ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Νέα στοιχεία για το «μανιτάρι» μετά την έκρηξη - Οι πρώτες εκτιμήσεις των ερευνητών

Τέμπη: Νέα στοιχεία για το «μανιτάρι» μετά την έκρηξη - Οι πρώτες εκτιμήσεις των ερευνητών

Άγνωστο παραμένει τι προκάλεσε τη μεγάλη έκρηξη κατά την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη - Τι αναφέρουν οι πρώτες εκτιμήσεις

Πολλά παραμένουν τα αναπάντητα ερωτήματα για την τραγωδία στα Τέμπη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στερώντας άδικα τη ζωή από δεκάδες ανθρώπους.

Μεταξύ άλλων παραμένει άγνωστο σε τι οφείλεται το «μανιτάρι» έπειτα από τη μεγάλη έκρηξη λόγω της σφοδρής σύγκρουσης.

Μια πρώτη εκτίμηση των ερευνητών είναι ότι η έκρηξη, μετά τη σύγκρουση των δυο τρένων στα Τέμπη, πιθανότατα να προκλήθηκε από τα λάδια που είχαν στις μηχανές τους οι δυο αμαξοστοιχίες. Όπως αναφέρουν πληροφορίες της ΕΡΤ, σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, δηλαδή πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες.

Με τη μετωπική σύγκρουση ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο αυτανάφλεξης, έσπασε το δοχείο, εκτοξεύτηκαν τα λάδια, πήραν φωτιά και δημιούργησαν αυτό το τεράστιο μανιτάρι που φάνηκε στο βίντεο - ντοκουμέντο της έκρηξης

Βέβαια, η οριστική απάντηση για το τι προκάλεσε αυτή την ισχυρή έκρηξη θα δοθεί από την έρευνα των πραγματογνωμόνων.

Να σημειωθεί ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά και όχι κάποιο εύφλεκτο υλικό. Αυτό προέκυψε τόσο από την έρευνα των αστυνομικών αλλά και από πυροσβέστες που βρίσκονται στο σημείο της τραγωδίας.

Ρεπορτάζ Newsbomb: «Δεν υπάρχουν μπουκάλες υγραερίου στα τρένα»

Απαντήσεις στα ερωτήματα για τις φιάλες υγραερίου και την έκρηξη που σημειώθηκε μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη έδωσε ένας πρώην μηχανοδηγός του ΟΣΕ στο Newsbomb.gr.

Εξηγώντας από που προκλήθηκε η έκρηξη τόνισε ότι δεν υπάρχουν φιάλες υγραερίου μέσα στο τρένο διαψεύδοντας τα σχετικά δημοσιεύματα ενώ εξήγησε από που προκλήθηκε η έκρηξη.

«Δεν υπάρχουν μπουκάλες αερίου στα τρένα. Οι μπουκάλες που είδαν οι διασώστες ή οι δημοσιογράφοι ή ο οποιοσδήποτε είναι μπουκάλες που γίνεται συσσώρευση, αποθήκευση αέρα για να πιάνουν τα φρένα του τρένου. Δεν υπάρχουν φιάλες αερίου», ανέφερε αρχικά ο μηχανοδηγός.

«Από πάνω είναι το καλώδιο που δίνει την εντολή στο τρένο να πηγαίνει. Είναι ηλεκτρονικούμενα, έχουν 25.000 volt. Με τη σύγκρουση τα 25.000 volt με κάποια λάδια σε κάποια ανταλλακτικά που έχουν οι μηχανές προκάλεσαν αυτή την πυράκτωση. Ότι έγινε, προκλήθηκε από τα καλώδια του ρεύματος που κόπηκαν και από τη σύγκρουση που έσπασαν τα λάδια των κινητήρων», πρόσθεσε ο έμπειρος μηχανοδηγός.

Φυσικά τα ακριβή αίτια θα διευκρινιστούν από τους εμπειρογνώμονες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που δεν έχουν σταματήσει λεπτό τις έρευνες για το θανατηφόρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Υπενθυμίζεται ότι το Πυροσβεστικό Σώμα προέβη σε διευκρινίσεις, οι οποίες αναφέρουν ότι κατά τη διαδικασία ελέγχου για τον εντοπισμό ατόμων στους χώρους των βαγονιών αλλά και στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για τις φιάλες υγραερίου

«Με αφορμή πρόσφατες αναφορές σε ΜΜΕ περί ανεύρεσης δύο (2) φιαλών υγραερίου, στο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, στα Τέμπη, το Πυροσβεστικό Σώμα διευκρινίζει: Κατά την διαδικασία ελέγχου για τον εντοπισμό ατόμων στους χώρους των βαγονιών αλλά και στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου.

Συνεπώς, οι σχετικές με το θέμα δημοσιογραφικές αναφορές, οι οποίες μάλιστα αποδόθηκαν σε Εκπρόσωπο του Πυροσβεστικού Σώματος, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

Τι θα δείξουν τα «μαύρα» κουτιά των τρένων

Παράλληλα ο Μηχανολόγος – Ηλεκτρολόγος μηχανικός, δικαστικός πραγματογνώμονας, Χρήστος Γκλαβόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ εστίασε στα «μαύρα» κουτιά των δύο τρένων που περιέχουν τον ταχογράφο και κατά πάσα πιθανότητα και τις διάφορες συνομιλίες που γινόταν και στο κόκπιτ μέσα στο χώρο του και τις επαφές.

Όπως εξήγησε ο πραγματογνώμονας, «το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, βγάλε το ταχογράφου και πες μας τι γράφει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου αν μπορεί να γίνει και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».

Σχετικά με την έκρηξη που προκλήθηκε ο κ. Γκλαβόπουλος επεσήμανε ότι «υπήρξε ανάφλεξη κατά μεγάλη βεβαιότητα των λαδιών, τα οποία είναι εκεί σε δεξαμενές πίεσης και όπου το όποιο λάδι ρυθμίζει το σύστημα φρένων. Το σύστημα πέδησης λειτουργεί με λάδι, το οποίο είναι διαρκώς σε πίεση όταν εκραγεί ο χώρος ή η δεξαμενή η οποία έχει το λάδι και τα άλλα συστήματα απελευθερώνεται απότομα, εμφανίζεται αέριο και παίρνει φωτιά».

Τέλος, για τον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους, ο ειδικός, ανέφερε ότι πολύ σωστά είπα και ο πρωθυπουργός ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος. «Το ορθό του κυρίου πρωθυπουργού είναι ότι δεν κατονόμασε ποιος έκανε το ανθρώπινο λάθος και αυτό πρέπει να ερευνηθεί. Όλοι θεωρούν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι του σταθμάρχη Λαρίσης. Πράγματι, η τελευταία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών εμφανίστηκε με τον χειρισμό του σταθμάρχη. Παρά ταύτα όμως θα πρέπει να διερευνηθούν η αλυσίδα των ανθρώπινων λαθών που οδήγησε στο τελευταίο λάθος αν είναι λάθος και αν υπάρχει η έγγραφη αποστολή τηλεγραφήματος ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία. Όταν λυθεί αυτό, θα αρχίσουμε να πάμε σε ένα επόμενο βήμα».

Σχετικές ειδήσεις