ΒΡΕΘΗΚΕ ΚΟΜΜΑΤΙ ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΣΥΝΤΡΙΒΗΣ - ΣΚΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΗΔΕΙΑ

ΕΛΛΑΔΑ

Καλαμάτα: Τμήμα του μοιραίου αεροσκάφους βρέθηκε μακριά από το σημείο της συντριβής

Καλαμάτα: Τμήμα του μοιραίου αεροσκάφους βρέθηκε μακριά από το σημείο της συντριβής

Τρία αεροσκάφη συμμετείχαν συνολικά στην μοιραία άσκηση όπου έχασε τη ζωή του ο άτυχος πιλότος Επαμεινώνδας Κωστέας στην Καλαμάτα

Τα αίτια της τραγωδίας στην Καλαμάτα αναζητούν οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία, ο άτυχος αντιπτέραρχος Επαμεινώνδας Κωστέας, στον οποίο απονεμήθηκε ο ανώτατος βαθμός, συμμετείχε στη μοιραία άσκηση με δύο ακόμη αεροσκάφη.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1, στην άσκηση που είχε τραγική κατάληξη για τον 40χρονο πιλότο, συμμετείχαν τρία αεροσκάφη συνολικά.

Οι εμπειρογνώμονες τώρα έχουν να συλλέξουν πληθώρα ευρημάτων από το σημείο της συντριβής, ενώ οι πρώτες πληροφορίες για τα αίτια του δυστυχήματος δείχνουν ότι κάτι βίαιο συνέβη κατά τη διάρκεια της πτήσης, που άλλαξε την πορεία του αεροσκάφους.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, τμήμα του αεροσκάφους βρέθηκε πολύ μακριά από το σημείο της συντριβής, κάτι το οποίο δεν δικαιολογείται, έτσι φαίνεται να ερευνάται το σενάριο της αποκόλλησης τμήματος του Τ-2.

Απομακρύνεται λοιπόν το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθος και δίνεται έμφαση στην πιθανότητα της τεχνικής ή κάποιας άλλου είδους δυσλειτουργίας στην πτήση που είχε ως αποτέλεσμα ο Επαμεινώνδας Κωστέας να χάσει με τραγικό τρόπο τη ζωή του σε αυτή την τελευταία του πτήση με το εν λόγω εκπαιδευτικό αεροσκάφος.

Το μοιραίο Τ-2 ήταν 48 ετών, ένα από τα 40 που παρέλαβε η χώρα μας το 1976. Η Ελλάδα ήταν ο τελευταίος χρήστης τέτοιων αεροσκαφών, τα οποία είναι προς απόσυρση.

Σε κλίμα οδύνης η κηδεία του 40χρονου πιλότου

Την ίδια ώρα, συγγενείς και φίλοι, με την ιαχή «Αθάνατος» αποχαιρέτησαν τον Επαμεινώνδα Κωστέα την Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια όπου τελέστηκε η κηδεία του.

Μεταξύ των παρευρισκομένων και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας αλλά και οι αρχηγοί των Ενόπλων Δυνάμεων.

Το φέρετρο του 40χρονου Αντιπτεράρχου ήταν τυλιγμένο με την ελληνική σημαία, ενώ σύσσωμη η πολιτική ηγεσία, ο αρχηγός ΓΕΝ, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς απέστειλαν στεφάνι.

Κατά τη διάρκεια της ταφής του άτυχου πιλότου ανακρούστηκε ο εθνικός ύμνος.

Τιμητική απονομή του βαθμού του Αντιπτεράρχου

Με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας και του αρχηγού ΓΕΕΘΑ, στον Επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος, αποδόθηκε τιμητικά ο βαθμός του Αντιπτεράρχου.

Στο στρατόπεδο Παπάγου νωρίτερα πραγματοποιήθηκε η τελετή απόδοσης τιμών στον Επισμηναγό, κατά την έπαρση της σημαίας σε μεσίστια θέση, λόγω του τριήμερου πένθους των Ενόπλων Δυνάμεων, παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου, του αρχηγού ΓΕΣ Αντιστράτηγου Άγγελου Χουδελούδη, του αρχηγού ΓΕΝ αντιναυάρχου Ιωάννη Δρυμούση ΠΝ και στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ακολούθησε επιμνημόσυνη δέηση στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Ένοπλων Δυνάμεων, Παναγίας Παντάνασσας.

Συγκλονίζει ο πατέρας του πιλότου - «Τους ήρωες τους θέλουμε ζωντανούς, όχι στο κουτί»

Συγκλονισμένο το πανελλήνιο από τον τραγικό θάνατο του 40χρονου επισμηναγού της Πολεμικής Αεροπορίας, Επαμεινώνδα Κωστέα, πιλότου του εκπαιδευτικού αεροσκάφους που συνετρίβη την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου.

Οι γονείς του, τραγικές φιγούρες, έχασαν τον γιο τους με τον θρήνο της μητέρας του να ραγίζει καρδιές.

«Κοίτα ένα αστέρι. Κοίτα ένα αστέρι. Κοίτα ένα αστέρι που μου έφυγε που λάμπει. Πού είσαι παιδί μου; Σου φωνάζω. Σου φωνάζω αστέρι μου. Έκανες την παρέλαση».

Ο πόνος της μάνας δεν περιγράφεται, φιλάει τη μορφή του παιδιού της σε μία φωτογραφία στο κινητό της τηλέφωνο, του μιλάει, τον ρωτάει «γιατί;». Ψάχνει μία απάντηση στην τραγωδία που χτύπησε το σπίτι τους.

«Τώρα τι κάνω; Τώρα τι κάνω παιδί μου; Λεβεντη μου. Κοίτα το. Κοιτα το παιδί μου. Κοίτα έναν λεβέντη. Παιδί μου».

«Τους ήρωες τους θέλουμε ζωντανούς, όχι στο κουτί μέσα. Ζωντανοί δρουν οι ήρωες δεν δρουν ξαπλωμένοι. Δεν είναι οι ήρωες ξαπλωμένοι. Οι ήρωες πετάνε», λέει ο πατέρας του επισμηναγού.

Ο 40χρονος Επαμεινώνδας Κωστέας, υπηρετούσε στην Πολεμική Αεροπορία 23 χρόνια και είχε πάνω από 3.000 ώρες πτήσεις. Τραγική ειρωνία; Έφυγε από τη ζωή μπροστά στα μάτια της συζύγου και των δύο ανήλικων παιδιών τους, που παρακολουθούσαν την μοιραία πτήση, την τελευταία πτήση του πιλότου πριν φύγει για διακοπές με την οικογένειά του.

Όπως είπε ο πατέρας του, ο άτυχος πιλότος είχε εκμυστηρευτεί σε εκείνον την στενοχώρια του που δεν θα πετούσε πλέον με αεροσκάφη τύπου Τ2, που τελούν υπό απόσυρση.

«Μου το έλεγε προχθές.«Πατέρα, 2800, συμπλήρωσα» και ήταν στεναχωρημένος επειδή θα έκανε την τελευταία πτήση. Αλλά στο Τ2, όχι τη δική του. Του λέω «εντάξει ρε Νώντα, θα πας στο Τ6, δεν πειράζει». Είναι η αγάπη πατέρα μου λέει. Η αγάπη μου».

Τίποτα δεν προμήνυε, όταν κάθισε στην θέση του πιλότου για την τελευταία εκπαιδευτική βόλτα με το μοιραίο αεροσκάφος πως θα ήταν η τελευταία πτήση της ζωής του, καθώς λίγα λεπτά αργότερα το Τ2 συνετρίβη μισό μίλι βορειοδυτικά της Καλαμάτας.

Ο Νώντας δεν εγκατέλειψε το αεροσκάφος. Παρόλο που διέθετε εκτινασσόμενο κάθισμα, φαίνεται ότι δεν το χρησιμοποίησε ποτέ. Έκανε μία ηρωική προσπάθεια με αυτοθυσία προκειμένου το αεροσκάφος να μην καταλήξει στο χωριό Άρης, να μην πέσει σε κατοικημένη περιοχή.

«Μου έλεγε, είναι αξιόπιστο πατέρα. Από τη στιγμή που σηκώνεται είναι αξιόπιστο. Είχε εμπιστοσύνη. Δεν φοβόταν. Έγινε σε αυτόν. Είναι η πρώτη φορά Μου είπαν οι τεχνικοί ότι δεν έχει ξαναγίνει. Έγινε στο δικό μου το παιδί», είπε ο πατέρας του επισμηναγού.

Το αεροσκάφος με τον Επισμηναγό απογειώθηκε στις 10:31 μαζί με άλλα 2 αεροσκάφη του ίδιου τύπου για πτήση συντήρησης με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει εικονική αερομαχία και προσβολή του αεροδρομίου. Η πτήση ολοκληρώθηκε και τα αεροσκάφη επέστρεφαν στο αεροδρόμιο για προσγείωση, στις 11:28 χτύπησε η καταστροφή. Η συντριβή σημειώθηκε 900 μέτρα βόρεια της πύλης του αεροδρομίου, κοντά στην περιοχή Άρη στη Μικρομάνη.

H Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε τα συγκεκριμένα αεροσκάφη το 1976 για την εκπαίδευση των Ικάρων και των νέων Ανθυποσμηναγών. Οι έρευνες για τα αίτια της συντριβής βρίσκονται σε εξέλιξη και απαντήσεις ίσως δοθούν από την εξέταση των κομματιών της ατράκτου, που εξετάζονται.

Σχετικές ειδήσεις