Κίνα: Στο φως «δράκος» 240 εκατομμυρίων ετών - Επιστήμονες ανακάλυψαν νέο, εντυπωσιακό απολίθωμα

O εντυπωσιακός «δράκος» που ήρθε στο φως στην Κίνα
ΑΡ

Οι επιστήμονες αποκάλυψαν ένα νέο, εντυπωσιακά πλήρες απολίθωμα, ένα υδρόβιο ερπετό μήκους 5 μέτρων από την Τριασική περίοδο

Το πλάσμα χρονολογείται πριν από 240 εκατομμύρια χρόνια και αποκαλείται «δράκος» λόγω του εξαιρετικά μεγάλου λαιμού του. Ονομάζεται Dinocephalosaurus orientalis, ένα είδος που αναγνωρίστηκε αρχικά το 2003.

Αυτό το εντυπωσιακό νέο απολίθωμα επέτρεψε στους επιστήμονες να εξετάσουν την πλήρη ανατομία αυτού του παράξενου προϊστορικού θηρίου. Ο Δρ Νικ Φρέιζερ από τα Εθνικά Μουσεία της Σκωτίας, ο οποίος ήταν μέλος της διεθνούς ομάδας που μελέτησε το απολίθωμα, είπε ότι αυτή ήταν η πρώτη φορά που οι επιστήμονες μπόρεσαν να το δουν πλήρως. Το περιέγραψε ως «ένα πολύ παράξενο ζώο».

«Είχε άκρα σαν πτερύγια και ο λαιμός του είναι μακρύτερος από το σώμα και την ουρά του μαζί», είπε. Ο ερευνητής υπέθεσε ότι ένας «μακρύς, λυγισμένος και εύκαμπτος λαιμός» μπορεί να του παρείχε ένα πλεονέκτημα στο κυνήγι, επιτρέποντας στον Dinocephalosaurus orientalis να αναζητήσει τροφή σε σχισμές κάτω από το νερό.

Το απολίθωμα ανακαλύφθηκε σε αρχαία κοιτάσματα ασβεστόλιθου στη νότια Κίνα. «Αυτή η ανακάλυψη απλώς προσθέτει στα παρέξενα δεδομένα της Τριασικής Περιόδου», είπε ο Δρ Φρέιζερ στο BBC News. «Και κάθε φορά που ψάχνουμε σε αυτά τα ιζήματα, βρίσκουμε κάτι νέο».

Η εργασία που περιγράφει το ζώο δημοσιεύεται πλήρως στο ακαδημαϊκό περιοδικό Earth and Environmental Science: Transactions of the Royal Society of Edinburgh.