποιημένα μέχρι τις 15:30, ενώ χειρόφρενο μέχρι τις 15:00 έχουν τραβήξει τα τρόλεϊ και το τραμ.

Οι εργαζόμενοι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους

Τη δική τους απάντηση στα όσα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και στα όσα αναφέρει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κυρίως σε ό,τι αφορά το θέμα των ελλειμμάτων, έδωσαν οι εκπρόσωποι των μέσων σταθερής τροχιάς, ΗΣΑΠ, Τραμ και Μετρό, δηλώνοντας παράλληλα αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Οι συνδικαλιστές υποστήριξαν ότι τα ελλείμματα που παρουσιάζει το υπουργείο ότι έχουν οι εταιρίες των αστικών συγκοινωνιών είναι πλασματικές, γιατί δεν έχει καταβληθεί η προβλεπόμενη επιδότηση από το κράτος.

Χαρακτηριστικά τόνισαν ότι τη διετία 2002 και 2003 που το κράτος κατέβαλε κανονικά την επιδότηση, οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας όχι μόνο δεν είχαν ελλείμματα, αλλά παρουσίαζαν και πλεόνασμα. Από τότε η επιδότηση ανέρχεται σε μόλις 18% από το προβλεπόμενο.

Οι εκπρόσωποι των μέσων σταθερής τροχιάς επέκριναν την ηγεσία του υπουργείου ΥΜΔ για έλλειψη διαλόγου στην κατάρτιση του νομοσχεδίου, το οποίο όπως τόνισαν όχι μόνο δεν επιτυγχάνει την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών αλλά αντίθετα οδηγεί σε αύξηση της τιμής του εισιτήριου, σε επιπλέον μείωση των μισθών των εργαζομένων πέραν των οριζόντιων μειώσεων της τάξης του 30%, που έχουν ήδη υποστεί, σε αραίωση των δρομολογίων, ενώ ανοίγει το δρόμο για την είσοδο ιδιωτών στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών.
Στο μόνο σημείο που συμφώνησαν με το νομοσχέδιο, είναι με την ενοποίηση των τριών μέσων σταθερής τροχιάς σε μια εταιρία.

Αίσθηση προκάλεσαν τα στοιχεία που έδωσαν οι εργαζόμενοι και έχουν σχέση με τα πλαστά εισιτήρια. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Μάιο, διαπίστωσαν ότι η διαφορά μεταξύ ακυρώσεων και πωληθέντων εισιτηρίων ήταν μεγαλύτερη από 5 εκατομμύρια τεμάχια, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα ήταν ακριβώς στο μισό.