ΕΛΛΑΔΑ

Περιφερειακός Βόλου: Ένα δημόσιο έργο που κανείς δεν παραλαμβάνει

Περιφερειακός Βόλου: Ένα δημόσιο έργο που κανείς δεν παραλαμβάνει

Περισσότερα από 15 χρόνια έχουν περάσει από την παρουσίαση της προμελέτης για την κατασκευή του Περιφερειακού Βόλου, ενός έργου μεγάλα τμήματα του οποίου παραμένουν μέχρι σήμερα ημιτελή. Και ενώ ολοκληρώνονται μέσα στον Αύγουστο οι εργασίες στο τμήμα Γορίτσα-Αγριά, ο νέος δήμαρχος Βόλου, Αχιλλέας Μπέος, με μια δήλωση-βόμβα, ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να παραλάβει το έργο.

Ο κ. Μπέος, αφού επισκέφθηκε το έργο την Τρίτη, δήλωσε ότι δεν θα το παραλάβει, εξαιτίας της στενής σήραγγας της Γορίτσας, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει κίνδυνος να χαθούν ανθρώπινες ζωές, υποστήριξε σύμφωνα με το magnesianews.gr. Συγκεκριμένα, χαρακτήρισε το έργο «προδιαγραφών 1945» και τόνισε ότι στερείται Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης. Μάλιστα εκτίμησε ότι το κομμάτι δεν θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ούτε τον Σεπτέμβριο.

Εναλλακτικά, πρότεινε το τμήμα του Περιφερειακού από τη Γορίτσα ως τα Αστέρια Αγριάς να λειτουργήσει ως μονής κατεύθυνσης, με χρησιμοποίηση της εργολαβίας για την επιστροφή προς Βόλο, ενώ η κίνηση θα διοχετεύεται από τον παραλιακό δρόμο για να πάει κάποιος προς Αγριά και Λεχώνια, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα. Χωρίς ωστόσο να αφήσει αιχμές κατά του κατασκευαστή, τόνισε ότι η σήραγγα σχεδιάστηκε με παλιούς κυκλοφοριακούς φόρτους και δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες, ζητώντας από τους υπεύθυνους του έργου να αναλάβουν την ευθύνη.

«Οι πολιτικές κακοτεχνίες – αρπαχτές θα ταλαιπωρήσουν τους πολίτες του Βόλου για όσο χρειαστεί. Λυπάμαι πολύ αλλά εγώ δεν πρόκειται να αναλάβω αυτό το έργο. Θα πρέπει να τηρηθούν οι κανόνες ασφαλείας, αλλά δεν παίζουμε με ανθρώπινες ψυχές. Δε θα αναλάβω ευθύνες και αρρωστημένες καταστάσεις του παρελθόντος. Ούτε θα χρεώσουν στη Δημοτική Αρχή παραλείψεις δικές τους και πόσω μάλλον όταν έχουν να κάνουν με ασφάλεια πολιτών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε δε ότι είναι ντροπή η Δημοτική Αρχή που δεν φοβάται τίποτα να παραλάβει ένα τέτοιο έργο και τόνισε ότι για να είναι σωστό, έπρεπε να κατασκευαστεί ακόμη μια σήραγγα πλάτους 7,5 μέτρων, όπως είναι η συγκεκριμένη. «Θα έρθουμε σε σύγκρουση με τους κοπρίτες που σχεδίασαν και ενέκριναν το έργο. Ζητώ συγγνώμη αν δυσαρεστήσω κάποιους. Αυτό το έργο ήταν καλό για την εποχή του 1945», τόνισε.

Τέλος, εκτίμησε ότι παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειες του αναδόχου, το έργο δεν πρόκειται να είναι έτοιμο αρχές Σεπτεμβρίου και όπως ανέφερε «στο επόμενο διάστημα καλούμαστε να δώσουμε λύση. Μια λύση είναι να έχει μονή κατεύθυνση η σήραγγα, οποιαδήποτε άλλη μορφή διπλής κατεύθυνσης ας αναλάβουν τις ευθύνες».

Από την πλευρά του ο κατασκευαστής Απόστολος Αλεξόπουλος τόνισε ότι το έργο είναι απόλυτα ασφαλές, αν τηρηθούν στο ακέραιο τα μέτρα ασφάλειας στη σήραγγα, ενώ χαρακτήρισε λογική την πρόταση του νέου δημάρχου.

Για τον σχεδιασμό επεσήμανε ότι έγινε με βάση τη νομοθεσία και με πιστή τήρηση όσων απαιτούνταν για να κατασκευαστεί σήραγγα διπλής κατεύθυνσης κι όπως πρόσθεσε «η υπηρεσία πήρε μία μελέτη και την εφάρμοσε πιστά. Υπάρχει νομοθεσία που επιτρέπει να γίνονται τέτοιες σήραγγες».

Το ζήτημα παραλαβής του έργου, πάντως, δεν ανέκυψε σήμερα. Σε συνάντηση μεταξύ της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Δήμου Βόλου τον Ιούνιο, στην οποία συμμετείχε και ο Αχιλλέας Μπέος, επιχειρήθηκε να βρεθεί λύση για το ποιος θα αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία του Περιφερειακού Βόλου.

Από τη μία πλευρά, ο Δήμος Βόλου, αντιδρούσε σθεναρά στην ανάληψη της αρμοδιότητας συντήρησης και λειτουργίας του έργου, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για Εθνικό Οδικό Δίκτυο. Υποστήριζε μάλιστα ότι ιδιαίτερα για την επίμαχη σήραγγα και την κοιλαδογέφυρα απαιτείται εξειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό που διαθέτουν μόνο οι υπηρεσίες που συντηρούν το εθνικό δίκτυο της χώρας, σύμφωνα με δημοσίευμα του taxydromos.gr.

Από την άλλη, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, υποστήριζε ότι την αρμοδιότητα συντήρησης και λειτουργίας του Περιφερειακού έχει ο Δήμος Βόλου. «Πρόκειται για δίκτυο, που βρίσκεται σε κατοικημένη περιοχή και βάση Νόμου του 2009 είναι αρμοδιότητας του Δήμου. Για να αναλάβει η Περιφέρεια το δρόμο, θα πρέπει να αλλάξει ο Νόμος», τόνιζε.

Το ζήτημα είναι ότι κανείς δεν παραλαμβάνει ένα αναγκαίο έργο όπως ο Περιφερειακός Βόλου σε μια περιοχή όπου υπάρχει και βιομηχανική δραστηριότητα, το συνολικό κόστος του οποίου, στις διάφορες φάσεις του και συνυπολογίζοντας τις απαλλοτριώσεις, ξεπερνά τα 100.000.000 ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

Διαβάστε επίσης:

Τα ερωτήματα του Αχιλλέα Μπέου προς τη Δικαιοσύνη

Ολυμπία Οδός: Κέρδη – μαμούθ με τα λεφτά των Ελλήνων πολιτών;