ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Η εταιρία δημοσκοπήσεων Gallup αλλάζει κάποιες μεθόδους έρευνας

ΗΠΑ: Η εταιρία δημοσκοπήσεων Gallup αλλάζει κάποιες μεθόδους έρευνας

Η αμερικανική εταιρεία δημοσκοπήσεων Gallup, μία από τις σημαντικότερες στο είδος της, δήλωσε την Τρίτη ότι σκοπεύει να αναπροσαρμόσει μερικές από τις μεθόδους έρευνας της, μετά από κριτική που δέχθηκε για την άστοχη πρόβλεψη των αποτελεσμάτων των προεδρικών εκλογών που διεξήχθησαν το 2012, βάσει των οποίων ο Μιτ Ρόμνεϊ φαινόταν πως θα ήταν ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ.

Ανώτατα στελέχη της Gallup δήλωσαν ότι, σύμφωνα με μια ανεξάρτητη έρευνα, υπήρχαν τέσσερις παράγοντες που συνέβαλαν στα αποτελέσματα της τελικής δημοσκόπησης το 2012, τα οποία υπονόμευαν τη δημοτικότητα του Μπαράκ Ομπάμα και έδιναν στον Μιτ Ρόμνεί προβάδισμα 1 ποσοστιαίας μονάδας.

Η τελευταία δημοσκόπηση της εταιρείας ερχόταν σε αντίθεση με πολλές άλλες έρευνες που έδιναν στο κόμμα των Δημοκρατικών ένα μικρό προβάδισμα, γεγονός που αντιλήφθηκε από πολλούς ότι οι δημοσκοπήσεις της Gallup έδειχναν περισσότερη υποστήριξη προς τον Ρόμνεϊ.

Τα ανακριβή αποτελέσματα προκάλεσαν ιδιαίτερη αμηχανία στην εταιρεία έρευνας, η οποία είναι γνωστή για τις εκλογικές και πολιτικές της δημοσκοπήσεις από το 1930.