Απίστευτο και όμως ελληνικό: Τηλεφωνικό… bullying από την εφορία σε 83.000 φορολογούμενους!

Απίστευτο και όμως ελληνικό: Τηλεφωνικό… bullying από την εφορία σε 83.000 φορολογούμενους!

Εφαρμόζοντας μεθόδους που παραπέμπουν σε εκείνες εισπρακτικών εταιριών, οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης της ΓΓΔΕ, πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις σε περισσότερους από 83.000 πολίτες που χρωστούν στην εφορία.

Στόχος τους είναι να πιέσουν τους οφειλέτες προκειμένου να εκπληρώσουν άμεσα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, προκειμένου να συγκεντρωθούν 4 δισ. ευρώ από παλαιά και νέα ληξιπρόθεσμα.

Από τον Απρίλιο του 2012 εφαρμόζεται η διαδικασία τηλεφωνικών κλήσεων από υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών προς φορολογούμενους, προκειμένου να τους υπενθυμίσουν την υποχρέωσή τους για υποβολή φορολογικών δηλώσεων και τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, «απολογείται» σε ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, τονίζοντας ωστόσο ότι σε καμία περίπτωση η διαδικασία αυτή δεν αποτελεί μέσο απειλής προς τον φορολογούμενο…

Ειδικότερα με αφορμή δημοσιεύματα και αναφορές σε μέσα ενημέρωσης σχετικά με τηλεφωνικές κλήσεις προς φορολογούμενους, που έχουν οφειλές στο δημόσιο, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων διευκρινίζει τα εξής:

1. Πρόκειται για διαδικασία, η οποία εφαρμόζεται από τον Απρίλιο του 2012 κι έχει περιληφθεί και σε προηγούμενα Επιχειρησιακά Σχέδια της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

2. Οι κλήσεις πραγματοποιούνται από υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και μόνο.

3. Ο σκοπός των κλήσεων είναι να υπενθυμίσει στους φορολογούμενους την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων, τις τυχόν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους, αλλά και να τους συμβουλεύσει για το πώς θα τις τακτοποιήσουν. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέσο απειλής και πίεσης προς το φορολογούμενο. Οι κλήσεις διενεργούνται σε συγκεκριμένο πλαίσιο ευγένειας και ενημέρωσης και δεν έχουν καμία σχέση με φαινόμενα εκφοβισμού, όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα.

4. Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία βοηθάει (εκ του αποτελέσματος) τους πολίτες να τακτοποιούν τις οφειλές τους, αφού τα στοιχεία του πενταμήνου Ιανουαρίου-Μαΐου δείχνουν ότι έχει τακτοποιηθεί το 65% του ληξιπρόθεσμου χρέους, στο οποίο στοχεύουν οι συγκεκριμένες οχλήσεις