ΕΛΛΑΔΑ

Διακοπές: Ηλεκτρονικές απάτες - Προσοχή στους κλώνους ιστοσελίδων κράτησης καταλυμάτων

Διακοπές: Ηλεκτρονικές απάτες - Προσοχή στους κλώνους ιστοσελίδων κράτησης καταλυμάτων

Σε ψεύτικες πλατφόρμες, οι επιτήδειοι αποσπούν τα χρήματα ανυποψίαστων πελατών, που... νομίζουν ότι έχουν μπει στις ιστοσελίδες να κλείσουν κατάλυμα για τις διακοπές τους.

Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι ταξιδιώτες στην επιλογή καταλύματος, ειδικά τώρα το καλοκαίρι, καθώς κυκλοφορούν ιστοσελίδες κρατήσεων οι οποίες είναι «κλώνοι» γνωστών πλατφορμών.

Συγκεκριμένα:

  • Eπιτήδειοι δημιουργούν κλώνους γνωστών σελίδων από τουριστικές πλατφόρμες κράτησης καταλυμάτων (κλέβουν φωτογραφίες δωματίων, logo καταλύματος, διεύθυνση κλπ)
  • Διαφημίζουν την «κλώνο» σελίδα τους μέσω social media και αναδυόμενα παράθυρα
  • Αν γίνει «κλικ» στο παράθυρο φαίνεται χρόνος εξάντλησης προσφοράς
  • Μέσω δελεαστικών προσφορών «ψαρεύουν» τα θύματα τους
  • Προτρέπουν το άτομο να κλείσει την προσφορά εκείνη τη στιγμή για να κερδίσει την ευκαιρία
  • Σκοπός να αποσπάσουν χρήματα
  • Ο ταξιδιώτης πηγαίνει στο κατάλυμα και διαπιστώνει ότι δεν έχει φθάσει καμία πληρωμή

Ο Ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός υπολογιστών και εμπειρογνώμονας Ηλεκτρονικού εγκλήματος, Κωνσταντίνος Μαντές, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τις ηλεκτρονικές απάτες σε ιστοσελίδες που μπορεί κάποιος να κλείσει κατάλυμα για τις διακοπές του.

Τι να προσέξουν οι ταξιδιώτες πριν «κλείσουν» τις διακοπές τους

  • Διασταύρωση με το όνομα του καταλύματος στην επίσημη πλατφόρμα κράτησης
  • Έλεγχος πιστοποίησης της ιστοσελίδας – μέσω διακριτικών σημάτων για την ασφάλεια πληρωμών
  • Οι επίσημες ιστοσελίδες χρησιμοποιούν ένα κανάλι πληρωμών
  • Οι επίσημες ιστοσελίδες την στιγμή της πληρωμής σε ενημερώνουν ότι κατευθύνεσαι σε ασφαλές περιβάλλον πληρωμών
  • Να προτιμάμε την άμεση επικοινωνία με το κατάλυμα (ΠΡΟΣΟΧΗ: Μπορεί να έχει κατεύθυνση του σταθερού τηλεφώνου του καταλύματος σε αριθμό τηλεφώνου που ανήκει στον επιτήδειο)
  • Υπάρχει και η επιλογή για πληρωμή στο κατάλυμα
  • Χρήση προπληρωμένης κάρτας με συγκεκριμένο όριο, όπου θα δίνεται έγκριση με κωδικό από το κινητό του χρήστη

Τι κάνει κάποιος αν έχει ήδη πέσει θύμα απάτης;

  • Ηλεκτρονική καταγγελία στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
  • Μία γνωστοποίηση στην τράπεζα που έχει τον τραπεζικό μας λογαριασμό για να διεκδικήσουμε τα χρήματα μας